• Fontos koleszterincsökkentő szedése?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Édesapám nemrég járt laborvizsgálaton, ahol megállapították, hogy az össz koleszterinszintje 0,5-del magasabb a kívánt értéknél. Az orvosa egyből felírt neki koleszterincsökkentő készítményt. Más belgyógyász ezzel szemben azt javasolta, hogy ekkora eltérésnél, még nem feltétlenül kell gyógyszert szedni. Mit tegyünk? Várom szíves válaszát!

        WEBBeteg szakértő válasza a koleszterin csökkentés témában

        Mint ahogy általában, ebben az esetben is a részletek* nagyon fontosak. Ugyanis azok alapján kell megtörténnie a kockázatbesorolásnak és az ehhez tartozó terápia ill. megelőző gyógyszeres kezelés meghatározásának. Ezt minden sziv - és érrendszeri beteséggel foglalkozó orvosnak (kardiológus, belgyógyász) tudnia kellene, mivel ez szakmai irányelv! Sajnos ez nem mindig valósul meg, amiből az Ön által is jelzett "véleménykülönbségek" adódnak. Amennyiben részletesen és objektiven kíván tájékozódni ez ügyben , ajánlom Önnek a www.kardiovaszkulariskonszenzus.hu oldalon az Ajánlás aloldalt. Itt a kockázatbesorlás mellett a szükséges tennivalókat is pontosan megtalálhatja.
        Egyébiránt úgy gondolom, orvosukat a fokozott gondosság és előrelátás vezérelte a gyógyszer felírásában, hisz itthon a diéta+ sportszerű mozgás eredményezte koleszterincsökkentésnek az esélye, sajnos, minimális. Továbbá számos nagy esetszámú, evidenciaként számontartott tanulmány azt mutatja, hogy minél alacsonyabb a koleszterinszint ( még a normál tartományon belül is!), annál nagyobb az esélye az érelmeszesedés lassításának,sőt akár a folyamat visszafordításának.

        * részletek: Azaz hány éves az édesapja, volt-e már korábban szív- érrendszeri betesége (koszorúér-betegség, agyi érrendszer betegsége, végtagi ütőerek betegsége), van-e cukorbetesége, van-e veseelégtelenség, elhízott-e, dohányzik-e, volt-e a családjukban korai (<55 év) szív- és érrendszeri esemény (szívinfarctus, agyi ér infarctus, hirtelen szívhalál stb.).

        Dr. Bíró Csaba István , kardiológus-belgyógyász

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2008-03-25 21:47:55; Megválaszolva: 2011. július 27., 16:58

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Kalkulált systolés jobb kamrai nyomás 39hgmm?mi lehet a baj? vagy mi ez? Szívritmus zavarom van,Bisoblockot szedek rá napi felet,voltam dokinál azt mondta,hogy a cigi,de keveset szívok napi 10 szálat... mi lehet a baj? meghalhatok tőle? nagyon...
        Jó napot kívánok. 31 éves nő,172cm magas és 55kg vagyok. Mostanában a vérnyomásom 80/50 és 130/85 között mozog. A puzusom 70-155 között mozog. Azt vettem észre magamon h.bicajozas után, lepcsozes után,gyerkőcök futása után a mellkasom...
        Jó napot kívánok. Olyan kérdésem lenne h.bicajozok,lepcsozok,futok a gyerekek után, rögtön fulladó érzés jön rám.Amikor elmúlik a fulladó érzés elkezd a két mellem között szorító, fájó érzés jönni. Ha mély levegőt próbálok...
        Tisztelt doktornő/úr!ferjem tavaly oktoberben kerult korhazba szivritmuszavarral.elvileg a bal kamra 15%on mukodott.2×kiutottek szedi a gyogyszereket cordaron meramil bisoprolol spiron xarelto.novemberben voltunk ekg azt mondtak javult kozben januarban is...
        Kedves Doktornő, 42 éves (egészséges) nő vagyok, gyógyszert sohasem szedtem. Mozgás heti egyszer biztosan (kardió edzés), néha heti kétszer is. Munkámat nagyon szeretem, főnököm nincs, de nagyon sokat dolgozom. Kétszer szültem. Szabálytalan...
        Tisztelt Doktornő Voltam ekg, szívultrahang, és 24 órás ekg vizsgálaton amin mitrális prolapsust állapítottak meg. Fél év múlva újra szívultrahangra kell mennem. Holter eredményem: SVES-és VEs-en kívül egyéb érdemi ritmuszavar nem...
        Tisztelt Doktornő! Korábban írtam Önnek és köszönöm hogy gyorsan válaszolt, most épp 5 napja nem szedem a vérnyomáscsökkentő, azelőtt is mint írtam 1 hétig csak 1/8-ot a coverex as 5mg-ból. A problémám a következő; miután befejeztem a...
        Kedves Doktornő (Doktor Úr)! Voltam szívultrahang vizsgálaton mert a pulzusom elég magas volt 163..Szeretném megérteni a vizsgálati eredményemet (amennyire)lehetséges.) Kérem szíveskedjen a kóros leletrészeket megjelölni köszönöm! Echo M...
        Tisztelt doktornő, doktorúr! 8 évig szedtem a Nebiletet és most két éve a Concort. Szívultrahang, EKG rendben van, stresszre idegességre szokott magasabb lenni a vérnyomásom, pulzusom. A béta blokkolót magas pulzus miatt szedem. A Concor szedése...
        Tisztelt Doktornő! A levelemmel azért keresem Önt mert szeretnék egy másodvéleményt kérni Öntől. egy hete szapora pulzus miatt kerestem fel egy kardiológust, aki teljesen kivizsgált. (teljes labor, szív ultrahang, pajzsmirigy UH, 24 órás...