• Magas vérsüllyedés

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Testvérem problémájával fordulok önhöz. az elmúlt hónapokban kicsit erősebb hajhullást tapasztalt, ezért elment vérvételre. a normáltól eltérő értékek: vérsejt süllyedés: 38 vérkép automatával IV. lymphocyta 46,30% minőségi vk.fest.érték ymphocyta:46,00% serum koleszterin 6,43 mmol/l HDL koleszt.dir.meghat.:2,15 mmol/l LDL-koleszt (számolt): 3,72 mmol/l vasköt kapacitás: 82,9 umol/L ASO Latex pozitív antistreptol.menny.megh.: 284 IU/ml 2007 márciusában a következőket diagnosztizálták nála: Prolapsus valv. mitralis insufficientia valv. mitralis insufficientia valv. tricuspidalis kéthegyű billentyű prolapsusa Azóta kétszer műtötték a szemét árpával. A kérdésem az volna, hogy előfordulhat összefüggés a magas vérsüllyedés és a szívproblémák között. Mi állhat a magas vérsüllyedés mögött?Mit javasol, milyen vizsgálatokra volna szükség? Előre is köszönöm válaszát!

        Dr. Bene Orsolya válasza a szívbetegség témában

        Kedves kérdező! Nem hinném, hogy a billentyűnek köze lenne a gyorsult süllyedéshez és a hajhulláshoz (szívbelhártya-gyulladásban markánsabb eltéréseket lehetne látni). Elég hézagosak a leletek, jó lenne látni CRP-értéket, ill. a teljes vérképet. A gyorsult süllyedés nem mindig utal gyulladásra, pl. terhességben, vérszegénység esetén is magasabb lehet az érték. Ettől függetlenül lehet góc jelen valahol a szervezetben, ez hozzájárulhat a hajhulláshoz is - ilyenkor góckutatást szoktak javasolni. Leggyakrabban fogászati góc jön szóba, de fül-orr-gégészeti, nőgyógyászati vizsgálat is javasolt lehet. A koleszterinszintek is magasabbak, ez lehet életmódbeli hiba is, de felveti pajzsmirigy-alulműködés gyanúját is, ami szintén okozhat hajhullást, ezt is érdemes lenne vizsgálni.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Bene Orsolya
        kardiológus szakértőnk

        Dr. Bene Orsolya
        PharmaPlaza

        Kérdés: 2010. november 10., 12:19; Megválaszolva: 2010. november 14., 20:33

        Tudjon meg többet: szívbetegség
      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Kedves DoktorNő! A háziorvosom paroxysmalis tachycardiát állapított meg nálam.Hirtelen jött a pulzusemelkedés és el is múlt.Néha fordul csak elő,de kellemetlen.A háziorvosom megvizsgált és akkora már rendeződött azt mondta.Sok EKG-t...
        Kedves Doktornő! Ma reggel egy vita után szorítást, nyomást éreztem a mellkasomban. Ezzel egyidejűleg nagyon erős fejfájásom lett, ami, úgy éreztem, egyre erősödött. Le kellett feküdnöm, mert nem bírtam tartani a fejem. Erősen izzadtam, s...
        Tisztelt DR.nő Szeretném meg kérdezni,hogy végezhetek e nehéz fizikai munkát szívkatéterrel? Hegeszthetek e ív hegesztővel,és traktorral dolgozhatok e,pl. szántani,tárcsázni? A műtétem 2014.12.23 volt Coronarographia:Jobb domináns,normál...
        Tisztelt Doktor Nő! Feleségem infarktus veszély, majd katéterezés után most már csak a következő gyógyszereket szedi. Bisoblock, Trombex, Normodipine. Mivel ideges volt kapott Frontint is 0.25-ös-t. Rengeteg rossz mellékhatás miatt nem akarom,...
        Kedves Doktornő!Abban szeretnék segítséget kérni hogy jár e nekem adó visszatérítés.A háziorvosom azt mondja hogy én már gyógyút vagyok azért nem írja meg a papírt ami az igazoláshoz kellene.Pedig a műtétek előtt fizikailag is jobban...
        Tisztelt doktornő! Két napja vettem észre zuhanyzás közben, hogy a hímvesszőn az erek egy része megkeményedett és rögös, csomós tapintásúak. Természetesen nyugalmi állapotról van szó. Ezek valószínűleg hirtelen alakulhattak ki, de nem...
        2011.05-ban kaptam szívritmus szabályzót. Az elektródák a jobb pitvarban és a jobb kamrában vannak elhelyezve. 2014-től érzem, hogy szabálytalan a szívverésem. A pulzusom sokszor lemegy 40-45-re percenként, majd percek múlva 50-60-ra...
        Szívritmus panaszra Ritalmexet írt fel az orvos. 24 órás ekg után írta fel. Két hétig szedtem, majd újra 24 órás ekg. akkor minden ok volt. Meddig kell szednem a Ritalmex gyógyszert? Mert azt nem mondta, csak, h a háziorvossal irassak fel....
        Tisztelt Doktornő! Egy éve PSVT miatt ablációt végeztek nálam. Minden rendben volt. Nemrég voltam kontrollon, ott is ekg szívultrahang rendben volt. Azonban egy hónapja érzek alkalmanként bedobbanásokat, igen nagyokat, ezt jeleztem a kontrollon...
        Tisztelt doktornő! Tehát szívkatéterezés és szívkoszorúér festés után javul annyira az állapota hogy mégse kell utána szívátültetésen átesnie vagy az EF értéket 25%-ról felnövelni legalább 40-50%-ra gyógyszerek segítségével így...
        Hálás vagyok a gyors válaszáért, de az abban leírt 64mm árnyék-nem tudom, hogy megijesszen, vagy ez az jelenti, hogy mindenképpen ott van, tehát normális? (Az erre adott válaszát most köszönném meg!) Egészséget kívánok Önnek! Martinkó...
        Tisztelt Molnár Dóra doktornő! Édesanyámmal (akiről szó van) nagyon félünk, mivel a tüdőröntgen 64 mm-es verőértágulat gyanúját állapította meg, ami a kardiológus szerint pontos szokott lenni. Még hátra van a szív ultrahang, és e hó...
        Az alább csatolt melléklet alapján kérném szíves válaszukat,hogy mi a teendőm.A szakorvos ugyanis vérnyomás csökkentők mellé még propeafenont és syncumart írt fel.
        Egyre több hajszálértágulat (seprűvéna) jelenik meg a testem különböző pontjain. Hogyan tudnám megállítani, esetleg lelassítani ezt a folyamatot?
        T. Doktornő! Összkoleszterinem: 7,3. LDL:4,8 HDL: 1,97. (amúgy jó a vérképem hagyományosan, a koleszterinem mindíg magas volt, 6,5 körül).Háziorvosom sztatint írt fel (közepes dózis), de én nem szívesen szedném (még nem váltottam ki a...
        Tisztelt Dr. Molnár Dóra! Fiatal korom óta kóros magas vérnyomásom van, 200 körüli adat is volt már többször,de kezelik természetesen, szedem a gyógyszereket, jelenleg jók a vérnyomás adataim. Az elmúlt hónapban,volt egy...
        Ezelőtt 3 évvel pánikzavart állapítottak meg nálam!Voltam szívultrahangon.Diagnózis:kéthegyű billentyű prolapsusa Laboreredményem kis mértékű gyulladást mutatott. Csináltak EKG-t ami kimutatta hogy valóban szívritmus zavarom...
        Jó napot! Érdeklődnék,hogy a NuvaRing nevű fogamzásgátló gyógyszer,amely bizonyos mértékben növeli a vérrög képződés kockázatát,jelent-e fokozottabb veszélyeztetettséget búvárként dolgozó nők számára?
        foly.A konkrét panaszom: sem a vízhajtó kezelés, sem a már kapott vérkészítmény nem segít az állapotomon. (Logikus lenne, hogy "friss vér" után átmenetileg javulni kellene, de semmi.)Ami elég ijesztő, és ezért is fordulok Önhöz, maga a...
        Tisztelt Doktornő!Egy több összetevőjű probléma miatt szeretném a véleményét kérni, tekintettel arra, hogy a több síkú, külön-külön más intézményekben tett gyógyulási kísérleteim eredménytelennek tűnnek. Nem akarom véletlen sem...