• Szív vagy légzőszervi?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Régóta van magas vérnyomásom, szívritmus zavarom, I. fokú MI, enyhe diasztolés funkciózavar, 2 tip. diabétesz. Szedem a gyógyszereimet (B-blokkoló, Ca-csatorna blokkoló, indapamid, meforal, atorvastatin), és nagyjából rendben is vagyok. Ám néha szokott lenni vérnyomáskiugrásom, erre kaptam Cordaflex sprayt. Azt veszem észre amikor ezt a sprayt használom, hogy megkönnyebbül az egész mellkasom, a légzésem is könnyebbé válik. Ezért volt már rá példa, hogy amikor a vérnyomásom rendben volt (130/85), de nyomás volt a mellkasomon, és nehézlégzés, akkor is használtam a sprayt, és jobban lettem, mindig érzem ezt a nagy megkönnyebbülést. Mire utalhat ez? Van-e valami teendő, vagy nyugodtan használhatom normál vérnyomás mellett is? Egyébként fél évenként kell kardiológiai kontrollra járnom, de a következő alkalom majd csak 3 hónap múlva esedékes. Köszönöm a válszt.

        Dr. Bene Orsolya válasza a szívbetegség témában

        Kedves kérdező! A Cordaflex spray hatóanyaga értágító hatású, ezáltal csökkenti a vérnyomást. Ugyanilyen hatást fejt ki a koszorúerekre, hasonlóan a nitrát spray-hez (bár a mechanizmus más). Elképzelhető, hogy a mellkasi panasz hátterében koszorúér-szűkület vagy -görcs áll, emiatt szűnik meg a panasz akkor is, ha a vérnyomás normális. (Normális vérnyomás esetén befújva fennáll a veszélye, hogy a tenzió leesik, szédülést váltva ki). Ha a panaszok újkeletűek, javasolt hamarabb beiktatni a kardiológiai kontrollt.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Bene Orsolya
        kardiológus szakértőnk

        Dr. Bene Orsolya

        Kérdés: 2010. augusztus 11., 13:45; Megválaszolva: 2010. augusztus 12., 15:36

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Kedves DoktorNő/Úr! 20 éves Nő vagyok, 160cm, 48 kg. Körübelül egy hónapja Tunéziából hazaérkezés után bevásárlás közben rosszul lettem : pár percig mély levegővételre szúrt a mellkasom, majd hirtelen szapora lett a pulzusom, majd...
        Kedves Doktonő! Szept. 5-re kaptam időpontot a kardiológushoz ön szerint várhatok addig ilyen HOLTER eredménnyel Sinus ritmus.Átlagfr.62/minMIN.fr 40min (éjszaka)Maxfr 99/minMax.RR1,5secPáralk.SVES,1alk. 4 tagu SVPT.Az alaphoz képest sign.ST...
        Jó napot kívánok. Nekem olyan kérdésem lenne hogy 2017.májusában részt vettem egy kardiológia vizsgálton,sziv ultrahangon, és 24órás vérnyomás mérésen. Akkor mindent rendben találtak. Annyit mondott a doktornő hogy a szív billentyű el...
        Tisztelt Doktornő! Szeretném megkérdezni, hogy az alábbi szívultrhang lehet rövidítései mit jelentenek, és hogy ez az eredmény milyen a szívműködés szempontjából. Most voltam ezen a vizsgálaton és utána az orvos nem magyarázott el...
        Kedves Doktor /Doktornő! Olyan kérdésem lenne, hogy Ön szerint az okozhat problémát, hogy nyugalomban 70-80 körüli a pulzusom, azonban állás közben már olyan 100-110 körüli. Betalocot kell szednem, napi 3×felet az 50 mgból. Tudom, hogy nem...
        Kedves Doktornő! Egészséges, sokat mozgó, normál testsúllyal rendelkező, 68 éves nő vagyok. A változókor beköszöntét szinte észre sem vettem. Az utóbbi félévben gyakran éreztem szívritmus zavart. Tegnap többször megmértem a...
        Tisztelt Doktornő! Szívzörej miatt részt vettem EKG illetve szívultrahang vizsgálatokon. Eredmények: EKG: Diagnózis I3410 - kéthegyű billentyű prolapsusa RR: 140/65 Hgmm SPO2: 100% EKG: sin.ritm. bal tengelyállás, norm. átv....
        Tisztelt Dr nő!Egy 33 férfi vagyok olyan panaszokkal hogy,előszokott fordulni pl olyan hogy,elég rossz a közérzetem ilyenkor megmérem a vérnyomásom és abban a pillanatban 125/95 ös pulzus utánna már a pulzusom már emelkedik vele együtt a...
        Kedves Doktor! 2 hónapja alvászavarral küzdőn, sok dolgon keresztül mentem már, több testű tünetek jelentkezett, nincs étvágyam, 3 kilót fogytam (47 kg vagyok), erőtlen és fáradt vagyok. Orvosi javaslatra 1 hete Escitalopramot, este Stilnoxot...
        Kedves Dr. Úr/ Nő! A panaszaim a következők. Áll, jobb kar, jobb kisujj, melkhas, gyomor fájdalmam van, nehéz légzés, levertség, fáradékonyság, és gyakran heves szívverés társul ehhez. Azt szeretném kérdezni, hogy voltam már EKG,...