• Koleszterin

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt doktor úr

        Magas a koleszterin szintem, fél éve mentem orvoshoz akkor derült ki. Gyógyszerrel sikerült lehúzni, de mivel nem jól reagáltam le a gyógyszert (különbözö mellékhatások) ajánlották ne szedjem. Diétázom fogytam is mozgok is, még most is újra 9,5 a koleszerinszintem 9,8 volt januárban.
        Azt szeretném kérdezni ez okozhatja e a szédülésemet? Nem nagyon szédülök, csak olyan kóválygás föleg ha megyek ha ülök akkor nem érzem annyira. Meg a fejem fáj illetve bele bele szúr homlokon, fejtetön. A fülem zúg, mikor szedtem a gyógyszert mintha nem éreztem volna. Lehet a koleszterin okozza még ha nem is közvetlenül?
        Még egy kérdésem lenne.
        Eszterint kezdem el szedni a gyógyszer helyett ezt ajánlották, viszont olvastam ez nem a májban gátolja a koleszterin képzödését hanem a gyomorban annak felszivódását. Én meg eleve diétázom, van akkor értelme hogy szedjem?

        WEBBeteg szakértő válasza a Koleszterin témában

        Kedves kérdező!

         

        A szédülés, fejfájás miatt ideggyógyászati vizsgálat javasolt. Ha nem is közvetlenül, de érszűkületet okozó hatása miatt a magas koleszterinszint esetleg összefüggésbe hozható a szédüléssel.

        Jó lenne tudni, milyen gyógyszert próbáltak, ilyen magas szinteknél nem biztos, hogy a diéta elegendő lesz. Az Esterinnel nincs személyes tapasztalatom, úgy látom, ez egy növényi kivonatot tartalmazó készítmény. A bélből történő felszívódás gátlásának nem csak a táplálékkal bevitt koleszterin szempontjából van jelentősége. A  szervezetben képződő koleszterin egy része a májba, majd az epébe, végül a bélbe kerül, ennek az ismételt felszívódását, körforgását is gátolja a szer. Hasonló hatásmechanizmusú, de effektívebb gyógyszer is elérhető, ha a diéta és az Esterin nem segít, a statinokat pedig nem tolerálta, ennek felírása jön szóba (belgyógyász, ideggyógyász vagy kardiológus javaslatra).

         

        Üdvözlettel: Dr. Bene Orsolya

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg Szakértő
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-06-07 18:22:18; Megválaszolva: 2011. október 05., 10:46

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Kedves doktornő!Én egy 42 éves egészségesen élő,hobby sportoló nő vagyok.Az éves szűrésen enyhe szívzörej miatt szívultrahangot javasoltak,ahol azt mondta a doktornő,hogy lazább a billentyűm,de nem kell megijedni,csak annyi a dolgom,hogy...
        Tisztelt Dr.Molnár Dóra, A 17 éves fiam az utóbbi időben panaszkodott hogy szív tájékon szúró fájdalmat érez, amely spontán szűnik,rövid ideig tart, terhelésre nem jelentkezik. A kardiológiai eredmény értelmezésében kérném a...
        Kedves Doktornő! 32 éves nő vagyok és a következő kérdéssel fordulok Önhöz. Ez év június7-én voltam kardiológiai kivizsgáláson (Szívultrahang, EKG). EKG: s.r.R kp áll, norm PQ, repol zavart, ST III a VF V3,6 min depr. uitt lapos poz...
        Udvozlom! Az lenne a kerdesem, hogy az alabbi EKG es SzivUH lelet jonak szamit? Levegotlen helyen nagyon sokszor szedulok, panikbetegsegem ismert. PSVT-re gyanakodtak mert voltak olyan rohamok de azok megszuntek juniusban. Okozhatja ezt talan a rossz...
        Tisztelt Doktor Nő / Doktor Úr! 6 évvel ezelőtt diagnosztizáltak nálam magas vérnyomás betegséget, már az elejétől kezdve Valsartan-t szedek rá. Tavaly szeptemberben folyamatos szédülés tört rám, kéz és mellkas fájdalom kíséretében,...
        T. Cím. Szeretném ha véleményt írna az alábbi holter eredményről. Panaszaim: szabálytalan ritmus, szívdobogás, remegés, hányinger, ájulás érzet. Van hogy fél napokat fekszem mire jobban vagyok egy ilyen roham után, és szinte monden nap van...
        Tisztelt Doktornő! Az lenne a kérdésem, hogy pár hónappal ezelőtt amikor lefeküdtem éjszakánként köhögésre ébredtem fel. Felkerestem a háziorvost elküldött 2 irányú mellkas felvételre és az alábbi leletet diagnosztizálták. "Éles...
        Kedves Doktornő! Tüdőszarkoidózis és kétoldali tüdőembóliát (2016 május)követően. egy éve már csak Xareltot szedek. Régebben medrolt és metorexatot is. 2016 óta rendszeresen mérem a vérnyomásomat és mindkét kézen egymást követően....
        Tisztelt Doktornő! 34 éves nő vagyok. A kérdés címében leírt diagnózist állapították meg 2 éve a terhességem alatt. Igazából a terhességem 3. hónapjában magas pulzus miatt kerestem fel magánúton egy kardiológust, aki nagyon alaposan...
        Üdvözlöm. Július 31-én volt egy epeműtétem. A műtőben nagyon alacsony volt a pulzusom, ezért műtét után csináltak ekg-t. A műtét óta alacsony a vérnyomásom és a pulzusom is. A vérnyomásom általában 103/59 a pulzusom 50-55 közötti....