• Magas CK érték

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Párom Ck értéke:880 volt,majd 1 hét után:735. 1 évvel korábban ck:266 Tudott betegségek:-diabetes -hyperlipidaemia Szedett gyógyszerek:-Meforal 1000 -Lescol xl 80mg -Lipidil supra 160mg Úgy hallottam valamelyik gyógyszer okozhatja a ck szint emelkedését.Szeretném megkérdezni,hogy melyik,és hogy ilyen színtű emelkedést kiválthat-e csak gyógyszer,vagy más is lehet a háttérben? EKG vizsgálatot is csináltak,ami kóros jelet nem mutatott. Párom 38 éves,nagyon sok fizikai munkát végez. Májusban kell kontroll vizsgálatra mennie,de addig is szeretnénk tudni,hogy mit tehetnénk?Abba kellene-e hagynia valamelyik gyógyszer szedését? Segítségüket előre is köszönöm!

        WEBBeteg szakértő válasza a magas CK témában

        Tisztelt Kérdező!


        A CK az izmokból szabadul fel. Fizikai munka, sportolás után jelentősen megemelkedhet a vérszintje. Ezen kívül CK emelkedést a zsírcsökkentő- Lescol-XL, Lipidil supra- gyógyszerek is okozhatnak izomkárosodás révén.  A beállítást követően ezt szokták ellenőrizni. Ilyenkor általában izomfájdalmat is érez a beteg. Javaslom, hogy a gyógyszereket beállító kezelőorvossal beszélje meg a további tennivalókat.

         

        Üdvözlettel: Dr. Laczkó Andrea, diabetológus

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-04-20 10:04:07; Megválaszolva: 2011. szeptember 27., 06:17

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő! A problémám több hónapja fennáll. Mellkasi szorító fájdalmaim vannak gyakran, feszül a bőröm úgy, mint amikor leég. Több vizsgálatom volt, Holter ABPM, ekg,terheléses ekg,szívultrahang. A vérnyomásom magasabb,napi...
        Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! Az lenne a kérdésem hogy voltam teljes kardiológiai kivizsgáláson ahol volt nyugalmi és terheléses ekg szívultrahang és arteriográfia.Minden rendben volt kivéve triglicerid volt 4,3 ami tavaly "csak" 3,2 és hogy...
        Tisztelt Doktornő!Reggel szedek 20mg citapramot 2.5mg rilexxel,dél 1.875 rilex és este is 1.875mg rilex pánikbetegségemre. 26 éves vékony anyuka vagyok a pulzusom nyugalomban napközben 55-60 estére ez 50-55re megy pihenéskor tv,t nézve. Terhelésre...
        Jó napot 2éve úgy éreztem hogy kihagy a szívem elmenten a háziorvoshoz és elkuldot kivizsgálásra de csak egy 24oras holteres vizsgálatot csináltak aszt montak semmi eltérés semmi baja a szívemnek a stressz csinálja most 3 napja megint érzem...
        Tisztelt Doktornő! Ezen kérdés (http://www.webbeteg.hu/orvos-valaszol/sziv_es_errendszer/157100) folytatásaként szeretném küldeni Önnek az alábbiakat: Mért értékek: Aod (norm: 21-44mm): 26,00 mm, LA (norm: 18-39mm): 40,00 mm, RVEDD (norm:...
        Üdvözlöm! Segítséget szeretnék kérni Öntől/Önöktől. Körülbelül 2 éve a háziorvosom beutalt kardiológiára, szívultrahangra, magas vérnyomás gyanúja miatt. Mivel sürgős volt a vizsgálat és a kórházban nem tudtak időben fogadni,...
        Tisztelt Doktornő! 31 éves elhízott, magas vérnyomásban szenvedő férfi vagyok. 18 éves korom óta ismert a betegség, családi halmozódás is áll a háttérben. Testsúlyom csökkentésén folyamatosan dolgozom, jelenleg beállított gyógyszerek...
        Jó Napot Kívánok Dr.Nő/Úr! Nekem az a kérdésem lenne, hogy nem olyan rég voltam szív-ultrahangon, ahol kiderült,hogy kéthegyű billentyű prolepsus-om van. Ennek volt/van is tünete, mellkas nyomásom van, olykor bele is fájdul a szívemnél,heves...
        Jó napot kívánok. 31eves két gyermekes anyuka vagyok. Mostanában a vérnyomásom rendesen mérem. (Édesapám szívinfarktusa óta aggódok én is) Eddig a vérnyomásom 130/80,120/70,110/70 volt. Az elmúlt napokban viszont 130/60,120/50,110/50. A...
        Tisztelt Doktornő/Doktor úr! Azzal a problémával fordulok Önhöz, hogy mostanában nagyon gyakran leszek hirtelen rosszul. Ismert pánikbeteg vagyok, ezért most inkább egy kardiológus véleményére lennék kíváncsi, mivel a mentális állapotommal...