• Lábdagadás

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Dr ! Már hónapok óta kínlódom lábdagadással szinte már erőm sincs felkelni, olyan a lábam mint egy mozsár. Az egész napot fekvéssel töltöm, éjszaka így aludni sem tudok.Ha fekszem akkor kicsi lelohad, de ha kicsit is mozgok dagad újra. Mi okozhatja ezt ? Köszönöm válaszát : T.E.

        WEBBeteg szakértő válasza a lábdagadás témában

        Kedves kérdező!

        Vizsgálatok nélkül nehéz diagnózist alkotni. Bár a lábdagadásnak lehetenek relatíve "ártalmatlan" okai is (pl. visszeresség, túlsúly, bizonyos gyógyszerek), a mozsár méreteket öltő láb hátterében komolyabb okot kell keresni. Alsó végtagi ödémát többek között a  vese, a szív, a  máj betegségei okozhatnak, elsősorban ezirányú vizsgálatokat kellene végezni. Ha a lábdagadás egyoldali, akkor korábbi mélyvénás trombózis, illetve az azt követő poszttrombotikus szindróma is szóba jön. Keresse fel háziorvosát, aki segít a kivizsgálás megszervezésében!

         

        Üdvözlettel: Dr. Bene Orsolya

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség

         WEBBeteg szerkesztőség
        Kedves Kérdezőnk!
        Amennyiben elégedett volt a válasszal, kérjük, támogassa a rovat működését egy emelt díjas SMS elküldésével. Az SMS díja bruttó 329 Ft.
        Kérjük, küldje el a WB szót a következő telefonszámra:

        06-90-642-541
        PharmaPlaza

        Kérdés: 2009-04-10 17:32:14; Megválaszolva: 2011. szeptember 23., 13:19

        Tudjon meg többet: lábdagadás

        Egészség? Betegség?

        Nézze meg a WEBBetegen!

        Ezt olvasta már?
      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt doktornő! Tudom rengeteg levelet kap nap mint nap ezért leirom újra a problémám. Többször előfordult mostanában, hogy ha mozgás után hirtelen leülök vagy lefekszem akkor nem ritmusosan ver a szívem hanem össze vissza. Ez csak par...
        Tisztelt Doktornő! 21 éves fiatal lány vagyok, évek óta fennálló panasszal. Sokszor érzek erős fájdalmat a mellkasomban ami a hátamba sugárzik át. Általában aspirintől elmúlik egy idő után. Én beszorult levegőre gyanakszom, de hogyan...
        Tisztelt Doktornő! 45 éves nő vagyok, kb másfél éve szedek vérnyomáscsökkentőt. A kivizsgálásokkor Kardiológus Concor Amlo 5/10 mg-t javasolt. Ezzel a vérnyomásom rendben is volt , egészen a nyári kánikuláig, mikor is elkezdett a...
        Kedves Doktor Nő! Én 31 éves 162 cm és 50 kiló vagyok. Mindig is problémám volt a súlyommal, egész életemben hízókúrán voltam. Viszont mindig is 100 vagy afölött volt a pulzusom, a vérnyomásom meg alacsony volt. Jelenleg is magas a...
        Kb. 20 éve szedek szinte kezelhetetlen magas vérnyomásra Adalat GITS 30 gyógyszert, egyedül ez használ.Mellékhatásként 3-szorosára dagadt a bokám és bélelzáródást okoz. Már 2 nagy hasi műtéten vagyok túl, és utóbbi mellékhatásra csak...
        Tisztelt Doktornő! 2 hete megállapították nálama fent említett Mitrális prolapsus-t enyhe regurgitációval. A kardiológusom szerint kezelést nem igénylek és kifejezetten azt tanácsolta hogy sportoljak. Na most én azt olvastam hogy önmagában a...
        Tisztelt doktor úr/nő ! Mostanában többször előfordult, hogy ha mozgás után hirtelen leülök vagy lefekszem akkor össze vissza kezd el verni a szivem. Ez kb 2-5 másodpercig tart, utána normalizalódik és tökéletesen ütemesen ver. Voltam az...
        Azt szeretném megkérdezni,hogy pacemaker beültetésem volt aug.15-én mivel III.f.AVB volt. Most november 27-én veseműtétem lenne,követ kell eltávolítani altatásban.A pacemaker miatt lehet-e altatásban elvégezni ezt a műtétet. Válaszukat...
        Kedves Doktornő! Jelenleg a szakdolgozatomat írom, mellette pedig napi 8-9 órában dolgozom, így elég sok stressz ér mostanában. Körülbelül másfél hete érzek néha fájdalmat a bal oldalamon, mindig változó a fájdalom, és legfeljebb 15-20...
        Üdvözlöm!A kérdésem az lenne, hogy nemrég estem át egy 24 órás Ekg holteres vizsgálaton mert azt érzem néha mintha kihagyna a pulzusom, szívdobogásérzésem van, és szapora szívverés északánként de olyankor inkább pánikrohamszerű az...
        Jo napot kivanok! 25 eves terhes vagyok, a 20. hetben jarok, az lenne a kerdesem h a kisbaba orokolheti a kamrai sövényhiányt? Mivel en igy szulettem, de szerencsere 1 eves koromig elnottem. Elore is koszonom valaszat!
        Syncumar tájékoztatójában olvastam, hogy a gyógyszer hatását befolyásolhatja az influenza vakcina. Beoltathatom.e magam, és milyen kockázatokkal kell számolni?
        2 hete épp az orvosi rendelőben jelentkező hirtelen rosszullétem miatt EKG készült. A tüneteim: egyik pillanatról a másikra heves szívdobogás, szédülés. A vérnyomásom 155/87 volt , a pulzusom 124. Az EKG-n a gép automata értékelése az...
        Tisztelt Doktornő! tegnap nőgyógyászati műtét előtti kivizsgálás miatt EKG-n voltam. Az előzményhez hozzátartozik, hogy mindenfajta orvosi beavatkozás, vizsgálat előtt nagyon izgulok. Ez meg is látszik az EKG leletemen, amit ki tudok...
        Tisztelt Dr.Nő/Úr!Júniusban voltam munkaalkalmassági vizsgálaton, ahol szívzörejt hallott az orvos, ezért készített EKG-t, ami negatív lett és elküldött kardiológiára is. Szeptemberben el is mentem magánúton egy kardiológus főorvoshoz, aki...
        Tisztelt Doktornő! 2006-tól bisoblockot szedtem magas pulzusszám, hiperkinetikus keringés miatt. (Főleg orvosnál fordult elő) Azután terhesség miatt 2009-ben abbahagytam, és utána sem szedtem, míg 2013 decemberében néhány napig sűrű...
        Tisztelt Doktornő! Korábban is éreztem félévente egy-egy extraszisztolét de nem foglalkoztam vele, 2012 decemberében halmozott extráim voltak , melyek fekvő helyzetben jöttek elő, mozgásra megszűntek, ezek este jöttek elő. Két egymást...
        Kedves Doktornő! Szívbeteg vagyok már születésem óta. Eddig egyszer volt műtétem 1974-ben. Azóta nem vállaltam a műtét lehetőségét akárhányszor vették fel a gyermekeim miatt. Voltam az éves vizsgálataimon,amelyen ezeket az adatokat...
        Tisztelt Doktor Úr/ Nő! Stressz helyzetben, fáradságkor napi szinten, normális vérnyomás mellett jelentkező megemelkedett pulzusszám ( 90-110-120 ) ill. szívdobogás érzés, valamint erős szívdobbanás és utána mintha kimaradna a szívverés...
        Tisztelt Webbweteg! Anyósomnak magas vérnyomására kell gyógyszert szednie, mar több, mint húsz éve, de emellé pár éve pulzus csökkentő gyógyszert is kapott. Nemrég derült ki, hogy ezt huzamosabb ideig nem szabadna szedni, mivel problémákat...