• Hogyan kezelhető a mitralis prolapsus?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        25 éves lány vagyok, március folyamán többször rosszul lettem, így végül elmentem házi orvoshoz. A tüneteim: fáradékonyság, gyengeség, szapora szívverés (142 is volt már), nehézlégzés. Kivizsgáltak, a vérvétel alapján nem találtak semmit (pajzsmirigy rendben volt, nem vagyok vérszegény), ami komolyabb indokot adott volna a rosszullétekre, a kardiológián megállapították, hogy a sok stressz és feszültség (ami a munkámmal meglehetősen együtt jár) miatt kimerültem, illetve szívbillentyű-zavar áll fenn a bal szívkamránál. A kardiológus szerint 2x5 mg Betaloc javasolt (amitől néha meglehetősen szédülök és előtte kevésbé), illetve Frontin-ból fél adag, ha úgy érzem, hogy nagyon feszült vagyok.

        Érdeklődnék, hogy ezek a tünetek el fognak-e múlni akkor, ha már újra erőre kapok vagy a mitralis prolapsus miatt folyamatosan szedni kell a Betalocot függetlenül a tüneteimtől?

        Sportolni lehet-e mellette? Van-e valami étel és ital, amit célszerű lenne kerülni?

        Olvastam több páciens történetében, hogy gyakran járt együtt ez a jellegű "betegség" pánikszerű rohamokkal. Valóban nagy a valószínűsége, hogy ez is kialakulhat mellette (hiszen elég rossz érzést keltenek az emberben ezek a tünetek)?

        WEBBeteg szakértő válasza a mitralis prolapsus témában

        A mitralis prolapsus többnyire jóindulatú betegség, Azt jelenti, hogy a bal pitvar és a bal kamra közötti billentyű (amely normálisan szelepként működik, egy irányba tereli a vért) egy kicsit lazább, minden egyes kamrai összehúzódáskor a pitvar felé csapódik. A billentyűt (a vitorlák köteleihez hasonlóan) ínhúrok, szemölcsizmok tartják feszesen, egy-egy ilyen visszacsapódásnál ezek is jobban megfeszülnek a kelleténél. Ez különféle ritmuszavarokat, extraszisztolékat, ezeknek megfelelően pedig kellemetlen tüneteket, mellkasi fájdalmakat provokál. A visszacsapódás miatt pedig előfordulhat, hogy a billentyű nem zár rendesen, vért enged vissza a pitvar felé.


        Ha a 142/perces pulzus nyugalomban jelentkezett, érdemes lenne utánajárni, hogy nem valamilyen ritmuszavar áll-e a háttérben, ebben Holter EKG, esemény Holter segíthet. A 2x5mg Betaloc nem nagy (mondhatni inkább óvatos) dózis, ha nincsenek szapora szívdobogással, mellkasi nyomódásokkal járó panaszok, nem feltétlenül indokolt szedni.

        Nem garantált, hogy a tünetek el fognak tűnni, meg kell próbálni kevésbé figyelni rájuk, szem előtt tartva, hogy ezek nem rosszindulatú eltérés eredményei (ha nem sikerül elvonatkoztatni, előbb-utóbb tényleg pánik lesz a vége). Ha nincs nagy visszacsorgás (regurgitáció/insuffitientia, nyugodtan mehet a sport, de a stresszoldás is sokat segíthet.

         

         

        Üdvözlettel: Dr. Bene Orsolya

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg Szakértő
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-04-05 21:28:11; Megválaszolva: 2011. szeptember 22., 15:02

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Üdvözlöm! Számomra furcsa tünetekkel fordulok Önhöz. Ritkán vannak extrasystole panaszaim. Van amikor pár órán át vagy fél napon keresztül tartanak, akár 10 másodpercenként is be-bever a szívem egy nagyot. Nehézlégzés meg hasonlókat nem...
        jonapot kívanok. Szivultrahangon voltam es az ertékekre lennek kivancsi hogy jo e. IVSd-9.0mm . LVPWd-7.8mm. LVIDs-25.7mm. EDV 97.8ml. SV 73.9ml. FS 44.25%.LV Mass-c126.1g. MV E pt0.82m/s. Dec Time 183ms. MV PHT 54ms. A/E 0.62. AV Vmax1.29m/s. TR...
        Tisztelt Doktornő! Olyan problémám van, hogy édesanyám pulzus száma az utóbbi 3 napban megemelkedett. Többféle gyógyszert is szed betegségeire (Verospiron napi 1, Furosemid napi 2, Cavinton napi 3, Clopidogrel napi 1, Coverex-As 5 mg napi 1/2,...
        Tisztelt Hölgyem! Az alábbi esetben szeretném a szakvéleményét kérni! Édesanyámat két hónapja pitvarfibrillációval/magas vérnyomással kórházba szállították, azóta jól van, kiengedték. Felmerült a gyanú, hogy a pajzsmirigy...
        6 éves a készülékem, nov. 9-re írtak ki csere műtétre. A tegnapi vizsgálat szerint 2 %-os a készülék akkumulátora. Novemberig ki fogja bírni, hisz 4 hónap van még? Lumax 540 HF-T Biotronik ICD készülék.
        Tavalyi évben volt egy pitvarfibrilávios szívritmus zavarom,amire most rytmonorm 300mg tablettát szedek.Azt szeretném megtudni,hogy így szabad e néha potencia növelőt(viagra) szednem?
        Tisztelt Doktornő, munkahelyi alkalmassági vizsgálaton negatív t hullámok jelentkeztek az ekg-men. 15 éve voltam kardiológiai kivizsgáláson infarktus gyanú miatt, de a kórházi vizsgálat nem igazolt semmi rendellenességet, hogy akkor is a t...
        Tisztelt doktornő/úr! Szivultrahangon voltam szédüléses és erős szívveréses panaszom miatt.Szeretném ha vélemény adna a következő leleteredményről. Aortagyök:24mm.Aorta ascendens:24mm.Az aorta billentyű nyitási ampl.:13mm.A bal pitvar...
        Üdvözlöm Dr nő!!! 2017 12.06-án voltam kardiológiai vizsgálaton!! Ekg: 80/min sinus ritmus, bal tengelyállás, norm vezetési idők, norm repol. Leletem: Aorta ascendens: 31mm. Szabályos aorta gyökben ép, jól separálódó háromtasakos aorta...
        Tisztelt Doktornő! A kisfiam egy éves, teljesen egészséges. A súlya szépen fejlődik, a háziorvos a hallgatózás során mindig mindent rendben talál. A terhességem alatt terhességi toxémia gyanú miatt Aspirin protectet kellett szednem a 36....

      • Hirdetések
      • Partnereink hírei
        A hiperhidrózis egy kellemetlen egészségügyi probléma, amire van hatékony orvosi megoldás.
        Gyakorisága a kor előrehaladtával nő, de bármely életkorban kialakulhat.
      • Hirdetések
      • Infografika és videó