• A syncumár érkárosító hatása

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        A "Beteg szoba"írta a következőt:A véralvadásgátlók, mint pl a syncumár, marfarin jelentős meszesedést idéznek elő calcium alapu felrakódások ezek.66 éves vagyok napi 5mg syncumárt szedek 2001 óta,ha több"K" vitamint veszek magamhoz, akkor több syncumárt kell szednem, mert hiszen a "K" vitamin blokkolja a syncumár hatását,a cikk szerint ugyanis a "K" vitamin tisztítja az ereket a calcium felrakódásoktól,vagyis akkor mi is a megoldá[email protected] a válasukat ide kérném, köszi!!

        WEBBeteg szakértő válasza a k vitamin témában

        Kedves kérdező!

        A K-vitaminnak számos hatása van, a véralvadási rendszerben játszott szerepe régóta ismert, azonban újabb és újabb funkciókra is fény derül. A K-vitamin olyan fehérjék képződésében is részt vesz, melyek a "meszesedést" befolyásolják - mind a csontképződés, mind az érelmeszesedés tekintetében. Az Ön által említett cikkben (és a legtöbb vizsgálatban) azonban állatkísérletekről van szó, sajnos a Syncumar hosszútávú, érelmeszesedést fokozó hatása emberekben kevéssé ismert (a Rotterdam tanulmányban 55 év feletti férfiakat és nőket vizsgáltak, a fokozott K-vitamin bevitel mellett valamivel kisebb arányban fordult elő infarktus és érelmeszesedés, azonban ők nem szedtek Syncumart).

        Arra sincsenek konkrét adatok, hogy a pluszban bevitt K-vitaminnak van-e jelentősége eme mellékhatás kivédésében, viszont, ahogy Ön is írta, ilyenkor fokozódik a Syncumar-igény.  Az ilyen típusú vérhígítókat mindenesetre olyan esetekben javasolják, amikor fokozott a vérrögképződés, és az embólia (akár agy-, akár tüdőembólia) kialakulásának veszélye, ilyenkor a kockázat-haszon mérleg az embólia okozta egészségkárosodás kivédése felé billen.

         

         

        Üdvözlettel: Dr. Bene Orsolya

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg Szakértő
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-03-30 23:05:51; Megválaszolva: 2011. szeptember 21., 18:47

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő! A tüdőszűrő leletén az alábbiak találhatók: Mellkas rtg. felvételén szabályos rekeszek, szabad lateralis sinusok. A szív norm. nagyságú és konfig., a centrális erek nem tágabbak. Bal oldalt paracardialisan kis...
        Jó napot kívánok. Olyan problémám lenne h.alacsony vérnyomásom van.80/50--110/70 között szokott lenni. Mostanában ha bicajozok, futok,lepcsozok,porszivozok porszivozok fulladni kezdek, szorít a mellkasom.Elmentem a háziorvos, bízva benen h.labor...
        Kalkulált systolés jobb kamrai nyomás 39hgmm?mi lehet a baj? vagy mi ez? Szívritmus zavarom van,Bisoblockot szedek rá napi felet,voltam dokinál azt mondta,hogy a cigi,de keveset szívok napi 10 szálat... mi lehet a baj? meghalhatok tőle? nagyon...
        Jó napot kívánok. 31 éves nő,172cm magas és 55kg vagyok. Mostanában a vérnyomásom 80/50 és 130/85 között mozog. A puzusom 70-155 között mozog. Azt vettem észre magamon h.bicajozas után, lepcsozes után,gyerkőcök futása után a mellkasom...
        Jó napot kívánok. Olyan kérdésem lenne h.bicajozok,lepcsozok,futok a gyerekek után, rögtön fulladó érzés jön rám.Amikor elmúlik a fulladó érzés elkezd a két mellem között szorító, fájó érzés jönni. Ha mély levegőt próbálok...
        Tisztelt doktornő/úr!ferjem tavaly oktoberben kerult korhazba szivritmuszavarral.elvileg a bal kamra 15%on mukodott.2×kiutottek szedi a gyogyszereket cordaron meramil bisoprolol spiron xarelto.novemberben voltunk ekg azt mondtak javult kozben januarban is...
        Kedves Doktornő, 42 éves (egészséges) nő vagyok, gyógyszert sohasem szedtem. Mozgás heti egyszer biztosan (kardió edzés), néha heti kétszer is. Munkámat nagyon szeretem, főnököm nincs, de nagyon sokat dolgozom. Kétszer szültem. Szabálytalan...
        Tisztelt Doktornő Voltam ekg, szívultrahang, és 24 órás ekg vizsgálaton amin mitrális prolapsust állapítottak meg. Fél év múlva újra szívultrahangra kell mennem. Holter eredményem: SVES-és VEs-en kívül egyéb érdemi ritmuszavar nem...
        Tisztelt Doktornő! Korábban írtam Önnek és köszönöm hogy gyorsan válaszolt, most épp 5 napja nem szedem a vérnyomáscsökkentő, azelőtt is mint írtam 1 hétig csak 1/8-ot a coverex as 5mg-ból. A problémám a következő; miután befejeztem a...
        Kedves Doktornő (Doktor Úr)! Voltam szívultrahang vizsgálaton mert a pulzusom elég magas volt 163..Szeretném megérteni a vizsgálati eredményemet (amennyire)lehetséges.) Kérem szíveskedjen a kóros leletrészeket megjelölni köszönöm! Echo M...