• Erős szivverés

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Jo napot kivanok, Mivel mar nagyon sokszor beszeltek errol a problemarol, roviden el szeretnem mondani mi is aggaszt: sziv vizsgalatnal minden rendeben, pajzsmirigy vizsgalatnal szinten, viszont gyakori gyors pulzuson van (100 korul) es naponta tobbszor a sziv verest a nyakamban erzen (egy nagy "bum"). Tudom, ez extraszisztola, de sem a kardiologus, sem a haziorvos nem kezelte nagyon komolyan ezt a problemat, engem pedig nagyon zavar. Szeretnem tudni, mennyire veszelyesek? lehet tenni valamit, vagy kell megtanuli elni veluk? Koszonettel, Mozes Emese

        WEBBeteg szakértő válasza a magas pulzus témában

        Kedves Emese!

        Az extraszisztole olyan ütés, mely nem a szív normál ingerképző helyéről (a szinuszcsomóból) indul ki, hanem a pitvarok vagy a kamrák területéről, a vártnál kissé hamarabb jelentkezik, és hosszabb szünet követi. A szünet utáni normál ütés kissé erőteljesebb lehet - ezt érezheti "bum"-ként. Az extraszisztolék kialakulásának számos oka lehet, megjelenésük utalhat ionzavarra, keringési zavarra, társulhatnak lezajlott infarktushoz, szívizomgyulladáshoz, de gyakran (mint az Ön esetében is) nem mutatható ki közvetlen ok a háttérben. A panaszokat a stressz, fáradtság, alkohol- és kávéfogyasztás fokozhatja.  

        Le kell azonban szögezni, hogy e korai ütések (ha izoláltan, nem közvetlenül egymás után jelentkeznek) nem veszélyesek, inkább csak a miattuk jelentkező panaszok a kellemetlenek. (Ritkábban, ha az ES-ek nagyon sűrűn jelentkeznek - pl. minden második ütés korai -, esetleg romolhat a szív pumpafunkciója, hiszen ilyenkor minden második összehúzódás során kisebb mennyiségű vér kerül kipumpálásra). Kezelésük nem egyszerű, néha a magasabb, máskor az alacsonyabb pulzusszám kedvez a megjelenésüknek.

        Mindenesetre, ha az extrák sok panaszt okoznak, az egyébként is gyorsabb pulzus miatt megpróbálható valamilyen pulzuscsökkentő gyógyszer (pl. Betaloc, Concor) adása. Magnézium pezsgőtabletta, Magne B6 szedése is segíthet, ill. a stressz csökkentése, a kávéfogyasztás mérséklése is jótékony hatású lehet.

         

         

        Üdvözlettel: Dr. Bene Orsolya

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg Szakértő
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-03-19 20:02:19; Megválaszolva: 2011. szeptember 16., 08:00

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Dr.Molnár Dóra, A 17 éves fiam az utóbbi időben panaszkodott hogy szív tájékon szúró fájdalmat érez, amely spontán szűnik,rövid ideig tart, terhelésre nem jelentkezik. A kardiológiai eredmény értelmezésében kérném a...
        Kedves Doktornő! 32 éves nő vagyok és a következő kérdéssel fordulok Önhöz. Ez év június7-én voltam kardiológiai kivizsgáláson (Szívultrahang, EKG). EKG: s.r.R kp áll, norm PQ, repol zavart, ST III a VF V3,6 min depr. uitt lapos poz...
        Udvozlom! Az lenne a kerdesem, hogy az alabbi EKG es SzivUH lelet jonak szamit? Levegotlen helyen nagyon sokszor szedulok, panikbetegsegem ismert. PSVT-re gyanakodtak mert voltak olyan rohamok de azok megszuntek juniusban. Okozhatja ezt talan a rossz...
        Tisztelt Doktor Nő / Doktor Úr! 6 évvel ezelőtt diagnosztizáltak nálam magas vérnyomás betegséget, már az elejétől kezdve Valsartan-t szedek rá. Tavaly szeptemberben folyamatos szédülés tört rám, kéz és mellkas fájdalom kíséretében,...
        T. Cím. Szeretném ha véleményt írna az alábbi holter eredményről. Panaszaim: szabálytalan ritmus, szívdobogás, remegés, hányinger, ájulás érzet. Van hogy fél napokat fekszem mire jobban vagyok egy ilyen roham után, és szinte monden nap van...
        Tisztelt Doktornő! Az lenne a kérdésem, hogy pár hónappal ezelőtt amikor lefeküdtem éjszakánként köhögésre ébredtem fel. Felkerestem a háziorvost elküldött 2 irányú mellkas felvételre és az alábbi leletet diagnosztizálták. "Éles...
        Kedves Doktornő! Tüdőszarkoidózis és kétoldali tüdőembóliát (2016 május)követően. egy éve már csak Xareltot szedek. Régebben medrolt és metorexatot is. 2016 óta rendszeresen mérem a vérnyomásomat és mindkét kézen egymást követően....
        Tisztelt Doktornő! 34 éves nő vagyok. A kérdés címében leírt diagnózist állapították meg 2 éve a terhességem alatt. Igazából a terhességem 3. hónapjában magas pulzus miatt kerestem fel magánúton egy kardiológust, aki nagyon alaposan...
        Üdvözlöm. Július 31-én volt egy epeműtétem. A műtőben nagyon alacsony volt a pulzusom, ezért műtét után csináltak ekg-t. A műtét óta alacsony a vérnyomásom és a pulzusom is. A vérnyomásom általában 103/59 a pulzusom 50-55 közötti....
        Kedves DoktorNő/Úr! 20 éves Nő vagyok, 160cm, 48 kg. Körübelül egy hónapja Tunéziából hazaérkezés után bevásárlás közben rosszul lettem : pár percig mély levegővételre szúrt a mellkasom, majd hirtelen szapora lett a pulzusom, majd...