• Magas pulzus

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        en egy 27 eves lany vagyok egy eve alapitotak meg hogy az egyik szivbillentyum elvan vekonyodva es ezert magas a pulzusom szedek ra huma pronolt ami nagyon jo bevalt mert az elott azt hittek hogy panik rohamom van de nem szeretnem tudni hogy ehez a gyogyszerhez szedhetek e eleniumot mivel szombaton repülok .a masik az hogy ebbe bele lehet e halni vagy valami komolyabb bajom lehet e felek kicsit mivel szombaton repülök amerikaba kerem segitsennek koszonom elore is beata

        WEBBeteg szakértő válasza a magas pulzus témában

        Kedves kérdező!

        A leírás alapján úgy sejtem, mitralis prolapsusa van. A mitralis billentyűnek az a szerepe, hogy a bal pitvarból a bal kamra felé terelje a vért, a kamra összehúzódásakor pedig megakadályozza a vér visszafolyását a pitvar felé. Prolapsus során a billentyű, és az azt kifeszítő ínhúrok (mint a vitorlát feszítő kötelek) lazábbak, így a billentyű visszacsapódik kissé a pitvar felé, és ez több-kevesebb vér visszaengedésével jár. Az eltérés önmagában nem veszélyes, viszont a billentyűt tartó ínhúrok és szemölcsizmok megváltozott feszülése miatt kellemetlen tünetekkel társulhat. Előfordulhat, hogy a billentyűn jelentős visszafolyás (regurgitáció, insuffitientia)  alakul ki, ebben az esetben műtéti korrekcióra lehet szükség. Ne aggódjon, kezelőorvosa biztosan elmondta volna, ha ez utóbbi áll fenn, nyugodtan utazzon, ettől függetlenül rendszeres kontroll javasolt.


        Az Eleniummal nincs sok tapasztalatom. Általánosságban elmondható, hogy altatók, nyugtatók a béta-blokkoló gyógyszerek (mint amilyen a Huma-Pronol is) vérnyomáscsökkentő hatását erősíthetik, így használatuk során fokozott óvatosság javasolt.

        Üdvözlettel, Dr. Bene Orsolya

         

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg Szakértő
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-03-03 19:39:44; Megválaszolva: 2011. szeptember 09., 15:00

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Kedves doktornő!Én egy 42 éves egészségesen élő,hobby sportoló nő vagyok.Az éves szűrésen enyhe szívzörej miatt szívultrahangot javasoltak,ahol azt mondta a doktornő,hogy lazább a billentyűm,de nem kell megijedni,csak annyi a dolgom,hogy...
        Tisztelt Dr.Molnár Dóra, A 17 éves fiam az utóbbi időben panaszkodott hogy szív tájékon szúró fájdalmat érez, amely spontán szűnik,rövid ideig tart, terhelésre nem jelentkezik. A kardiológiai eredmény értelmezésében kérném a...
        Kedves Doktornő! 32 éves nő vagyok és a következő kérdéssel fordulok Önhöz. Ez év június7-én voltam kardiológiai kivizsgáláson (Szívultrahang, EKG). EKG: s.r.R kp áll, norm PQ, repol zavart, ST III a VF V3,6 min depr. uitt lapos poz...
        Udvozlom! Az lenne a kerdesem, hogy az alabbi EKG es SzivUH lelet jonak szamit? Levegotlen helyen nagyon sokszor szedulok, panikbetegsegem ismert. PSVT-re gyanakodtak mert voltak olyan rohamok de azok megszuntek juniusban. Okozhatja ezt talan a rossz...
        Tisztelt Doktor Nő / Doktor Úr! 6 évvel ezelőtt diagnosztizáltak nálam magas vérnyomás betegséget, már az elejétől kezdve Valsartan-t szedek rá. Tavaly szeptemberben folyamatos szédülés tört rám, kéz és mellkas fájdalom kíséretében,...
        T. Cím. Szeretném ha véleményt írna az alábbi holter eredményről. Panaszaim: szabálytalan ritmus, szívdobogás, remegés, hányinger, ájulás érzet. Van hogy fél napokat fekszem mire jobban vagyok egy ilyen roham után, és szinte monden nap van...
        Tisztelt Doktornő! Az lenne a kérdésem, hogy pár hónappal ezelőtt amikor lefeküdtem éjszakánként köhögésre ébredtem fel. Felkerestem a háziorvost elküldött 2 irányú mellkas felvételre és az alábbi leletet diagnosztizálták. "Éles...
        Kedves Doktornő! Tüdőszarkoidózis és kétoldali tüdőembóliát (2016 május)követően. egy éve már csak Xareltot szedek. Régebben medrolt és metorexatot is. 2016 óta rendszeresen mérem a vérnyomásomat és mindkét kézen egymást követően....
        Tisztelt Doktornő! 34 éves nő vagyok. A kérdés címében leírt diagnózist állapították meg 2 éve a terhességem alatt. Igazából a terhességem 3. hónapjában magas pulzus miatt kerestem fel magánúton egy kardiológust, aki nagyon alaposan...
        Üdvözlöm. Július 31-én volt egy epeműtétem. A műtőben nagyon alacsony volt a pulzusom, ezért műtét után csináltak ekg-t. A műtét óta alacsony a vérnyomásom és a pulzusom is. A vérnyomásom általában 103/59 a pulzusom 50-55 közötti....