• Embólia

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Web Doktor !

        Kérem a segítségét és tanácsát az alábbi problémámban. 2006- ban bal alsóvégtagban mélyvénás trombózisom volt / lábon kihordott, később szcintigráfiával igazolt / , 2007. nyarán 6 tüdőszektorban  mikróembóliám, amely lezajlottként került dokumentálásra a tüdő szcintigráfiai leleten. Tüdő CT negatív. Syncumárt szedek 2007 - től.További betegségek Pajzsmirigy túlmőködés 1 tbl Metothyrinnel 2009. januárban jó volt az eredményem, TSH. Ezenkívül még nőgyógyászati vérzészavaromra napi 5 mg Orgametrilt szedek. Endoscópos vizsgálat után az újabb baj Reflux, amelyre Lansoptol  30 mg a gyógyszerem.És folytatódik  a problémám vashiányos anaemiával Ferrograd Folic /, emelkedett  RR / Covarex combi /, túlsúly. A bal lábam dagad, oedémás, gyakran fájdalmas. Egyébként dolgozom, tanulok és igyekszem "jól lenni ", a közeljövőben hosszú repülőúttal kaptam egy lehetőséget Bali szigetére eljutni.Örömömet ambivalens érzések bizonytalanítják el, hogy a fentiekben leírt  eü. problémáim mellett, jó döntés az utazás? . Hogyan készüljek fel ? Tudom, hogy a repülőn óránként fel kell állnom a vénás keringés helyreállítása miatt. Kérem segítségét, 2 kisgyermekes 40 éves nő vagyok.

                                                                               Tisztelettel: Kira

        WEBBeteg szakértő válasza a trombózis témában

        Tisztelt Kérdező!

        Nagyon fontos, hogy az INR terápiás tartományban legyen az utazáskor, és a repülőút során használjon fáslit vagy II.kompressziós fokozatú harisnyát. Igyon sok folyadékot, próbáljon fogyni, ússzon. A repülőút során mozgassa a lábát, óránként álljon fel, járkáljon.

         Dr. Bodnár Edina


         Tisztelt kérdező!

        A jól kezelt pajzsmirigy-betegség, a vashiány és a reflux ne tántorítsa el az utazástól. Ha INR értéke megfelelő (2,5 körüli), akkor a trombózis kialakulásának is jelentősen csökken az esélye, de az út során ajánlatos kompressziós harisnya viselése, ill. ülő helyzetben is elvégezhető a lábak tornáztatása. A lábdagadás ellen a felpolcolás lenne jó megoldás, bár ez repülőn valószínűleg nehezen megoldható. Valószínűleg a jól beállított vérnyomás sem fog gondot okozni, bár a hosszú út miatt felborulhat a bioritmus, és ezzel a vérnyomás is változhat. Ha hajlamos vérnyomáskiugrásra, pl. Tensiomin tablettát vigyen magával (szétrágva relatíve gyorsan, de a Cordaflexnél talán kissé kíméletesebben csökkenti a vérnyomást).

        Üdvözlettel, Dr. Bene Orsolya

         

         

         

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg Szakértő
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-02-12 22:29:56; Megválaszolva: 2011. szeptember 05., 06:44

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő! A tüdőszűrő leletén az alábbiak találhatók: Mellkas rtg. felvételén szabályos rekeszek, szabad lateralis sinusok. A szív norm. nagyságú és konfig., a centrális erek nem tágabbak. Bal oldalt paracardialisan kis...
        Jó napot kívánok. Olyan problémám lenne h.alacsony vérnyomásom van.80/50--110/70 között szokott lenni. Mostanában ha bicajozok, futok,lepcsozok,porszivozok porszivozok fulladni kezdek, szorít a mellkasom.Elmentem a háziorvos, bízva benen h.labor...
        Kalkulált systolés jobb kamrai nyomás 39hgmm?mi lehet a baj? vagy mi ez? Szívritmus zavarom van,Bisoblockot szedek rá napi felet,voltam dokinál azt mondta,hogy a cigi,de keveset szívok napi 10 szálat... mi lehet a baj? meghalhatok tőle? nagyon...
        Jó napot kívánok. 31 éves nő,172cm magas és 55kg vagyok. Mostanában a vérnyomásom 80/50 és 130/85 között mozog. A puzusom 70-155 között mozog. Azt vettem észre magamon h.bicajozas után, lepcsozes után,gyerkőcök futása után a mellkasom...
        Jó napot kívánok. Olyan kérdésem lenne h.bicajozok,lepcsozok,futok a gyerekek után, rögtön fulladó érzés jön rám.Amikor elmúlik a fulladó érzés elkezd a két mellem között szorító, fájó érzés jönni. Ha mély levegőt próbálok...
        Tisztelt doktornő/úr!ferjem tavaly oktoberben kerult korhazba szivritmuszavarral.elvileg a bal kamra 15%on mukodott.2×kiutottek szedi a gyogyszereket cordaron meramil bisoprolol spiron xarelto.novemberben voltunk ekg azt mondtak javult kozben januarban is...
        Kedves Doktornő, 42 éves (egészséges) nő vagyok, gyógyszert sohasem szedtem. Mozgás heti egyszer biztosan (kardió edzés), néha heti kétszer is. Munkámat nagyon szeretem, főnököm nincs, de nagyon sokat dolgozom. Kétszer szültem. Szabálytalan...
        Tisztelt Doktornő Voltam ekg, szívultrahang, és 24 órás ekg vizsgálaton amin mitrális prolapsust állapítottak meg. Fél év múlva újra szívultrahangra kell mennem. Holter eredményem: SVES-és VEs-en kívül egyéb érdemi ritmuszavar nem...
        Tisztelt Doktornő! Korábban írtam Önnek és köszönöm hogy gyorsan válaszolt, most épp 5 napja nem szedem a vérnyomáscsökkentő, azelőtt is mint írtam 1 hétig csak 1/8-ot a coverex as 5mg-ból. A problémám a következő; miután befejeztem a...
        Kedves Doktornő (Doktor Úr)! Voltam szívultrahang vizsgálaton mert a pulzusom elég magas volt 163..Szeretném megérteni a vizsgálati eredményemet (amennyire)lehetséges.) Kérem szíveskedjen a kóros leletrészeket megjelölni köszönöm! Echo M...