• Mélyvénás trombózis

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor Úr/Nő!

        A Juventus rádióban hallottam egy riportot amelyben arról volt szó hogy a trombózisra a minnapos hasba szurkálást ki lehet kerülni gyógyszerrel,ennek a nevét szeretném ha megírnák.

        Köszönöm szíves válaszát.

          Tisztelettel:

        Bencze Lászlóné  ([email protected])

        6088 Apostag Vasut utca 49/A

         

         

        WEBBeteg szakértő válasza a mélyvénás trombózis témában

        Tisztelt Benczéné!


        Sajnos a fent említett riportot nem tudtam visszakeresni. Ha jól értem, arra kíváncsi, mely az a szájon át adagolt gyógyszer, melyet mélyvénás trombózis kialakulása után kell szedni további trombózis kivédése céljából. Egyelőre két ilyen szer van forgalomban, melyek a K-vitamin hatását felfüggesztve megakadályozzák bizonyos véralvadási faktorok termelődését: az egyik a Syncumar, a másik a Marfarin. Ezek szintjét rendszeres vérvételekkel ellenőrizni kell (az ezt tükröző laborparaméter az INR), illetve hatásukat a K-vitamint tartalmazó ételek (paradicsom, káposztafélék) és számos gyógyszer is befolyásolja.

        Bevezetés alatt áll még egy Pradaxa nevű, EU-ban nemrég elfogadott gyógyszer, mely egyelőre csípőprotézis-műtétek utáni trombózis megakadályozására javallt, és nem széles körben elérhető.


        Üdvözlettel, Dr. Bene Orsolya

         

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg Szakértő
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-01-30 23:49:48; Megválaszolva: 2011. augusztus 29., 10:27

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Kedves Doktornő! 73 éves, szívbeteg édesapám állapotával kapcs. szeretném véleményét kikérni. Egy rövid kórisme. 9 éve bal szár blokk, mérsékelt szívelégtelenség, mely pár hónap után javulást mutatott és visszaminősítették...
        Tisztelt Doktornő! A tüdőszűrő leletén az alábbiak találhatók: Mellkas rtg. felvételén szabályos rekeszek, szabad lateralis sinusok. A szív norm. nagyságú és konfig., a centrális erek nem tágabbak. Bal oldalt paracardialisan kis...
        Jó napot kívánok. Olyan problémám lenne h.alacsony vérnyomásom van.80/50--110/70 között szokott lenni. Mostanában ha bicajozok, futok,lepcsozok,porszivozok porszivozok fulladni kezdek, szorít a mellkasom.Elmentem a háziorvos, bízva benen h.labor...
        Kalkulált systolés jobb kamrai nyomás 39hgmm?mi lehet a baj? vagy mi ez? Szívritmus zavarom van,Bisoblockot szedek rá napi felet,voltam dokinál azt mondta,hogy a cigi,de keveset szívok napi 10 szálat... mi lehet a baj? meghalhatok tőle? nagyon...
        Jó napot kívánok. 31 éves nő,172cm magas és 55kg vagyok. Mostanában a vérnyomásom 80/50 és 130/85 között mozog. A puzusom 70-155 között mozog. Azt vettem észre magamon h.bicajozas után, lepcsozes után,gyerkőcök futása után a mellkasom...
        Jó napot kívánok. Olyan kérdésem lenne h.bicajozok,lepcsozok,futok a gyerekek után, rögtön fulladó érzés jön rám.Amikor elmúlik a fulladó érzés elkezd a két mellem között szorító, fájó érzés jönni. Ha mély levegőt próbálok...
        Tisztelt doktornő/úr!ferjem tavaly oktoberben kerult korhazba szivritmuszavarral.elvileg a bal kamra 15%on mukodott.2×kiutottek szedi a gyogyszereket cordaron meramil bisoprolol spiron xarelto.novemberben voltunk ekg azt mondtak javult kozben januarban is...
        Kedves Doktornő, 42 éves (egészséges) nő vagyok, gyógyszert sohasem szedtem. Mozgás heti egyszer biztosan (kardió edzés), néha heti kétszer is. Munkámat nagyon szeretem, főnököm nincs, de nagyon sokat dolgozom. Kétszer szültem. Szabálytalan...
        Tisztelt Doktornő Voltam ekg, szívultrahang, és 24 órás ekg vizsgálaton amin mitrális prolapsust állapítottak meg. Fél év múlva újra szívultrahangra kell mennem. Holter eredményem: SVES-és VEs-en kívül egyéb érdemi ritmuszavar nem...
        Tisztelt Doktornő! Korábban írtam Önnek és köszönöm hogy gyorsan válaszolt, most épp 5 napja nem szedem a vérnyomáscsökkentő, azelőtt is mint írtam 1 hétig csak 1/8-ot a coverex as 5mg-ból. A problémám a következő; miután befejeztem a...