• Mélyvénás trombózis

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktorúr/Doktornő!

        Tavaly augusztusban kaptam egy mélyvénás trombózist,amire azóta Syncumar tablettát szedek!A trombozis kialakulását a kicsit korábbi bokaficamomra vezették vissza.A belgyogyászaton 6-honapra javasolták a véralvadásgátló szedését,ami 2-hét mulva letelik!Az állapotomban én ugy érzem,hogy nem sok változás történt!A mai napig is vannak panaszaim.A lábam még mindig dagad,lilul,és nagyon hideg!A legjobban a reggeli orákban érzem magam,mert akkor egész éjszaka pihent a lábam.Nemsokkal ezután bokamagasságban el kezd fájni a lábam,és ez a fájdalom a nap végére elulerkodik az egész lábamon!Járás közben ugy érzem,mintha késsel szurkálnák a lábam.Bizonyos időközönként az egyik lábamujja elzsibbad.2008.08.14-ei ultrahangos vizsgálat eredménye:Bal oldalon a lábszár disztális felében a véna tibiális posteriorban echoszegény thrombus mutatható ki több cm hosszan.A véna poplitea és tibiális posterior kezdeti szakasza és a többi mélyvénák átjárhatoak.Compressiora a véna popliteán áramlodás fokozodása kiválthato,ami azt jelenti,hogy a trombosis haemodinamikailag jelenzős keringési zavart nem okoz.

        2008.10.27 ultrahang vizsgálati eredmény:

        a véna femoralis communistol a véna popliteaig ,valamint a véna saphena magna beömlési szakaszát vizsgálva a vénák átjárhatoak,bennük thrombus nem mutathato ki.Az áramlás légzéssel szinkron.a véna tibialis posteriorok és anteriorok átjárhatok,a boka magasságig végig követhetők.A véna peroneakban partialisthrombus látható,részleges recenalistatioval.

        Tisztelt Doktorúr/Doktornő!

        A kezelő orvosom az utolso ultrahangos eredmény birtokában,azt mondta,hogy elindultam a gyogyulás irányába.Ha ez tényleg így van,akkor minek köszönhetem ezeket a problémákat??

        Válaszát előre is köszönöm!

        Tisztelettel:Berta László

        WEBBeteg szakértő válasza a mélyvénás trombózis témában

        Tisztelt Berta úr!

        Panasza hátterében a korábbi bokasérülés, de a mélyvénás trombózist követően gyakorta kialakuló vénás elégtelenség is állhat (a trombózis miatt merevebbé válik a vénafal, tönkremennek a vénában található billentyűk, melyek a vért a szív felé terelik, így hosszan tartó állás során a gravitáció miatt pangás alakul ki, ami a láb bedagadásához, a felszínes vénák kitágulásához vezet).
        Javasolt angiológiai szakrendelés felkeresése, ahol döntenek a további gyógyszeres kezelésről (a Syncumar esetleges további szükségességéről), kompressziós harisnya felírásáról. Addig is javasolt a végtag gyakori pihentetése, felpolcolása, lehetőség szerinti fáslizása.


        Üdvözlettel, Dr. Bene Orsolya

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg Szakértő
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-02-05 08:43:31; Megválaszolva: 2011. augusztus 26., 12:15

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Kalkulált systolés jobb kamrai nyomás 39hgmm?mi lehet a baj? vagy mi ez? Szívritmus zavarom van,Bisoblockot szedek rá napi felet,voltam dokinál azt mondta,hogy a cigi,de keveset szívok napi 10 szálat... mi lehet a baj? meghalhatok tőle? nagyon...
        Jó napot kívánok. 31 éves nő,172cm magas és 55kg vagyok. Mostanában a vérnyomásom 80/50 és 130/85 között mozog. A puzusom 70-155 között mozog. Azt vettem észre magamon h.bicajozas után, lepcsozes után,gyerkőcök futása után a mellkasom...
        Jó napot kívánok. Olyan kérdésem lenne h.bicajozok,lepcsozok,futok a gyerekek után, rögtön fulladó érzés jön rám.Amikor elmúlik a fulladó érzés elkezd a két mellem között szorító, fájó érzés jönni. Ha mély levegőt próbálok...
        Tisztelt doktornő/úr!ferjem tavaly oktoberben kerult korhazba szivritmuszavarral.elvileg a bal kamra 15%on mukodott.2×kiutottek szedi a gyogyszereket cordaron meramil bisoprolol spiron xarelto.novemberben voltunk ekg azt mondtak javult kozben januarban is...
        Kedves Doktornő, 42 éves (egészséges) nő vagyok, gyógyszert sohasem szedtem. Mozgás heti egyszer biztosan (kardió edzés), néha heti kétszer is. Munkámat nagyon szeretem, főnököm nincs, de nagyon sokat dolgozom. Kétszer szültem. Szabálytalan...
        Tisztelt Doktornő Voltam ekg, szívultrahang, és 24 órás ekg vizsgálaton amin mitrális prolapsust állapítottak meg. Fél év múlva újra szívultrahangra kell mennem. Holter eredményem: SVES-és VEs-en kívül egyéb érdemi ritmuszavar nem...
        Tisztelt Doktornő! Korábban írtam Önnek és köszönöm hogy gyorsan válaszolt, most épp 5 napja nem szedem a vérnyomáscsökkentő, azelőtt is mint írtam 1 hétig csak 1/8-ot a coverex as 5mg-ból. A problémám a következő; miután befejeztem a...
        Kedves Doktornő (Doktor Úr)! Voltam szívultrahang vizsgálaton mert a pulzusom elég magas volt 163..Szeretném megérteni a vizsgálati eredményemet (amennyire)lehetséges.) Kérem szíveskedjen a kóros leletrészeket megjelölni köszönöm! Echo M...
        Tisztelt doktornő, doktorúr! 8 évig szedtem a Nebiletet és most két éve a Concort. Szívultrahang, EKG rendben van, stresszre idegességre szokott magasabb lenni a vérnyomásom, pulzusom. A béta blokkolót magas pulzus miatt szedem. A Concor szedése...
        Tisztelt Doktornő! A levelemmel azért keresem Önt mert szeretnék egy másodvéleményt kérni Öntől. egy hete szapora pulzus miatt kerestem fel egy kardiológust, aki teljesen kivizsgált. (teljes labor, szív ultrahang, pajzsmirigy UH, 24 órás...