• Mitralis prolapsus, 21 éves lány

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor Úr/Doktornő!

        A következő lenne a problémám: tavaly májusban mitralis prolapsust diagnosztizáltak nálam, annak is egy nagyon enyhe formáját (EKG, szív UH). Azóta kivizsgálások során vettem részt, mert sokszor volt, hogy nagyokat dobbant a szivem a legkisebb stresszhelyzetre is. Így sajnos gyógyszert kell szednem, Betaloc 25 mg naponta. Most Panangint is szedek, mert egy nap 5-6 extraszisztolém volt. Lassan egy éve tartó panaszom a jobboldali fülzúgás(hallom hogy dobog a szivem a fülemben), néha baloldali is, főleg elalváskor zavar és ha csönd van körülöttem. Voltam nyaki UH-on, ott mindent rendben találtak. Pajzsmirigy vizsgálat során, pajzsmirigy gyulladást állapítottak meg, de azt mondták ez egyelőre nem igényel kezelést, (nem működik se alul, se túl) pedig én is látom, hogy meg van nagyobbodva, és ha erősen dobog a szivem, akkor azt a nyakamon is érzem kétoldalt a pajzsmirigyem is lüktet. A jobboldali ér is másképp pulzál, mint a baloldali, amiatt az ér miatt lüktet a fülem. Emellett vérvételek sora is megvolt, persze negatív minden eredmény. MRI vizsgálat szintén negatív. El vagyok keseredve, és nem tudok belenyugodni, hogy nincs megoldás a panaszaimra. Minden reggel erős szívdobogással kelek, beveszem a gyógyszert, aztán jó minden. Vérnyomásom gyógyszer bevétel előtt 120/70 pulzus 70, gyógyszer bevétele után 100/60 pulzus 58-60. 21 éves vagyok és egy évvel ezelőtt kutya bajom se volt. Remélem tud segíteni a problémámban, szeretném végre újra egészségesenk érezni magam, gyógyszerek nélkül. Úgy érzem akárhova fordulok, csak azt kapom, hogy fiatal vagy még, nincs semmi bajod, majd elmúlik. Igen, énis erre várok, de nem szűnnek a panaszok.

        Válaszát előre is köszönöm: Zsófia

        WEBBeteg szakértő válasza a mitrális prolapsus témában

        Kedves Zsófia!


        Mitralis prolapsus alatt azt értjük, hogy a bal pitvar és kamra közötti billentyű, illetve az azt tartó ínhúrok lazábbak. A mitralis billentyű a kamra minden összehúzódásakor lezár, megakadályozza a vér visszaáramlását a pitvarok felé, tulajdonképpen szelepként üzemel. Prolapsus esetén azonban a billentyű visszacsapódik a pitvarba, változó mennyiségű vért visszaengedve. Ez a visszacsorgás, valamint a billentyű csapódása miatti feszülés különféle mellkasi panaszokhoz vezethet, illetve ritmuszavarokat, extrasystolékat válthat ki. Ezek a melléütések „egészséges” szíven is előfordulnak, de ezeket nem mindenki érzi meg, mitralis prolapsusos „betegek” hajlamosabbak kellemetlen érzésként megélni őket. A panaszokat stressz, fokozott önmegfigyelés is fokozhatja.

        Az extrák számát néhány esetben a pulzusszám csökkentésével mérsékelni lehet, a Betaloc a prolapsus miatti vérkeringésbeli változásokra is jól hat, a reggeli bedobogások miatt esetleg hosszabb hatású gyógyszer megpróbálható. (Az esetleges egyéb ritmuszavarok kizárására Holter EKG javasolt).


        Összességében a mitrális prolapsus nem rosszindulatú betegség (kivéve, ha nagyfokú regurgitációval, visszacsorgással jár, de az Ön leírása alapján ez nem áll fenn), az extrasystolék is inkább kellemetlenek, mint veszélyesek.
        A pajzsmirigy-betegség miatt, ha a hormonok normál tartományban vannak, nem indokolt kezelés, de a gyulladás miatt a későbbiekben előfordulhat alulműködés, ami hormonpótlást tehet szükségessé, így rendszeres kontroll szükséges.
        A fülzúgás miatt még fül-orr-gégészeti és ideggyógyászati vizsgálat jön szóba (néha egészen banális fülészeti eltérés is okozhat ilyen panaszt).
        Elég alapos kivizsgáláson van túl, sokkal többet nem tudok hozzátenni, de remélem, kissé meg tudtam nyugtatni.


        Üdvözlettel, Dr. Bene Orsolya

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg Szakértő
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-01-26 23:00:05; Megválaszolva: 2011. augusztus 26., 12:11

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Kalkulált systolés jobb kamrai nyomás 39hgmm?mi lehet a baj? vagy mi ez? Szívritmus zavarom van,Bisoblockot szedek rá napi felet,voltam dokinál azt mondta,hogy a cigi,de keveset szívok napi 10 szálat... mi lehet a baj? meghalhatok tőle? nagyon...
        Jó napot kívánok. 31 éves nő,172cm magas és 55kg vagyok. Mostanában a vérnyomásom 80/50 és 130/85 között mozog. A puzusom 70-155 között mozog. Azt vettem észre magamon h.bicajozas után, lepcsozes után,gyerkőcök futása után a mellkasom...
        Jó napot kívánok. Olyan kérdésem lenne h.bicajozok,lepcsozok,futok a gyerekek után, rögtön fulladó érzés jön rám.Amikor elmúlik a fulladó érzés elkezd a két mellem között szorító, fájó érzés jönni. Ha mély levegőt próbálok...
        Tisztelt doktornő/úr!ferjem tavaly oktoberben kerult korhazba szivritmuszavarral.elvileg a bal kamra 15%on mukodott.2×kiutottek szedi a gyogyszereket cordaron meramil bisoprolol spiron xarelto.novemberben voltunk ekg azt mondtak javult kozben januarban is...
        Kedves Doktornő, 42 éves (egészséges) nő vagyok, gyógyszert sohasem szedtem. Mozgás heti egyszer biztosan (kardió edzés), néha heti kétszer is. Munkámat nagyon szeretem, főnököm nincs, de nagyon sokat dolgozom. Kétszer szültem. Szabálytalan...
        Tisztelt Doktornő Voltam ekg, szívultrahang, és 24 órás ekg vizsgálaton amin mitrális prolapsust állapítottak meg. Fél év múlva újra szívultrahangra kell mennem. Holter eredményem: SVES-és VEs-en kívül egyéb érdemi ritmuszavar nem...
        Tisztelt Doktornő! Korábban írtam Önnek és köszönöm hogy gyorsan válaszolt, most épp 5 napja nem szedem a vérnyomáscsökkentő, azelőtt is mint írtam 1 hétig csak 1/8-ot a coverex as 5mg-ból. A problémám a következő; miután befejeztem a...
        Kedves Doktornő (Doktor Úr)! Voltam szívultrahang vizsgálaton mert a pulzusom elég magas volt 163..Szeretném megérteni a vizsgálati eredményemet (amennyire)lehetséges.) Kérem szíveskedjen a kóros leletrészeket megjelölni köszönöm! Echo M...
        Tisztelt doktornő, doktorúr! 8 évig szedtem a Nebiletet és most két éve a Concort. Szívultrahang, EKG rendben van, stresszre idegességre szokott magasabb lenni a vérnyomásom, pulzusom. A béta blokkolót magas pulzus miatt szedem. A Concor szedése...
        Tisztelt Doktornő! A levelemmel azért keresem Önt mert szeretnék egy másodvéleményt kérni Öntől. egy hete szapora pulzus miatt kerestem fel egy kardiológust, aki teljesen kivizsgált. (teljes labor, szív ultrahang, pajzsmirigy UH, 24 órás...