• Idegi

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Kedves Doktornő/Úr! Tegnap voltam kardiológián. Előzményként elmondom, hogy 3 éve pánikbeteg voltam, most már jobb, gyógyszert nem szedek (akkor rövid ideig szedtem Xanaxot), és az extraszisztolé-t akkor vették észre először. Én is érzem, mikor egy-egy (ma már kisebb) pánikroham rám tör (ez ma már inkább csak az orvosi rendelőben jön rám), hogy kalimpál a szívem, egyébként nem.

         

        Csináltak ekg-t ahol a következő eredményre jutottak (persze úgy izgultam, hogy majd kiugrott a szívem:) Statusz: keringése: komp. Cor: ritmusos, zörej nem hallható. RR 154/78, Sat: 99% P:120/min. EKG: 120/min fr SR, kp.allasú R vector, átmenet a V3-4-ben, izoel St-k.poz. T-k, 1-1 ventrikularis ES

        TH: reggel 5 mg Concor, este 1 Xanax SR (azaz nyugodjak meg.)
        Megállapított diag: Supraventrikularis tachicardia

         

        Itthon van vérnyomásmérőm, 110/70 a pulzus 85 körül szokott lenni. Tudom, hogy annyira szorongok, hogy a rendelőben mért érték nem mutat árnyalt képet, pont ezért javasolta a háziorvos, hogy nyugodt körülmények között is lássuk, mennyi. Ön így is javasolná, ezeknek a szereknek a szedését? Mikor pánikbeteg voltam 2005-ben, akkor tényleg jól jött a Xanax, mert az utcára is alig mertem kimenni (de a mostani és ami helyzet már szerencsére csak nagyon kicsit hasonlít egymásra), ma már csak az orvosi rendelőben félek, hogy mondanak valami rosszat.

        30 éves vagyok. Köszönöm, Szilvi

        WEBBeteg szakértő válasza a pánikbetegség témában

        Kedves Szilvi!


        Mind a Xanax, mind a Concor segít a pánikroham, illetve tüneteinek mérséklésében. Amennyiben gyógyszermentesen nincsenek rosszullétek, véleményem szerint nincs szükség a Xanax rendszeres szedésére, de erről egy pszichiáter tudna pontosabb véleményt mondani.
        Elég gyakori, hogy az orvosi rendelőben izgul a beteg, szaporább a pulzusa, magasabb a vérnyomása. Ez utóbbira a későbbiekben azért lesz érdemes odafigyelni, mert „fehérköpeny-hypertoniásoknál” később nagyobb eséllyel alakul ki magasvérnyomás-betegség.
        A kamrai ES-ek (pótütés) előfordulásának néha a szapora, más esetekben a lassú pulzusszám kedvez. Amennyiben a pulzuscsökkentés mellett a panaszokat okozó extrasystolék száma is csökkent, nem érdemes a Concort kihagyni, de ha a nyugalmi szívfrekvencia nem magas, az ES-ek száma alacsony, nincs egyéb szívbetegség, akkor érdemes újra átgondolni, szükség van-e rá. Esetleg egy Holter-EKG felhelyezése segíthet a napközbeni pulzusszám és az extrasystolék számának megítélésében, ez alapján könnyebben lehet dönteni a Concor elhagyásának lehetőségéről.


        Üdvözlettel, Dr. Bene Orsolya

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg Szakértő
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-01-24 19:58:58; Megválaszolva: 2011. augusztus 26., 10:07

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő! A tüdőszűrő leletén az alábbiak találhatók: Mellkas rtg. felvételén szabályos rekeszek, szabad lateralis sinusok. A szív norm. nagyságú és konfig., a centrális erek nem tágabbak. Bal oldalt paracardialisan kis...
        Jó napot kívánok. Olyan problémám lenne h.alacsony vérnyomásom van.80/50--110/70 között szokott lenni. Mostanában ha bicajozok, futok,lepcsozok,porszivozok porszivozok fulladni kezdek, szorít a mellkasom.Elmentem a háziorvos, bízva benen h.labor...
        Kalkulált systolés jobb kamrai nyomás 39hgmm?mi lehet a baj? vagy mi ez? Szívritmus zavarom van,Bisoblockot szedek rá napi felet,voltam dokinál azt mondta,hogy a cigi,de keveset szívok napi 10 szálat... mi lehet a baj? meghalhatok tőle? nagyon...
        Jó napot kívánok. 31 éves nő,172cm magas és 55kg vagyok. Mostanában a vérnyomásom 80/50 és 130/85 között mozog. A puzusom 70-155 között mozog. Azt vettem észre magamon h.bicajozas után, lepcsozes után,gyerkőcök futása után a mellkasom...
        Jó napot kívánok. Olyan kérdésem lenne h.bicajozok,lepcsozok,futok a gyerekek után, rögtön fulladó érzés jön rám.Amikor elmúlik a fulladó érzés elkezd a két mellem között szorító, fájó érzés jönni. Ha mély levegőt próbálok...
        Tisztelt doktornő/úr!ferjem tavaly oktoberben kerult korhazba szivritmuszavarral.elvileg a bal kamra 15%on mukodott.2×kiutottek szedi a gyogyszereket cordaron meramil bisoprolol spiron xarelto.novemberben voltunk ekg azt mondtak javult kozben januarban is...
        Kedves Doktornő, 42 éves (egészséges) nő vagyok, gyógyszert sohasem szedtem. Mozgás heti egyszer biztosan (kardió edzés), néha heti kétszer is. Munkámat nagyon szeretem, főnököm nincs, de nagyon sokat dolgozom. Kétszer szültem. Szabálytalan...
        Tisztelt Doktornő Voltam ekg, szívultrahang, és 24 órás ekg vizsgálaton amin mitrális prolapsust állapítottak meg. Fél év múlva újra szívultrahangra kell mennem. Holter eredményem: SVES-és VEs-en kívül egyéb érdemi ritmuszavar nem...
        Tisztelt Doktornő! Korábban írtam Önnek és köszönöm hogy gyorsan válaszolt, most épp 5 napja nem szedem a vérnyomáscsökkentő, azelőtt is mint írtam 1 hétig csak 1/8-ot a coverex as 5mg-ból. A problémám a következő; miután befejeztem a...
        Kedves Doktornő (Doktor Úr)! Voltam szívultrahang vizsgálaton mert a pulzusom elég magas volt 163..Szeretném megérteni a vizsgálati eredményemet (amennyire)lehetséges.) Kérem szíveskedjen a kóros leletrészeket megjelölni köszönöm! Echo M...