• Mit tegyünk?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Anyósom 83 éves Vele kapcsolatban kérdezek. -Fokozódó fulladás -Mindkét láb erősen oedémás -Nagyon gyenge, szinte csak segítséggel tud mozogni, lassan még az ágyon megfordulni is -Vízhajtó szedése mellet is csak nagyon ritkán kell vizeletet ürítenie -Több alkalommal tapasztalható nála időzavar, valamint gondolkodási zavarok -Egész nap nagyon kevés a táplálék, ami elfogyaszt, nincs étvágya, sőt ha eszik, akkor még nem is érzi jól magát utána. Ennek ellenére a súlya nem változott. Debreceni III.sz- Belgyógyászati Klinika által kiírt gyógyszerek: -napi 1 mg és 1,5 mg Syncumar naponta váltva -napi 0,5 mg Digoxin (szombat és vasárnap szünete) -reggel 2,5 mg Coverex AS -2x8 mg Corvaton R -2x200mg Egifilin -2x 6,25 mg Talliton -napi 50 mg Verospiron -heti 2 napon napi 40 mg Furosemid és 600 mg Kaldyum ezen a napon Az állapota ingadozó! Azért fordultam Önökhöz, mert engem Dr. Plósz János Úr gyógyított meg ezeken a lapokon! Ha állapota rosszabbodna, elképzelhető e, hogy hozzá vagy másik jó orvoshoz a Debreceni Kenézi Kórházba utalják be, mivel Anyósom bárándi lakos?! A DEOEC II-es Bel. egy rém álom, és sajnos én oda tartozom!Állítólag Ő is?! Ha szükséges beszkennelem az összes vizsgálati eredményeit. A DEOEC Cardiológiára elő van jegyezve 2009.01.21-re Dr. Kolozsvári Rudolf Úrhoz billenytyű hibák vizsgálatára. Állítólag van egy petefészek rákja? Ami nem teljesen igazolódott be, ugyanis a tumormarker száma ingadozó a 0-600-ig. 2008.12.29 zárójelentés alapján a tumormarker csökkenő tendenciát mutat!(ezt az orvos mondta) Ca-125! Kb.1 éve Avemar-t szed, ami 2008.novemberig jó hatással volt Rá, egésznap dolgozott a kertben! Tisztelettel: Lugosi András (akit már majdnem eltemettek!) Előre is köszönöm szíves válaszukat! -

        WEBBeteg szakértő válasza a szívelégtelenség témában

        Tisztelt András!

        A leírtak alapján anyósának tünetei szívelégtelenségre utalnak, a fulladás, alszárödéma folyadékfelszaporodást jelez. Anyósa a szívelégtelenségnek megfelelő gyógyszereket kapja, de elképzelhető, hogy ezek dózisának változtatására van szükség, különös tekintettel a vízhajtóra, ill. vénás vízhajtó alkalmazására is szükség lehet, de ennek pontos megítélése „látatlanul” nehéz. Az állapotrosszabbodás, a vizelet mennyiségének csökkenése miatt, főleg, ha nyugalmi  fulladásos panaszok is társulnak, javaslom a háziorvos, ill. ügyelet mielőbbi kihívását, akik a helyszíni vizsgálatot és ellátást követően döntenek a továbbutalásról (az ÁNTSZ honlapja alapján belgyógyászati, ill. sürgősségi szempontból Báránd a berettyóújfalui valamint a Kenézy Kórházhoz tartozik).

        Természetesen szükség van kardiológiai szakvizsgálatra is a szív funkciójának megítélése, billentyűhibák kizárása, a gyógyszeres kezelés optimalizálása céljából.

        Üdvözlettel, Dr. Bene Orsolya

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg Szakértő
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-01-08 17:26:09; Megválaszolva: 2011. augusztus 24., 09:19

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Kalkulált systolés jobb kamrai nyomás 39hgmm?mi lehet a baj? vagy mi ez? Szívritmus zavarom van,Bisoblockot szedek rá napi felet,voltam dokinál azt mondta,hogy a cigi,de keveset szívok napi 10 szálat... mi lehet a baj? meghalhatok tőle? nagyon...
        Jó napot kívánok. 31 éves nő,172cm magas és 55kg vagyok. Mostanában a vérnyomásom 80/50 és 130/85 között mozog. A puzusom 70-155 között mozog. Azt vettem észre magamon h.bicajozas után, lepcsozes után,gyerkőcök futása után a mellkasom...
        Jó napot kívánok. Olyan kérdésem lenne h.bicajozok,lepcsozok,futok a gyerekek után, rögtön fulladó érzés jön rám.Amikor elmúlik a fulladó érzés elkezd a két mellem között szorító, fájó érzés jönni. Ha mély levegőt próbálok...
        Tisztelt doktornő/úr!ferjem tavaly oktoberben kerult korhazba szivritmuszavarral.elvileg a bal kamra 15%on mukodott.2×kiutottek szedi a gyogyszereket cordaron meramil bisoprolol spiron xarelto.novemberben voltunk ekg azt mondtak javult kozben januarban is...
        Kedves Doktornő, 42 éves (egészséges) nő vagyok, gyógyszert sohasem szedtem. Mozgás heti egyszer biztosan (kardió edzés), néha heti kétszer is. Munkámat nagyon szeretem, főnököm nincs, de nagyon sokat dolgozom. Kétszer szültem. Szabálytalan...
        Tisztelt Doktornő Voltam ekg, szívultrahang, és 24 órás ekg vizsgálaton amin mitrális prolapsust állapítottak meg. Fél év múlva újra szívultrahangra kell mennem. Holter eredményem: SVES-és VEs-en kívül egyéb érdemi ritmuszavar nem...
        Tisztelt Doktornő! Korábban írtam Önnek és köszönöm hogy gyorsan válaszolt, most épp 5 napja nem szedem a vérnyomáscsökkentő, azelőtt is mint írtam 1 hétig csak 1/8-ot a coverex as 5mg-ból. A problémám a következő; miután befejeztem a...
        Kedves Doktornő (Doktor Úr)! Voltam szívultrahang vizsgálaton mert a pulzusom elég magas volt 163..Szeretném megérteni a vizsgálati eredményemet (amennyire)lehetséges.) Kérem szíveskedjen a kóros leletrészeket megjelölni köszönöm! Echo M...
        Tisztelt doktornő, doktorúr! 8 évig szedtem a Nebiletet és most két éve a Concort. Szívultrahang, EKG rendben van, stresszre idegességre szokott magasabb lenni a vérnyomásom, pulzusom. A béta blokkolót magas pulzus miatt szedem. A Concor szedése...
        Tisztelt Doktornő! A levelemmel azért keresem Önt mert szeretnék egy másodvéleményt kérni Öntől. egy hete szapora pulzus miatt kerestem fel egy kardiológust, aki teljesen kivizsgált. (teljes labor, szív ultrahang, pajzsmirigy UH, 24 órás...