• Mitralis prolapus

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktorúr/Nő! Nálam 2 éve diagnosztizálták a mitralis prolapsust. A doktorom Betalocot írt fel nekem, de nem használt. Azt mondta, hogy stressz miatt alakult ki nálam. A pulzusom rendszerint 100 felett van, de volt már 162 is. A mellkasom fáj, és ami meglepő, hogy a nyakam és a mellkasom kivörösödik. Sajnos nem tudok sportolni, de az idegességtől is előjön. A kérdésem, hogy tényleg köze van ennek a betegségnek a stresszhez? És a vörösödést hogyan lehetne kezelni, mert elég kellemetlen jelenség! Köszönöm válaszát és segítségét!

        WEBBeteg szakértő válasza a mitrális prolapus témában

         

        Kedves kérdező!

        A mitralis prolapsus a mitralis billentyű és az azt tartó ínhúrok kötőszöveti lazasága miatt kialakuló eltérés, mely igen gyakori fiatal nőknél, előfordulásában örökletes tényezők is szerepet játszhatnak. Az esetek egy részében semmilyen panasszal nem jár, számos beteg azonban mellkasi fájdalmakról, szapora szívdobogásérzésről, egy-egy szívverés kimaradásáról számol be. Ezeket a panaszokat stressz, szorongás fokozhatja. A

         Betaloc nevű gyógyszer a szívfrekvencia csökkentését szolgálja. A 100/perc nyugalmi pulzusszám magas, hátterében más okokat, pl. pajzsmirigy-túlműködést is ki kell zárni, a szapora szívműködés természetéről a 24 órás, ún. Holter EKG adhat még felvilágosítást. Amennyiben egyéb eltérés nem igazolódik, szóba jöhet a Betaloc dózisának változtatása vagy a gyógyszer lecserélése, emiatt konzultáljon kezelőorvosával.

        Üdvözlettel: Dr. Bene Orsolya

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2008-12-25 11:18:21; Megválaszolva: 2011. augusztus 22., 12:05

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Kalkulált systolés jobb kamrai nyomás 39hgmm?mi lehet a baj? vagy mi ez? Szívritmus zavarom van,Bisoblockot szedek rá napi felet,voltam dokinál azt mondta,hogy a cigi,de keveset szívok napi 10 szálat... mi lehet a baj? meghalhatok tőle? nagyon...
        Jó napot kívánok. 31 éves nő,172cm magas és 55kg vagyok. Mostanában a vérnyomásom 80/50 és 130/85 között mozog. A puzusom 70-155 között mozog. Azt vettem észre magamon h.bicajozas után, lepcsozes után,gyerkőcök futása után a mellkasom...
        Jó napot kívánok. Olyan kérdésem lenne h.bicajozok,lepcsozok,futok a gyerekek után, rögtön fulladó érzés jön rám.Amikor elmúlik a fulladó érzés elkezd a két mellem között szorító, fájó érzés jönni. Ha mély levegőt próbálok...
        Tisztelt doktornő/úr!ferjem tavaly oktoberben kerult korhazba szivritmuszavarral.elvileg a bal kamra 15%on mukodott.2×kiutottek szedi a gyogyszereket cordaron meramil bisoprolol spiron xarelto.novemberben voltunk ekg azt mondtak javult kozben januarban is...
        Kedves Doktornő, 42 éves (egészséges) nő vagyok, gyógyszert sohasem szedtem. Mozgás heti egyszer biztosan (kardió edzés), néha heti kétszer is. Munkámat nagyon szeretem, főnököm nincs, de nagyon sokat dolgozom. Kétszer szültem. Szabálytalan...
        Tisztelt Doktornő Voltam ekg, szívultrahang, és 24 órás ekg vizsgálaton amin mitrális prolapsust állapítottak meg. Fél év múlva újra szívultrahangra kell mennem. Holter eredményem: SVES-és VEs-en kívül egyéb érdemi ritmuszavar nem...
        Tisztelt Doktornő! Korábban írtam Önnek és köszönöm hogy gyorsan válaszolt, most épp 5 napja nem szedem a vérnyomáscsökkentő, azelőtt is mint írtam 1 hétig csak 1/8-ot a coverex as 5mg-ból. A problémám a következő; miután befejeztem a...
        Kedves Doktornő (Doktor Úr)! Voltam szívultrahang vizsgálaton mert a pulzusom elég magas volt 163..Szeretném megérteni a vizsgálati eredményemet (amennyire)lehetséges.) Kérem szíveskedjen a kóros leletrészeket megjelölni köszönöm! Echo M...
        Tisztelt doktornő, doktorúr! 8 évig szedtem a Nebiletet és most két éve a Concort. Szívultrahang, EKG rendben van, stresszre idegességre szokott magasabb lenni a vérnyomásom, pulzusom. A béta blokkolót magas pulzus miatt szedem. A Concor szedése...
        Tisztelt Doktornő! A levelemmel azért keresem Önt mert szeretnék egy másodvéleményt kérni Öntől. egy hete szapora pulzus miatt kerestem fel egy kardiológust, aki teljesen kivizsgált. (teljes labor, szív ultrahang, pajzsmirigy UH, 24 órás...