• Szívritmuszavar és szapora pulzus

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor Nő/Doktor Úr! 28 éves Anyuka vagyok, és kardiológiai vizsgálat után tachycardiat és szívbillentyű prolapsust állapítottak meg, illetve hogy idegi eredetű a megnövekedett pulzusszámom. A kardiológus orvos a holter lelet birtokában és két elbeszélgetést követően írt fel nekem 8napra napi fél Procoralant és 3 napig napi 3*1 Vitiont utána 2*1-et és kérte, hívjam fel egy hét múlva, hogy javultam-e. Reggelente 140-150es pulzussal keltem, éjjel vert a víz, vagy fáztam, és állandó mellkasi nyomás gyötört, továbbá az, hogy nagyjából 0 volt a teljesítőképességem, a gyerek körüli teendőket sem tudtam ellátni anélkül, hogy ne kapkodtam volna a levegőt. Úgy gondolom, az orvos eléggé körüljárta a dolgot és nagyon figyelmesen ellátott, azonban vannak kétségeim. Úgy érzem, állapotom javult, 100 alatti a pulzusom, vérnyomásom az mindig alacsony, de a felírt gyógyszer aggaszt, egyrészt mert azt írja, hogy tachycardiában nagyon nem javasolt a Procoralan, másrészt hiányzik néhány információ, amit nem kaptam meg. Konkrétan nem tudom, miért is kaptam ezt a napi fél gyógyszert, ami a tájékoztatóból úgy tűnik, komoly gyógyszer, de fél adag az mintha csak éppenhogy szükséges adag lenne... és hogy a 8 nap után is szükségem lesz-e rá. Nyilván ezt meg fogja mondani, ha jelentkezem nála néhány nap múlva. De szerinte idegi eredetű (jónéhányan elhunytak mostanság a családban...), és meg fog szűnni, amint stabilizálódik a lelki állapotom. Kérdem, létezik az, hgoy emiatt kétszer annyit dolgozik a szívem, mint kéne..?! EGész egyszerűen csak nyugtatgassam magam, és megszűnnek a panaszok? A holterben nyugalmi állapotban is jelzi a 130at, amikor pedig konkrétan tudom, hogy sem ideges sem fizikai munkában nem voltam. Esetleg nézzen meg egy másik orvos is? Tudom, olyan, mintha nem is lenne kérdéses az egész, de engem izgat az a tény, hogy mindenféle rossz idegállapot nélkül is majd kiugrott a szívem. Lehetséges, hogy egész életemben rá leszek szorulva erre az igen drága gyógyszerre? A másik kérdés, ami meg tényleg izgat: a Vitiontól valóban hízhatok??? Amúgy is van rajtam 10 kg, és most hagytam abba a szoptatást 26 hónap után, várható a hízás, mit javasol, kezdjek valóban odafigyelni az étkezésre a Vition miatt? Köszönöm a választ. G. Kinga

        WEBBeteg szakértő válasza a szapora pulzus témában

        Tisztelt Kérdező!

        Az, hogy a szapora szívműködés esetén milyen készítményt alkalmaznak sok mindentől függ pl. van-e  tüdőbetegség,érbetegség stb. Gyakran az ún. Béta blokkoló készítményeket alkalmazzák , de az Ön által is szedett Procorolan -ami egy relatíve új készítmény a piacon- akkor használják, ha béta blokkoló nem adható.
        A  Procorolan éppen szívfrekvencia csökkentésre szolgál. Azt, hogy meddig lesz szükség erre a gyógyszerre, nem lehet előre megjósolni. Függ attól, hogy használ-e,és mennyire válik be.
        Fontos lenne tudni a korrekt válaszadáshoz, hogy Holter vizsgálaton kívül milyen egyéb vizsgálatai voltak. Szívultrahangvizsgálat kimutatná az esetleges szívizomeltéréseket. Egyes esetekben terhességet követően átmenetileg romolhat a bal kamra működése az ún. post partum cardiomyopathia során. Mivel panaszai napközben is vannak pajzsmirigy-hormonszinteket is érdemes lenne ellenőrízni.
        Nem tudom, hogy miért ezt a készítményt írták fel.A Vition ásányianyag pótlásra szolgál, és lehetséges, hogy fokozza az étvágyat és nem magától a készítménytől hízik.

        Dr.Jóna Angelika

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2008-11-18 22:26:38; Megválaszolva: 2011. augusztus 15., 14:41

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő! A tüdőszűrő leletén az alábbiak találhatók: Mellkas rtg. felvételén szabályos rekeszek, szabad lateralis sinusok. A szív norm. nagyságú és konfig., a centrális erek nem tágabbak. Bal oldalt paracardialisan kis...
        Jó napot kívánok. Olyan problémám lenne h.alacsony vérnyomásom van.80/50--110/70 között szokott lenni. Mostanában ha bicajozok, futok,lepcsozok,porszivozok porszivozok fulladni kezdek, szorít a mellkasom.Elmentem a háziorvos, bízva benen h.labor...
        Kalkulált systolés jobb kamrai nyomás 39hgmm?mi lehet a baj? vagy mi ez? Szívritmus zavarom van,Bisoblockot szedek rá napi felet,voltam dokinál azt mondta,hogy a cigi,de keveset szívok napi 10 szálat... mi lehet a baj? meghalhatok tőle? nagyon...
        Jó napot kívánok. 31 éves nő,172cm magas és 55kg vagyok. Mostanában a vérnyomásom 80/50 és 130/85 között mozog. A puzusom 70-155 között mozog. Azt vettem észre magamon h.bicajozas után, lepcsozes után,gyerkőcök futása után a mellkasom...
        Jó napot kívánok. Olyan kérdésem lenne h.bicajozok,lepcsozok,futok a gyerekek után, rögtön fulladó érzés jön rám.Amikor elmúlik a fulladó érzés elkezd a két mellem között szorító, fájó érzés jönni. Ha mély levegőt próbálok...
        Tisztelt doktornő/úr!ferjem tavaly oktoberben kerult korhazba szivritmuszavarral.elvileg a bal kamra 15%on mukodott.2×kiutottek szedi a gyogyszereket cordaron meramil bisoprolol spiron xarelto.novemberben voltunk ekg azt mondtak javult kozben januarban is...
        Kedves Doktornő, 42 éves (egészséges) nő vagyok, gyógyszert sohasem szedtem. Mozgás heti egyszer biztosan (kardió edzés), néha heti kétszer is. Munkámat nagyon szeretem, főnököm nincs, de nagyon sokat dolgozom. Kétszer szültem. Szabálytalan...
        Tisztelt Doktornő Voltam ekg, szívultrahang, és 24 órás ekg vizsgálaton amin mitrális prolapsust állapítottak meg. Fél év múlva újra szívultrahangra kell mennem. Holter eredményem: SVES-és VEs-en kívül egyéb érdemi ritmuszavar nem...
        Tisztelt Doktornő! Korábban írtam Önnek és köszönöm hogy gyorsan válaszolt, most épp 5 napja nem szedem a vérnyomáscsökkentő, azelőtt is mint írtam 1 hétig csak 1/8-ot a coverex as 5mg-ból. A problémám a következő; miután befejeztem a...
        Kedves Doktornő (Doktor Úr)! Voltam szívultrahang vizsgálaton mert a pulzusom elég magas volt 163..Szeretném megérteni a vizsgálati eredményemet (amennyire)lehetséges.) Kérem szíveskedjen a kóros leletrészeket megjelölni köszönöm! Echo M...