• Extra?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktornő/ Úr! EKG-val kapcsoaltos kérdésem lenne: múlt heti EKG görbén a I-AVF görbéken a T hullám (1x) nem a normál lefutású volt, az izoelektromos vonalról induló görbe a csúcspont után (hegyes T) meredeken negatívba váltott (bifázisos). A következő ütem sinusritmusa megtartott maradt, de az ST kb. 2mm depressio volt. Mivel az amplitúdó nem volt extrém, csak enyhén kiszélesedett, arra gondoltam, hogy csak pitvari vagy AV junction ES lehetett, nem pedig R a T-n típusú VES. Sajnos képet nem tudok mellékelni. Hyperthyerosis, Mitr. prol.(67/min), 45 év/nő. Egyébként teljesen szabályos (szinte tankönyvi EKG, kivéve a csúcsos T hullámot) Ön ez alapján mit gondol, tudom EKG-t nem lehet leírás alapján elemezni, de örülnék, ha segítene a kíváncsiságomat kielégíteni. Köszönettel: Kata

        WEBBeteg szakértő válasza a EKG témában

        Tisztelt Kérdező!

        Az EKG-n leírt egyszeri csúcsos T-hullám nem kell, hogy drámai EKG elváltozást jelentsen. Az azt követő ST depresszió, amennyiben 1 szívösszehúzódáshoz tartozik, nem ischemiás eredetet mutat, hanem kamrai extrasystolékra jellemző. Ezt az EKG-görbe nélkül megmondani nem lehet, hogy ez most supraventrikuláris, A-V junctionális vagy kamrai eredetű.

        Az utóbbi időben az EKG  jelentősége sokat változott a modern képalkotó eljárások birtokában, és inkább a ritmuszavarok diagnosztikájában maradt fontos. A koszorúérbetegségekben, infarktus-diagnosztikában háttérbe szorult a troponin-szint és CK meghatározás mellett. Azért hasznos diagnosztikai módszer. Amennyiben az extrasystolék ritkán fordulnak elő, nem számítanak kórosnak. A R a T-n jelenség veszélyes konstelláció lenne, valószínűleg nem erről van szó.

        Dr. Palotás Lehel

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség

         WEBBeteg szerkesztőség
        Kedves Kérdezőnk!
        Amennyiben elégedett volt a válasszal, kérjük, támogassa a rovat működését egy emelt díjas SMS elküldésével. Az SMS díja bruttó 329 Ft.
        Kérjük, küldje el a WB szót a következő telefonszámra:

        06-90-642-541
        PharmaPlaza

        Kérdés: 2008-10-09 22:57:11; Megválaszolva: 2011. augusztus 09., 13:19

        Tudjon meg többet: EKG

        Egészség? Betegség?

        Nézze meg a WEBBetegen!

        Ezt olvasta már?
      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő! Szeretném,ha értelmezné nekem az alábbi leletet és megírná a további teendőket. A bal kamra területén az anterior fal szinte teljes hosszában,az apicalis régiót is érintve,valamint a septum basalis harmadában közepes...
        Tisztelt Doktornő! Gyógyszerrel beállított magas vérnyomás betegségem van.Kb 2 éve kétféle "szívkihagyás érzésem"van,az egyik egy nagy ütés a mellkasomba ami kisebb fájdalmat is okoz,a másik 3-4 sec-ig tartó érzés amikor is úgy érzem...
        T.Dr.Nő! A páromnak beépített műbillentyűje van.Szed vérhígitót is,és digoxint is többek között.Már több alkalommal volt magas vérnyomássa(150/80/70)kb,de a 150 az bíztos!Neki a 120 a legmegfelelőbb! Az orvos írt neki vérnyomás...
        Tisztel Doktor úr/nő Férjemnek mindkét lábába érszűkület van, már mind a kettőbe műeret operáltak be. Szeretnénk venni egy talp masszás készüléket, érdeklődni szeretnék, hogy Ön szerint jó hatással lenne e a vérkeringésére. Várom...
        Kedves Doktornő! Az édesanyámmal kapcsolatos a kérdésem,ő 60éves és évek óta magas vérnyomással kezelik,amit kb.az elmúlt egy évben nem tudnak neki megfelelően beállítani.Ez azt jelenti,hogy 150-180között mozgott állandóan.Pajzsmirigy...
        Jó napot! Van egy olyan panaszom, hogy edzés közben vagy bármiféle sportolás után olyan mintha néha üresbe dobbanna a szívem. Illetve megerőltetés során, mintha gyengülne a látásom is . Voltam EKG-t csináltatni, elmondtam panaszaimat de nem...
        Tisztelt doktornő! Tudom rengeteg levelet kap nap mint nap ezért leirom újra a problémám. Többször előfordult mostanában, hogy ha mozgás után hirtelen leülök vagy lefekszem akkor nem ritmusosan ver a szívem hanem össze vissza. Ez csak par...
        Tisztelt Doktornő! 2014.11.14-én voltam szív ultrahang vizsgálaton. A vizsgálat eredménye: RR:120/80 EKG: sin.ritm. akt.kóros nincs ECHO: ao.asc: 39 ép ao. és mitr. AI,MI,TI nincs, bk:57/39 EF: 60% TEICH, bp:58, jp:49, dt: 148 E/A: 68/48, falmozg....
        Tisztelt Doktor Nő! Alábbiakban szeretnék Öntől kérdezni. 2005-ben egy erősebb szívdobogás miatt kialakult egy szorongásom, ami elmúlt (lehetséges, hogy már ekkor pmirigy túlműködésem volt,tsh=3.8). Ez év májusában szédüléssel...
        Tisztelt Doktornő! 21 éves fiatal lány vagyok, évek óta fennálló panasszal. Sokszor érzek erős fájdalmat a mellkasomban ami a hátamba sugárzik át. Általában aspirintől elmúlik egy idő után. Én beszorult levegőre gyanakszom, de hogyan...
        Tisztelt Doktornő! 45 éves nő vagyok, kb másfél éve szedek vérnyomáscsökkentőt. A kivizsgálásokkor Kardiológus Concor Amlo 5/10 mg-t javasolt. Ezzel a vérnyomásom rendben is volt , egészen a nyári kánikuláig, mikor is elkezdett a...
        Kedves Doktor Nő! Én 31 éves 162 cm és 50 kiló vagyok. Mindig is problémám volt a súlyommal, egész életemben hízókúrán voltam. Viszont mindig is 100 vagy afölött volt a pulzusom, a vérnyomásom meg alacsony volt. Jelenleg is magas a...
        Kb. 20 éve szedek szinte kezelhetetlen magas vérnyomásra Adalat GITS 30 gyógyszert, egyedül ez használ.Mellékhatásként 3-szorosára dagadt a bokám és bélelzáródást okoz. Már 2 nagy hasi műtéten vagyok túl, és utóbbi mellékhatásra csak...
        Tisztelt Doktornő! 2 hete megállapították nálama fent említett Mitrális prolapsus-t enyhe regurgitációval. A kardiológusom szerint kezelést nem igénylek és kifejezetten azt tanácsolta hogy sportoljak. Na most én azt olvastam hogy önmagában a...
        Tisztelt doktor úr/nő ! Mostanában többször előfordult, hogy ha mozgás után hirtelen leülök vagy lefekszem akkor össze vissza kezd el verni a szivem. Ez kb 2-5 másodpercig tart, utána normalizalódik és tökéletesen ütemesen ver. Voltam az...
        Azt szeretném megkérdezni,hogy pacemaker beültetésem volt aug.15-én mivel III.f.AVB volt. Most november 27-én veseműtétem lenne,követ kell eltávolítani altatásban.A pacemaker miatt lehet-e altatásban elvégezni ezt a műtétet. Válaszukat...
        Kedves Doktornő! Jelenleg a szakdolgozatomat írom, mellette pedig napi 8-9 órában dolgozom, így elég sok stressz ér mostanában. Körülbelül másfél hete érzek néha fájdalmat a bal oldalamon, mindig változó a fájdalom, és legfeljebb 15-20...
        Üdvözlöm!A kérdésem az lenne, hogy nemrég estem át egy 24 órás Ekg holteres vizsgálaton mert azt érzem néha mintha kihagyna a pulzusom, szívdobogásérzésem van, és szapora szívverés északánként de olyankor inkább pánikrohamszerű az...
        Jo napot kivanok! 25 eves terhes vagyok, a 20. hetben jarok, az lenne a kerdesem h a kisbaba orokolheti a kamrai sövényhiányt? Mivel en igy szulettem, de szerencsere 1 eves koromig elnottem. Elore is koszonom valaszat!
        Syncumar tájékoztatójában olvastam, hogy a gyógyszer hatását befolyásolhatja az influenza vakcina. Beoltathatom.e magam, és milyen kockázatokkal kell számolni?