• Pszichés problémáim lehetnek?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        A nyáron kétszer jártam kardiológián magas pulzus miatt. Csináltak ultrahangot és ekgt,szervi problémát nem találtak, enyhe mitralis prolapsus, de azt mondták ez nem ritka vékony nőknél, egy ev múlva kontroll. Kaptam pulzuscsökkentő gyógyszert( Ivabradin anpharm,azt mondta az orvos mivel alapból viszonylag alacsonyabb vérnyomásom van,100-110/60-70, így nem bétablokkolót ír) melyből napi 2x2.5 mgot kell bevennem. A pulzusom viszonylag helyreállt, nincsenek nagyobb kilengesek, a közérzetem viszont nem javult. Az utóbbi időben fáj a bal felkarom, a fejem, főleg bal hátul és a bal szememnél, és a derekamba és a nyakamba is időnként belenyilal fájdalom. Mióta kiderült ez a "szívproblémám" folyamatosan aggódok, alvásproblémáim vannak, félek, hogy valami komolyabb bajom lehet, akár valamilyen infarktus. Vajon ezeket a tüneteket már csak az agyam képzi a félelmeim miatt, esetleg az időjárás változás is közrejátszik? (Napi 2-3 liter folyadékot fogyasztok)

        Dr. Molnár Dóra válasza a mitralis prolapsus témában

        Kedves Kérdező, bár kérdés nincs, de megnyugtatnám, nincs ijedtségre ok. A gyógyszer valószínűleg elhagyható lesz, de érdemes lenne pszichológussal is beszélni a helyzet megfelelő kezelése érdekében. A szélsőséges időjárás sokaknál okozhat tünetet, de a jelentős stressz, amelyet az állapota miatt érzett aggódás okoz, is rontja a helyzetet. A stressz, szorongás csökkentése mindenképpen szükséges a jó közérzet eléréséhez. Rendszeres testmozgás - pl. séta, tánc, úszás- sokat segíthet a tünetek megszüntetésében. Jobbulást kívánok! Tisztelettel: Dr. Molnár Dóra, kardiológus

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Molnár Dóra
        Kardiológus, belgyógyász Tőle szeretnék kérdezni

        Dr. Molnár Dóra

        Kérdés: 2017. augusztus 09., 20:17; Megválaszolva: 2017. augusztus 16., 22:17

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt doktornő / doktorúr Lassan egy éve kezdődött, hogy a szívem bever egy-egy erősebbet, de inkább csak a munkahelyemen, ha otthon vagyok, akkor ritkán, sőt ha lefekszek akkor abba is hagyja. Magas vérnyomásra szedek gyógyszert (ebrit300,...
        Tisztelt Doktornő! Augusztus végén kezdődtek a panaszaim mikor is reggel arra keltem hogy tompa szúrást érzetem egy ponton a mellkasom bal alsó oldalán. Még aznap elmentem a háziorvosomhoz aki beutalt a kardiológiára ahol csináltak EKG-T és...
        Tisztelt Doktornő! Idén szeptemberben magán úton kardiológiai kivizsgáláson vettem részt, mert tavasszal az üzemorvos egy-két plusz ütést észlelt. A kivizsgáláson a normál EKG alatt 1 extra ütés volt. Kaptam 24 órás Holter EKG-t, ahol az...
        Tisztelt Doktornő! Pánikbeteg vagyok erre szedek is gyógyszert citapram 20mg rilex reggel 1.825mgot, délbe 1.825mgot este 1,25mg. voltam minden kivizsgáláson a szivem egészséges a vérnyomás jó. De napközbe ha leülök vagy lepihenek kicsit...
        Tisztelt Doktor ur/asszony! Elofordulhat-e olyan tunet, hogy egyszer csak kimarad minden harmadik dobbanas majd 3-4 ilyen kihagyas utan 10-12 dobbanas normalis utemu. A ritmus normalis 80 koruli.Ugyan akkor a szabalytalan ritmus idelyen a jobb nyaki utoer...
        Kedves Doktornő! 2 hete elvesztettem az eszméletemet a munkahelyemen, nem tudom meddig voltam eszméletlen. A mentő 1/2 órán belül bevitt az egyik kórház sürgősségi osztályára. Émelyegtem, s ezt követően a váróban 3-4 óra múlva...
        Jó napot kívánok. Olyan kérdésem lenne hogy márciusban voltam szív ultrahangon. Ott azt mondták a szív billentyűk elvannak vékonyodva és a szív vitorla is elvan vékonyodva.Gyógyszert nem kaptam.Csináltak másnap 24órás vérnyomás/ekg...
        Kedves Dr. Nő! Édesapámnak 1997-ben szívbillentyű műtéte volt. Azóta minden kontroll vizsgálaton megjelent, mindent rendben találtak Nála. Ebben az évben épp egy ilyen kontroll vizsgálat során derült ki, hogy kapott egy hátsófali...
        Tisztelt Szakértő! Édesanyámnak pacemaker van beültetve. Érdeklődni szeretnék, hogy infra sugárzást kibocsátó fűtő berendezést használhat-e? Befolyásolja-e az infra sugárzás a pacemaker élettartamát és működését? Válaszukat előre...
        Kedvea dokornő!4 éve szedem a bisoprolol szivritmusszabályozó gyógyszert. Sajnos nem olvastam el a gyógyszer tájékoztatót. Mióta szedem naponta rémálmaim vannak. Ezzel a problémával elmentem a neorológus szakorvoshoz, aki elmondta hogy ez a...