• Magas pulzus ébred után

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktornő! Hat évvel ezelőtt végeztek rajtam ablatiot, ahol AVNRT igazólodott be. Azóta naponta szedem a Concort, az 5 mg-os egy negyedét. Egy ideje tapasztaltam, hogy reggel, ahogy kikelek az ágyból és kimegyek a konyhába, hogy bevegyem a gyógyszeremet a pulzusom felmegy 100-110-re is. Érdeklődni szeretnék, hogy emiatt aggódjak? Vagy ez teljesen normális, hogy felkelés után ennyi mozgástól ilyen magas? Régen még is volt, emlékszem, hogy a háziorvosom még az ablatio előtt kérdezte, hogy mit futottam-e reggel, mert 145 volt a pulzusom. Rosszul nem érzem ilyenkor magam, inkább kellemetlen, mert érzem a gyors szívverést. Jelenleg nem sportolok, de szeretném elkezdni, csak a korábbi sok rosszullét miatt már pszichésen is félek, hogy edzés közben érzem a gyors pulzust, de ezt igyekszem leküzdeni. Most egy éve újból dohányzom, de ez előtt is volt ilyen problémám nem egyszer, tehát nem hiszem, hogy kapcsolatban állnának. 171 cm magas vagyok és 80 kg, de jelenleg diétázom, hogy megszabaduljak még 5 kg-tól. Hasonlót tapasztalok akkor is, ha este felkelek csak úgy az ágytól, akkor is igen megtud ugrani. Fekvés közben azonban általában olyan 65-75 között mozo, napközben szintén ennyi a munkában, ahol irodai / ülő munkát végzek. Segítségét előre is köszönöm! Üdvözlettel, Éva

        Dr. Molnár Dóra válasza a ritmuszavar érzése témában

        Kedves Kérdező, normális jelenség az alvás ébrenlét ritmusát követő vérnyomás és pulzus változás. A fekvésből, illetve ülésből felállás egyeseknél kisebb nagyobb vérnyomás csökkenést okoz, ennek kompenzációjaként pulzus emelkedés jön létre- a megfelelő vérkeringés biztosítása érdekében. Megfelelő mennyiségű, koffeinmentes folyadék fogyasztás (kb. 2 L) a nap során egyenletesen elosztva enyhítheti ezeket a tüneteket. Érdemes esetleg egy ellenőrző vizsgálatra elmenni a háziorvoshoz (laboratóriumi vizsgálat többek között vérszegénység, pajzsmirigy betegség kizárására esetleg szóba jön), de a leírtak alapján a panasz nem a korábbi ritmuszavar kiújulásának a következménye úgy gondolom. Jobbulást kívánok! Tisztelettel: Dr. Molnár Dóra, kardiológus

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Molnár Dóra
        Kardiológus, belgyógyász Tőle szeretnék kérdezni

        Dr. Molnár Dóra

        Kérdés: 2017. április 04., 14:00; Megválaszolva: 2017. április 05., 20:20

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt doktornő / doktorúr Lassan egy éve kezdődött, hogy a szívem bever egy-egy erősebbet, de inkább csak a munkahelyemen, ha otthon vagyok, akkor ritkán, sőt ha lefekszek akkor abba is hagyja. Magas vérnyomásra szedek gyógyszert (ebrit300,...
        Tisztelt Doktornő! Augusztus végén kezdődtek a panaszaim mikor is reggel arra keltem hogy tompa szúrást érzetem egy ponton a mellkasom bal alsó oldalán. Még aznap elmentem a háziorvosomhoz aki beutalt a kardiológiára ahol csináltak EKG-T és...
        Tisztelt Doktornő! Idén szeptemberben magán úton kardiológiai kivizsgáláson vettem részt, mert tavasszal az üzemorvos egy-két plusz ütést észlelt. A kivizsgáláson a normál EKG alatt 1 extra ütés volt. Kaptam 24 órás Holter EKG-t, ahol az...
        Tisztelt Doktornő! Pánikbeteg vagyok erre szedek is gyógyszert citapram 20mg rilex reggel 1.825mgot, délbe 1.825mgot este 1,25mg. voltam minden kivizsgáláson a szivem egészséges a vérnyomás jó. De napközbe ha leülök vagy lepihenek kicsit...
        Tisztelt Doktor ur/asszony! Elofordulhat-e olyan tunet, hogy egyszer csak kimarad minden harmadik dobbanas majd 3-4 ilyen kihagyas utan 10-12 dobbanas normalis utemu. A ritmus normalis 80 koruli.Ugyan akkor a szabalytalan ritmus idelyen a jobb nyaki utoer...
        Kedves Doktornő! 2 hete elvesztettem az eszméletemet a munkahelyemen, nem tudom meddig voltam eszméletlen. A mentő 1/2 órán belül bevitt az egyik kórház sürgősségi osztályára. Émelyegtem, s ezt követően a váróban 3-4 óra múlva...
        Jó napot kívánok. Olyan kérdésem lenne hogy márciusban voltam szív ultrahangon. Ott azt mondták a szív billentyűk elvannak vékonyodva és a szív vitorla is elvan vékonyodva.Gyógyszert nem kaptam.Csináltak másnap 24órás vérnyomás/ekg...
        Kedves Dr. Nő! Édesapámnak 1997-ben szívbillentyű műtéte volt. Azóta minden kontroll vizsgálaton megjelent, mindent rendben találtak Nála. Ebben az évben épp egy ilyen kontroll vizsgálat során derült ki, hogy kapott egy hátsófali...
        Tisztelt Szakértő! Édesanyámnak pacemaker van beültetve. Érdeklődni szeretnék, hogy infra sugárzást kibocsátó fűtő berendezést használhat-e? Befolyásolja-e az infra sugárzás a pacemaker élettartamát és működését? Válaszukat előre...
        Kedvea dokornő!4 éve szedem a bisoprolol szivritmusszabályozó gyógyszert. Sajnos nem olvastam el a gyógyszer tájékoztatót. Mióta szedem naponta rémálmaim vannak. Ezzel a problémával elmentem a neorológus szakorvoshoz, aki elmondta hogy ez a...