• pitvarfibrillácio

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        T.Doktornő !. Azt szeretném kérdezni,hogy a Cordarone 200 mg /1 szem/mennyi idő alatt fejti ki hatását ha elkezdi szedni a beteg pitvarfibrilláció eseteén ? Mikorra szűnik meg a vérnyomásmérőn a "szivecske"szabálytalan szivritmus ikon ? Már volt okt.hóban szivkatéterem,majd rá 1 hónapra "kiütés " de sajnos 2 hét után visszatért a zavar.Volt olyan időszak,amikor már a Concor,Tanydon,Eliquis hatására egész szépen vert a szivem,de megint volt 140 -es pulzusom,és sűrgősségire vittek. Most a Cordarone 200 mg -ot 1 hete keztük el Kórházban,mert jód érzékenység miatt megfigyeltek.Ott minden rendben volt,napi 2 EKG,UH,QT megnyúlást nem okozott a gyógyszer. Sajnos most 16.-án jöttem haza,de már ma volt egy 137-es pulzusom.E mellett a gyógyszer mellett ha jelentkezik ilyen pulzus,mit szabad bevenni ? /Úgy olvastam,hogy a Concor ezzel nem szedhető ?! / Előzőleg ezt szedtem és egész jó volt.llitólag rohamokban jelentkezik a pitvarfibrilláció,amit én nem érzek,csak a mérő mutatja ki. Ha szedem az Eliquist,és a Cordarone-t,a Tanydont akkor magától elmúlik a pitvarfibrilláció ha éppen nem mérjük a vérnyomást,és én sem érzem ?Tehát ha nem vesszük észre ? A pulseoximeter amit vett a lányom megfigyelés végett jelzett is 33-as /65ig ment föl/ pulzust mely után gyorsan megmértük a vérnyomásmérőn, és nem jelzett ritmuszavart 130/83 74 volt az érték.Melyiket lehet figyelembe venni,mert a feleségem már a 33 után aludni sem mert.A pulse oximeter nem pontos P.fibrilláció esetén ? Ha a Cordarone-t elhagynánk és visszatérnénk a Concorra,Tanyadon Eliquis,Xeter összeállitásra,akkor azzal többet ártanánk ? Annyi mellékhatása van a Coprdaronénak,már a kórházi beállitás alatt észrevettük,hogy olyan voltam ,mint aki szoláriumban lett volna,mert az ablakon a nap besütött amikor elaludtam és olyan barnás lettem.Tegnapi séta közben is a naptól kipirosodott az arcom,meg mintha kis piros foltok is lettek volna. Mindig is imádtam napozni,most meg akkor már nem mehetek a napra sem.Most már eléggé betegség tudatosság kezd kialakulni bennem,pedig soha nem szedtem eddig gyógyszereket.Már nem engedi a feleségem a capuccinót,nem ihatok egy kis bort,nem mehetek napra.Sportoltam mindig /súlyzós és cardio/már attól is tilt a feleségem,mert fél a következményektől. A kérdésem az lenne:Ön mit javasol,mit tegyek ?Tanácstalanok vagyunk nagyon és félünk,nagyobb bajtól. A sziv UH eredménye katéter előtt EF.40 % volt,most már 54 %,gondolom ennek örülni kell. Elnézést a hosszú levélért,előre is köszönöm válaszát ! Tisztelettel,szép napot kivánok !

        Dr. Molnár Dóra válasza a pitvarfibrilláció témában

        Kedves Kérdező, az jó hír, hogy megjavult a szív összehúzódó képessége (EF). A másik igen fontos tényező, hogy Ön hogy érzi magát. Fentiek alapján jól. (Azt javaslom, hogy ne méregessék gyakran a pulzust, mert a pitvarfibrilláció természete, hogy folyamatosan változik a pulzus, és ez Önök nem feltétlenül tudják megfelelően értelmezni. Naplót viszont érdemes vezetni, mert segíti a doktor döntését.) Amennyiben jól van, enyhe közepes fizikai aktivitás végezhető, egy-két kávé elfogyasztása nem ellenjavallt. Az Önre szabott részletes életmódi tanácsokat a kezelőorvosa tudja legjobban elmondani, érdemes esetleg emiatt külön felkeresni egy előre egyeztetett időpontban. Javaslom, hogy erre a vizitre vigye magával a kedves feleségét is, így Ő is felteheti az őt foglalkoztató kérdéseket. A Cordarone maximális hatása csak hetek hónapok alatt alakul ki, és ennek gyógyszernek valóban vannak mellékhatásai, ezért speciális körülmények esetén kapják a betegek. Számoljon be a panaszairól a kezelő orvosnak, valószínűleg módosítani fog a terápián. Én erről nem foglalhatok állást vizsgálat nélkül. A pitvarfibrilláció ebben az életkorban elég gyakori probléma (eléri az Ön korosztályában az előfordulása az 5-7 %-t is.) néha állandósul, de gyógyszerekkel jó pulzusszám gyakran beállítható, és van aki így is jól érzi magát, aktív életet él. Akinek nagyon zavarja az életminőségét a ritmuszavar, vagy esetleg komolyabb tünetei vannak, azok egy részénél katéteres módszerrel is van lehetőség ritmus-szabályozásra. Van akinek ritmuszavar miatt pacemeker-es kezelés is szóba jön. Amennyiben a szokásos kezelési módok kudarcot vallanak, érdemes elmenni az Önhöz közeli orvosi egyetem Ritmusambulanciájára, ott segíthetnek szükség esetén egy speciális terápia kiválasztásában. (Beutaló, időpont egyeztetés szükséges.) Jobbulást kívánok! Tisztelettel: Dr. Molnár Dóra, kardiológus

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Molnár Dóra
        Kardiológus, belgyógyász Tőle szeretnék kérdezni

        Dr. Molnár Dóra

        Kérdés: 2017. március 20., 18:10; Megválaszolva: 2017. március 20., 21:36

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt doktornő / doktorúr Lassan egy éve kezdődött, hogy a szívem bever egy-egy erősebbet, de inkább csak a munkahelyemen, ha otthon vagyok, akkor ritkán, sőt ha lefekszek akkor abba is hagyja. Magas vérnyomásra szedek gyógyszert (ebrit300,...
        Tisztelt Doktornő! Augusztus végén kezdődtek a panaszaim mikor is reggel arra keltem hogy tompa szúrást érzetem egy ponton a mellkasom bal alsó oldalán. Még aznap elmentem a háziorvosomhoz aki beutalt a kardiológiára ahol csináltak EKG-T és...
        Tisztelt Doktornő! Idén szeptemberben magán úton kardiológiai kivizsgáláson vettem részt, mert tavasszal az üzemorvos egy-két plusz ütést észlelt. A kivizsgáláson a normál EKG alatt 1 extra ütés volt. Kaptam 24 órás Holter EKG-t, ahol az...
        Tisztelt Doktornő! Pánikbeteg vagyok erre szedek is gyógyszert citapram 20mg rilex reggel 1.825mgot, délbe 1.825mgot este 1,25mg. voltam minden kivizsgáláson a szivem egészséges a vérnyomás jó. De napközbe ha leülök vagy lepihenek kicsit...
        Tisztelt Doktor ur/asszony! Elofordulhat-e olyan tunet, hogy egyszer csak kimarad minden harmadik dobbanas majd 3-4 ilyen kihagyas utan 10-12 dobbanas normalis utemu. A ritmus normalis 80 koruli.Ugyan akkor a szabalytalan ritmus idelyen a jobb nyaki utoer...
        Kedves Doktornő! 2 hete elvesztettem az eszméletemet a munkahelyemen, nem tudom meddig voltam eszméletlen. A mentő 1/2 órán belül bevitt az egyik kórház sürgősségi osztályára. Émelyegtem, s ezt követően a váróban 3-4 óra múlva...
        Jó napot kívánok. Olyan kérdésem lenne hogy márciusban voltam szív ultrahangon. Ott azt mondták a szív billentyűk elvannak vékonyodva és a szív vitorla is elvan vékonyodva.Gyógyszert nem kaptam.Csináltak másnap 24órás vérnyomás/ekg...
        Kedves Dr. Nő! Édesapámnak 1997-ben szívbillentyű műtéte volt. Azóta minden kontroll vizsgálaton megjelent, mindent rendben találtak Nála. Ebben az évben épp egy ilyen kontroll vizsgálat során derült ki, hogy kapott egy hátsófali...
        Tisztelt Szakértő! Édesanyámnak pacemaker van beültetve. Érdeklődni szeretnék, hogy infra sugárzást kibocsátó fűtő berendezést használhat-e? Befolyásolja-e az infra sugárzás a pacemaker élettartamát és működését? Válaszukat előre...
        Kedvea dokornő!4 éve szedem a bisoprolol szivritmusszabályozó gyógyszert. Sajnos nem olvastam el a gyógyszer tájékoztatót. Mióta szedem naponta rémálmaim vannak. Ezzel a problémával elmentem a neorológus szakorvoshoz, aki elmondta hogy ez a...