• Pitvarfibrilláció?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktornő! Mitrális prolapsusom (MI I.) van, amely az utóbbi 1 hónapban egyre több panaszt okoz. Hirtelen kialakuló fulladást, mellkasi nyomásérzést. Ilyenkor egy mély levegővétel után gyakori, hogy helyreáll a szívverésem, és elmúlik vele együtt a fulladás is. Tegnap 1 órán át szaporán vert a szívem, néha mintha remegett volna, egyre jobban fulladtam és bementünk a sürgősségi osztályra. A kórház előtt sikerült a mély levegővétel és elmúlt a "szívremegés", jelentősen csökkent a fulladás. EKG tachycardiát mutatott, egyébként minden rendben volt. A kérdésem az, hogy ha az EKG előtti percekben esetleg pitvarfibrillációm volt, az kimutatható lett volna? Okozhat erős fulladást a mitrális prolapsus? Köszönöm szépen a válaszát!

        Dr. Molnár Dóra válasza a ritmuszavar érzése témában

        Kedves Kérdező, a pitvarfibrilláció csak akkor mutatható ki, ha éppen zajlik. Gyakori panasz esetén 24 órás EKG-monitor (Holter) segítségével viszont gyakran sikerül "elcsípni" a ritmuszavart. A ritmuszavar tünete lehet a nehézlégzés szerintem, csak súlyos billentyű hiba okoz fulladás érzést. Javaslom, hogy menjen el kardiológiai vizsgálatra. Esetleges ritmuszavar esetén pedig csináltasson panasz alatt EKG-t, a további teendők meghatározását segítené a ritmuszavar alatti EKG ismerete. Tisztelettel:Dr. Molnár Dóra, kardiológus

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Molnár Dóra
        Kardiológus, belgyógyász Tőle szeretnék kérdezni

        Dr. Molnár Dóra

        Kérdés: 2017. március 03., 17:09; Megválaszolva: 2017. március 03., 21:23

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt doktornő / doktorúr Lassan egy éve kezdődött, hogy a szívem bever egy-egy erősebbet, de inkább csak a munkahelyemen, ha otthon vagyok, akkor ritkán, sőt ha lefekszek akkor abba is hagyja. Magas vérnyomásra szedek gyógyszert (ebrit300,...
        Tisztelt Doktornő! Augusztus végén kezdődtek a panaszaim mikor is reggel arra keltem hogy tompa szúrást érzetem egy ponton a mellkasom bal alsó oldalán. Még aznap elmentem a háziorvosomhoz aki beutalt a kardiológiára ahol csináltak EKG-T és...
        Tisztelt Doktornő! Idén szeptemberben magán úton kardiológiai kivizsgáláson vettem részt, mert tavasszal az üzemorvos egy-két plusz ütést észlelt. A kivizsgáláson a normál EKG alatt 1 extra ütés volt. Kaptam 24 órás Holter EKG-t, ahol az...
        Tisztelt Doktornő! Pánikbeteg vagyok erre szedek is gyógyszert citapram 20mg rilex reggel 1.825mgot, délbe 1.825mgot este 1,25mg. voltam minden kivizsgáláson a szivem egészséges a vérnyomás jó. De napközbe ha leülök vagy lepihenek kicsit...
        Tisztelt Doktor ur/asszony! Elofordulhat-e olyan tunet, hogy egyszer csak kimarad minden harmadik dobbanas majd 3-4 ilyen kihagyas utan 10-12 dobbanas normalis utemu. A ritmus normalis 80 koruli.Ugyan akkor a szabalytalan ritmus idelyen a jobb nyaki utoer...
        Kedves Doktornő! 2 hete elvesztettem az eszméletemet a munkahelyemen, nem tudom meddig voltam eszméletlen. A mentő 1/2 órán belül bevitt az egyik kórház sürgősségi osztályára. Émelyegtem, s ezt követően a váróban 3-4 óra múlva...
        Jó napot kívánok. Olyan kérdésem lenne hogy márciusban voltam szív ultrahangon. Ott azt mondták a szív billentyűk elvannak vékonyodva és a szív vitorla is elvan vékonyodva.Gyógyszert nem kaptam.Csináltak másnap 24órás vérnyomás/ekg...
        Kedves Dr. Nő! Édesapámnak 1997-ben szívbillentyű műtéte volt. Azóta minden kontroll vizsgálaton megjelent, mindent rendben találtak Nála. Ebben az évben épp egy ilyen kontroll vizsgálat során derült ki, hogy kapott egy hátsófali...
        Tisztelt Szakértő! Édesanyámnak pacemaker van beültetve. Érdeklődni szeretnék, hogy infra sugárzást kibocsátó fűtő berendezést használhat-e? Befolyásolja-e az infra sugárzás a pacemaker élettartamát és működését? Válaszukat előre...
        Kedvea dokornő!4 éve szedem a bisoprolol szivritmusszabályozó gyógyszert. Sajnos nem olvastam el a gyógyszer tájékoztatót. Mióta szedem naponta rémálmaim vannak. Ezzel a problémával elmentem a neorológus szakorvoshoz, aki elmondta hogy ez a...