• Myocardium noncompaction

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktornő! Voltam kardiológiai uh vizsgálaton,ahol az orvos azt mondta hogy a jobb szívfelem nem olyan mint amilyennek lennie kellene, úgy fogalmazott, hogy olyan mint ha szivacsos lenne. Myocardium noncompaction lett a leletemre írva, majd tovább küldött MRI vizsgálatra. Mi ez az elváltozás? Milyen következményekkel jár/járhat? Rendszeresen futok, hosszabb távokat is, ezt folytathatom továbbra is? Valamint még ami a papíromra lett írva, hogy I. fokú tricusp insuff. Ez mit jelent? Az orvos nem beszélt erről. Válaszát előre is köszönöm. Üdvözlettel Krisztina

        Dr. Molnár Dóra válasza a szívultrahang lelet témában

        Kedves Krisztina, az I fokú tricusp insuff. azt jelenti, hogy a jobb kamra és pitvar közti billentyű nem zár tökéletesen, ezért átereszt egy kis vért. De ne aggódjon ez enyhe eltérés, igen sok embernél látható, és önmagában teendőt nem igényel. A noncompaction szívizom elváltozás veleszületett rendellenesség, csökkentheti a szívkamra teljesítő képességét. Nagyon ritka, ezért a végső diagnózis kimondásával mindenképpen meg kellene várni az MR leletet, pontosabb életmódi tanácsok ezt követően adhatóak. A vizsgálat eredményéig extrém terhelést kerülje, de a napi, panaszt nem okozó tevékenységeket folytathatja. Tisztelettel: Dr. Molnár Dóra, kardiológus

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Molnár Dóra
        Kardiológus, belgyógyász Tőle szeretnék kérdezni

        Dr. Molnár Dóra

        Kérdés: 2017. február 22., 16:52; Megválaszolva: 2017. február 24., 19:13

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt doktornő / doktorúr Lassan egy éve kezdődött, hogy a szívem bever egy-egy erősebbet, de inkább csak a munkahelyemen, ha otthon vagyok, akkor ritkán, sőt ha lefekszek akkor abba is hagyja. Magas vérnyomásra szedek gyógyszert (ebrit300,...
        Tisztelt Doktornő! Augusztus végén kezdődtek a panaszaim mikor is reggel arra keltem hogy tompa szúrást érzetem egy ponton a mellkasom bal alsó oldalán. Még aznap elmentem a háziorvosomhoz aki beutalt a kardiológiára ahol csináltak EKG-T és...
        Tisztelt Doktornő! Idén szeptemberben magán úton kardiológiai kivizsgáláson vettem részt, mert tavasszal az üzemorvos egy-két plusz ütést észlelt. A kivizsgáláson a normál EKG alatt 1 extra ütés volt. Kaptam 24 órás Holter EKG-t, ahol az...
        Tisztelt Doktornő! Pánikbeteg vagyok erre szedek is gyógyszert citapram 20mg rilex reggel 1.825mgot, délbe 1.825mgot este 1,25mg. voltam minden kivizsgáláson a szivem egészséges a vérnyomás jó. De napközbe ha leülök vagy lepihenek kicsit...
        Tisztelt Doktor ur/asszony! Elofordulhat-e olyan tunet, hogy egyszer csak kimarad minden harmadik dobbanas majd 3-4 ilyen kihagyas utan 10-12 dobbanas normalis utemu. A ritmus normalis 80 koruli.Ugyan akkor a szabalytalan ritmus idelyen a jobb nyaki utoer...
        Kedves Doktornő! 2 hete elvesztettem az eszméletemet a munkahelyemen, nem tudom meddig voltam eszméletlen. A mentő 1/2 órán belül bevitt az egyik kórház sürgősségi osztályára. Émelyegtem, s ezt követően a váróban 3-4 óra múlva...
        Jó napot kívánok. Olyan kérdésem lenne hogy márciusban voltam szív ultrahangon. Ott azt mondták a szív billentyűk elvannak vékonyodva és a szív vitorla is elvan vékonyodva.Gyógyszert nem kaptam.Csináltak másnap 24órás vérnyomás/ekg...
        Kedves Dr. Nő! Édesapámnak 1997-ben szívbillentyű műtéte volt. Azóta minden kontroll vizsgálaton megjelent, mindent rendben találtak Nála. Ebben az évben épp egy ilyen kontroll vizsgálat során derült ki, hogy kapott egy hátsófali...
        Tisztelt Szakértő! Édesanyámnak pacemaker van beültetve. Érdeklődni szeretnék, hogy infra sugárzást kibocsátó fűtő berendezést használhat-e? Befolyásolja-e az infra sugárzás a pacemaker élettartamát és működését? Válaszukat előre...
        Kedvea dokornő!4 éve szedem a bisoprolol szivritmusszabályozó gyógyszert. Sajnos nem olvastam el a gyógyszer tájékoztatót. Mióta szedem naponta rémálmaim vannak. Ezzel a problémával elmentem a neorológus szakorvoshoz, aki elmondta hogy ez a...