• Szívbeteg, vagy nem szívbeteg?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor Úr/ Nő! 54.éves vagyok.Gyakori mellkasi panaszaim miatt: EKG-szív-UH-és"futópados"vizsgálatot csináltak, ami jó lett.Kérdésem: ha jók az eredményeim, miért vannak panaszok, és miért kell gyógyszert is szednem?? Nitromint "R"-ot2x2,Preductal MR-2x1.A BNO kód szerint a gyógyszerezésem:Atheroschleroticus szívbetegség,I2510. Ez mit jelent pontosan? A "kereső" sajnos nem találja! //Közepesen súlyos pollen-és vegyi asztmára is kapok kezelést!// megtisztelő válaszát előre is köszönöm: Fausztina

        WEBBeteg szakértő válasza a mellkasi fájdalom témában

        Kedves Fausztina!
         
        Amennyiben a felsorolt vizsgálati eredményei negativak, akkor jelentős koszorúér szűkület nem igazolható. Ha mellkasi panaszai továbbra is vannak, annak több oka is lehet:
        1. időnkénti koszorúér spazmus (össszehúzódás)  mérsékelt meszesedéssel okozhat mellkasi fájdalmat. Ez katéterezést/tágitást nem igényel, de tartós gyógyszeres kezelést viszont igen. Feltehetően ebből kiindulva hagyta meg gyógyszereit az Ön kezelőorvosa.
        2. Ha nem szív eredetűek a mellkasi panaszok, akkor lehetnek mozgásszervi, tűdő , nyelőcső és gyomoreredetűek vagy psychés stressz is okozhatja. Ezeket lépésről lépésre meg kell vizsgálni, és ha ezen okok valamelyikét igazolni tudják, akkor a "szívgyógyszereket" feleslegesen szedi.
        ( az atherosclerosis az érelmeszesedést jelenti; az ön diagnózisa : koszorúér meszesedés okozta eltérések)

        Tisztelettel:
        Dr. Bíró Csaba István , kardiológus-belgyógyász, Debrecen

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2008-07-17 08:45:56; Megválaszolva: 2011. augusztus 02., 11:05

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő! A tüdőszűrő leletén az alábbiak találhatók: Mellkas rtg. felvételén szabályos rekeszek, szabad lateralis sinusok. A szív norm. nagyságú és konfig., a centrális erek nem tágabbak. Bal oldalt paracardialisan kis...
        Jó napot kívánok. Olyan problémám lenne h.alacsony vérnyomásom van.80/50--110/70 között szokott lenni. Mostanában ha bicajozok, futok,lepcsozok,porszivozok porszivozok fulladni kezdek, szorít a mellkasom.Elmentem a háziorvos, bízva benen h.labor...
        Kalkulált systolés jobb kamrai nyomás 39hgmm?mi lehet a baj? vagy mi ez? Szívritmus zavarom van,Bisoblockot szedek rá napi felet,voltam dokinál azt mondta,hogy a cigi,de keveset szívok napi 10 szálat... mi lehet a baj? meghalhatok tőle? nagyon...
        Jó napot kívánok. 31 éves nő,172cm magas és 55kg vagyok. Mostanában a vérnyomásom 80/50 és 130/85 között mozog. A puzusom 70-155 között mozog. Azt vettem észre magamon h.bicajozas után, lepcsozes után,gyerkőcök futása után a mellkasom...
        Jó napot kívánok. Olyan kérdésem lenne h.bicajozok,lepcsozok,futok a gyerekek után, rögtön fulladó érzés jön rám.Amikor elmúlik a fulladó érzés elkezd a két mellem között szorító, fájó érzés jönni. Ha mély levegőt próbálok...
        Tisztelt doktornő/úr!ferjem tavaly oktoberben kerult korhazba szivritmuszavarral.elvileg a bal kamra 15%on mukodott.2×kiutottek szedi a gyogyszereket cordaron meramil bisoprolol spiron xarelto.novemberben voltunk ekg azt mondtak javult kozben januarban is...
        Kedves Doktornő, 42 éves (egészséges) nő vagyok, gyógyszert sohasem szedtem. Mozgás heti egyszer biztosan (kardió edzés), néha heti kétszer is. Munkámat nagyon szeretem, főnököm nincs, de nagyon sokat dolgozom. Kétszer szültem. Szabálytalan...
        Tisztelt Doktornő Voltam ekg, szívultrahang, és 24 órás ekg vizsgálaton amin mitrális prolapsust állapítottak meg. Fél év múlva újra szívultrahangra kell mennem. Holter eredményem: SVES-és VEs-en kívül egyéb érdemi ritmuszavar nem...
        Tisztelt Doktornő! Korábban írtam Önnek és köszönöm hogy gyorsan válaszolt, most épp 5 napja nem szedem a vérnyomáscsökkentő, azelőtt is mint írtam 1 hétig csak 1/8-ot a coverex as 5mg-ból. A problémám a következő; miután befejeztem a...
        Kedves Doktornő (Doktor Úr)! Voltam szívultrahang vizsgálaton mert a pulzusom elég magas volt 163..Szeretném megérteni a vizsgálati eredményemet (amennyire)lehetséges.) Kérem szíveskedjen a kóros leletrészeket megjelölni köszönöm! Echo M...