• Kardiológiai probléma

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktornő! Szeretném segítségét kérni egy fontos problémámban! A köv. diagnózist kaptam: Holter: 9 ses, 3 késői ütés, és sinus tachicardiás epizódok láthatók Diagnózis: ISZB susp., Palpitatio Javasolt fél tabletta Concor két hétig, aztán egy egész. Vérnyomásom mindig normális, sokszor 110/61, de néha 110-nél is kevesebb szokott lenni. Ezért nem is szedtem be a Concort, mert az úgy tudom leviszi a vérnyomást, hanem háziorvosi javaslatra Betalocot szedek napi 25 mg fél tablettát , most már 8. napja. Ettől a teblettától is alacsony lett a vérnyomásom, reggel már csak 107/64 volt. Napközben igen kába, álmos vagyok, folyton csak aludnék, és a ritmuszavart is érzem olykor. Nem tudom használ-e ez a tabletta? Tisztelettel kérdezem Doktornőtől, Ön szerint érdemes tovább szednem? EKG, UH minden normális volt, terhelésre V3.6 elv.-ben 1-1,2 mm-es horizontális ST depressiók alakultak ki. Ennyit látott az orvosom. Magam is érzem otthon, hogy legtöbbször terhelésre érzem a bekalimpálást, vagy akkor ha hirtelen ideges leszek valamiért. Ön szerint milyen jellegű szívbetegség lehet ez? Egyéb panaszom soha nincs, minden terhelést jól bírok, nem fáj semmim. Szeretek tornázni, mostanában kondizgatok, csak egyre inkább nem merek, mert félek, hogy "kiakad" a szívem. Nagyon rossz érzés volt pár napja, mikor majdnem egy egész percig össze-vissza vert és nem bírt helyreállni a ritmus. Azóta szedem a gyógyszert is, mert amúgy már régóta halogattam. Doktornő szerint szabad egyáltalán tornáznom, kerékpároznom? Vár még rám egy szívizom szcintigráfiás vizsgálat is,- érdemes ennek a sugárterhelésnek alávetni magam? Sok daganatos volt a családomban, és mostanában egy baleset okán sokszor röntgeneztek, sőt két éve egy koponya CT-m is volt.. Bocsásson meg, hogy ennyi ideig fárasztottam, de ez a dolog most nagyon aggaszt, és két kisgyermekem van, akiket azért fel szeretnék nevelni. Köszönöm szépen türelmét és segítségét! Tisztelettel: Ágnes .

        Dr. Bene Orsolya válasza a ritmuszavar, sport témában

        Kedves kérdező! Önmagában az egy-két extra miatt nem lenne feltétlenül szükséges a pulzuscsökkentő, a magasabb pulzuson is segíthet esetleg életmód-váltás (rendszeres testmozgás, optimális testsúly elérése, dohányzás abbahagyása), ha felmerül koszorúér-betegség, akkor viszont indokolt a szedése. A Betaloc és a Concor ugyanabba a hatóanyag-csoportba tartozik, mindkettő csökkenti a pulzust és a vérnyomást is. A terheléses EKG eltérést mutat, bár nőknél nem ritka, hogy álpozitív lesz (az EKG koszorúér-betegségre utal, de az nem áll fenn), a rizikófaktorok, panaszok alapján dönt a kezelőorvos, hogy kér-e további, ezt kizáró/megerősítő vizsgálatot. A legbiztosabb módszer a katéterezés lenne, de ez invazívabb, mint az izotóp (egy csövet vezetnek fel a szívig, így valamivel nagyobb a kockázata), ráadásul itt is van sugárterhelés (röntgenkontroll alatt történik). Ha nincs egyéb mellkasi panasz (csökkent terhelhetőség, mellkasi fájdalom, légszomj), nincsenek rizikófaktorok (magas vérnyomás, cukorbetegség, magas koleszterin, dohányzás stb.), akkor viszont érdemes elgondolkozni, szükséges-e a vizsgálat, ezt beszélje meg kezelőorvosával.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Bene Orsolya
        kardiológus szakértőnk

        Dr. Bene Orsolya

        Kérdés: 2011. december 20., 11:03; Megválaszolva: 2011. december 25., 16:48

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Üdvözlöm. Július 31-én volt egy epeműtétem. A műtőben nagyon alacsony volt a pulzusom, ezért műtét után csináltak ekg-t. A műtét óta alacsony a vérnyomásom és a pulzusom is. A vérnyomásom általában 103/59 a pulzusom 50-55 közötti....
        Kedves DoktorNő/Úr! 20 éves Nő vagyok, 160cm, 48 kg. Körübelül egy hónapja Tunéziából hazaérkezés után bevásárlás közben rosszul lettem : pár percig mély levegővételre szúrt a mellkasom, majd hirtelen szapora lett a pulzusom, majd...
        Kedves Doktonő! Szept. 5-re kaptam időpontot a kardiológushoz ön szerint várhatok addig ilyen HOLTER eredménnyel Sinus ritmus.Átlagfr.62/minMIN.fr 40min (éjszaka)Maxfr 99/minMax.RR1,5secPáralk.SVES,1alk. 4 tagu SVPT.Az alaphoz képest sign.ST...
        Jó napot kívánok. Nekem olyan kérdésem lenne hogy 2017.májusában részt vettem egy kardiológia vizsgálton,sziv ultrahangon, és 24órás vérnyomás mérésen. Akkor mindent rendben találtak. Annyit mondott a doktornő hogy a szív billentyű el...
        Tisztelt Doktornő! Szeretném megkérdezni, hogy az alábbi szívultrhang lehet rövidítései mit jelentenek, és hogy ez az eredmény milyen a szívműködés szempontjából. Most voltam ezen a vizsgálaton és utána az orvos nem magyarázott el...
        Kedves Doktor /Doktornő! Olyan kérdésem lenne, hogy Ön szerint az okozhat problémát, hogy nyugalomban 70-80 körüli a pulzusom, azonban állás közben már olyan 100-110 körüli. Betalocot kell szednem, napi 3×felet az 50 mgból. Tudom, hogy nem...
        Kedves Doktornő! Egészséges, sokat mozgó, normál testsúllyal rendelkező, 68 éves nő vagyok. A változókor beköszöntét szinte észre sem vettem. Az utóbbi félévben gyakran éreztem szívritmus zavart. Tegnap többször megmértem a...
        Tisztelt Doktornő! Szívzörej miatt részt vettem EKG illetve szívultrahang vizsgálatokon. Eredmények: EKG: Diagnózis I3410 - kéthegyű billentyű prolapsusa RR: 140/65 Hgmm SPO2: 100% EKG: sin.ritm. bal tengelyállás, norm. átv....
        Tisztelt Dr nő!Egy 33 férfi vagyok olyan panaszokkal hogy,előszokott fordulni pl olyan hogy,elég rossz a közérzetem ilyenkor megmérem a vérnyomásom és abban a pillanatban 125/95 ös pulzus utánna már a pulzusom már emelkedik vele együtt a...
        Kedves Doktor! 2 hónapja alvászavarral küzdőn, sok dolgon keresztül mentem már, több testű tünetek jelentkezett, nincs étvágyam, 3 kilót fogytam (47 kg vagyok), erőtlen és fáradt vagyok. Orvosi javaslatra 1 hete Escitalopramot, este Stilnoxot...