• Mitől szűnhet meg véglegesen a bevérzés

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor Úr! Inzulinos cukorbeteg vagyok, de általában a cukrom 6 körül van. 2 év alatt 11 műtétet hajtottak végre a szemeimen. Bal szemem: Bevérzés miatt szilikont tettek bele, és lézerrel valamilyen eret elégettek benne. A szilikon benne volt 9 hónapig, utána, mivel meggyógyultak az erek kivették a szilikont, 3 hónapig nem volt benne, és a 3. hónapnál a retinát valami húzta, le volt tapadva 5-6 helyen (szerintem a lézer nyoma volt). Fókuszálásnál felhullámosodott a retina és beszűkült a látóterem, csőlátás alakult ki. Ezért belenyúltak a szemembe, felvágták a letapadásokat és szilikont tettek bele. Ez a szilikon január 24-én lesz 1 éve, hogy benne van. Közben 3 hónapja szürkehályog műtétet hajtottak végre, raktak bele műanyag lencsét, de a szilikon is még benne van, mert az orvos nem meri kivenni. Csak a kontrasztokat érzékelem. -1-es dioptriás volt a szemüvegem, most +8,5-es dioptriás szemüveggel látnék. Jobb szemem: Kezdődő retinaleválás miatt feltöltötték gázzal, 1 hónap múlva, a gáz felszívódása után rendbe jött. +3-mas szemüveggel elfogadhatóan láttam. Tavaly márciusában bevérzett, ekkor szilikont raktak bele, 7 hónap múlva vették ki, de ekkorra már nagyon beszürkült a szilikontól, és szürkehályog műtétet hajtottak végre. Ezzel a lencsével rosszabbul látok, nem tudok SMS-t írni, mert életlen. Mostanában, nagyjából 2 hetente bevérzik, utána gyengén látok 2-3 napig, rutascorbin és askorbin sav magas dózisú fogyasztására felszívódik a vér, és javul a látásom (de már gyenge a +3-mas szemüveg). Van-e valami gyógymód vagy lehetőség arra, hogy a vérzés megszűnjön? Kezelést nem kapok, az orvos (Dr. Őry Zsolt) szerint erre nincs gyógyszer. Azt mondta, nem ér semmi az askorbin és a rutascorbin. Tapasztalatom szerint téved, mert 2-3 nap alatt felszívódik a vér, és visszajön a látásom. 2 éve autóval jártam orvoshoz, ma már kísérővel. Várom szíves válaszát. Köszönettel Molnár László Telefon: +36 70 655 1354 E-mail: [email protected]

        Dr. Cserháti Zoltán válasza a cukorbetegség, retina, vérzés témában

        Tisztelt Uram! Sajnos a cukorbetegég következtében van ennyi szemészeti problémája. Annak ellenére, hogy vércukorszintje a normál értékek között szerepel, a szem nem felejt, és az éveken át tartó károsodás sok esetben nehezen visszafordítható/megállítható. Nem tudom, hogy van-e más alapbetegsége ezen kívül, de sok esetben a vérzés hátterében egyéb belgyógyászati, kardiológiai - az egész szervezetet és érrendszert is érintő - betegség állhat. Érdemes lenne ez irányban is vizsgálatokat végezni. Rendkívül nehéz ilyen helyzetben mit tenni, hiszen nincs olyan szemcsepp/kezelés, amit ha megkapna, minden problémája megszűnne, vagy legalább stagnálna. A rutascorbin segít abban, hogy a szem és annak környéke hamarabb elvezesse az oedemat, esetleg vérzéseket, de nem csodaszer. Az Ön által említett kolléga az egyik legjobb szemész az országban. Tisztelettel,

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Kérdés: 2017. január 23., 22:51; Megválaszolva: 2017. február 10., 21:52

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        A tegnapi napon délelőtt hirtelen a jobb szemem előtt apró barna, pokhaloszeru folt jelent meg, ami még a mai napon sem múlt el. Tegnap meg nem fájt a jobb szemem, de ma már enyhe fájdalmat is érzek. Meg soha nem volt ilyenben részem. Mitévő...
        Tisztelt Webbeteg.hu! Azzal a kérdésel fordulok önökhöz hogy van egy 7hónapos kisfiam akinek valószínű hogy a jobb szeme mögött tumor van. A mai napon Szegeden vizsgálták, a papírjára Retinoblastoma gyanú van írva de azt mondták hogy lehet...
        Tisztelt Cím! 11 éves lányom látása elkezdett romlani, melyet a növekedésével hoznak kapcsolatba. Jelenleg 160cm, mely a korosztályában magas, de nem egyedi. A szülők nem szemüvegesek, a gyermek alig számítógépezik, alig mobiltelefonál....
        Kedves Doktor Úr! Egy ideje elég sokszor begyullad a szemem és csúnyán látszanak erek,ami viszont állandó. Lefényképeztem a szememet és úgy látom mintha valami hártya szerűség lenne mind 2 szem íriszén. Azt is észrevettem egy ideje, hogy...
        Tisztelt Doktor Út! Tegnap két hónapon belül a harmadik műtétre került sor a retinaleválással kapcsolatban. Azt tapasztalom most mintha a szemlencse félét, -kék szint- a szemem kék színű látnám és ott a külső képet nem látom. Ez...
        Kedves Doktor Úr! 32 éves, rendszeresen sportoló, általában egészségesen táplálkozó, nem dohányzó, de stresszes munkát végző férfi vagyok. Egy elég hosszadalmas, még tavaly nyáron kezdődő vizsgálat sorozat vezetett oda, hogy kiderült,...
        Mit jelent az hogy nedves macula degenerácio ? mi a valószínűsége hogy a másik szemen is megbetegszik.Mi várható a szembe adott injekciotól? az injekció neve:Bevacizumab
        Jo napot kivanok! A problemam az lenne, hogy mostmar tobb mint egy honapja fajnak a szemeim. Eloszor csak a jobb szemem fajt, mintha ki akarna esni es ra egy hetre a masik is elkezdett fajni es szurkalni. Az irisz mellett latni valamilyen szurkes elvaltozast...
        Tisztelt Doktornő! 6 hónapos kisfiam szemészeti vizsgálata során a következő értékeket mérték Pulsoptix-szal. Egyik szem: +2,75 Dsph +0,50 Dcyl 125 fok Másik szem: +3,50 Dsph +0,75 Dcyl 72 fok Szeretném kérdezni, hogy ezek az értékek...
        Tisztelt Doktor Úr/ Doktor Nő! A mai napon olyan furcsa és ijesztő dolgot tapasztaltam, amit még előtte soha. Úgy kezdődött, hogy kissé káprázott a szemem, azt hittem, belenézhettem egy lámpába, ezért nem foglalkoztam a dologgal. Ezután kb...