• Gyomor

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Szeretném tudni mtjelent anyelő csőben hosszanti csikokban lobosodás 3-rom apro erosio a gyomorban több lencsényni erosio azt nem mondta a doktornő mit jelent csak annyit,hogy a medroltol van 5-éve szedem folyamatosan chron betegsés miatt de nincs gyuladásom lehet e szünetelteni mert az orvosom azt mondta,hogy le állunk vele és a papirra rá irta napi 16mg-mot szedjek ezt nem értem.

        Dr. Plósz János válasza a Chron, Medrol, fekély témában

        A nyelőcsőben lévő eltérés sav okozta felmaródást jelent, a gyomorban lévő eróziók szintén. Ezek oka elsődlegesen a gyomorsav agresszív hatása, aközvetlen oka ez, azonban a szteroidok, így a Medrol is károsítják a nyálkahártya védekező mechanizmusait. Azt, hogy a szteroidot milyen ütemben lehet elhagyni, ezt a kezelőorvosávan kell megbeszélnie.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Plósz János
        belgyógyász, gasztroenterológus Tőle szeretnék kérdezni

        Dr. Plósz János

        Kérdés: 2011. július 25., 11:33; Megválaszolva: 2011. július 25., 20:54

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Kedves doktor úr! Kb. 2 hete idegentest érzés van a torkomban. Olyan, mintha lenne ott valami, amit nem tudok lenyelni. Szinte egész nap érzem, bár időnként pár órára elmúlik. Gyakran érzem száraznak a torkom és ezen nem segít, ha vizet...
        Kedves Doktor ur!Szeretném ha ki elemezné számomra a gyomortükrőzés után vett szövettani eredményemet Mikroszkopos leirás:A metszetekben több gyomor-corpus tipusu nyálkahártya részlet látható,ezekben interstitialisan minimális idült...
        ÍROM A diagnózist:A beteg szövettani eredménye HP negatív státuszt, és interstitialis gastr. Chr. Véleményezett enyhe dysplásiával.Mit jelent ez pontosan doktor úr?Szedem a savcsökkentőt és így is fáj a gyomrom.
        Kedves Doktor úr! 29 éves,rendszeresen mozgó, egészségesen étkező (DASH diéta),káros szenvedélyektől mentes nő vagyok.Március végén laborleletek alapján omacor3+ aktiferrin tablettát kaptam a háziorvostól,valamint a vérnyomás...
        Tisztelt Doktornő! Kb. fél éve egy laparoszkópiás nőgyógyászati műtétre készülve erős rosszulléteim kezdtek lenni. Úgy éreztem elájulok, halálfélelmem volt, magas pulzus, mocorgó has. Ezek a tüntetek nem múltak, újra és újra...
        Tisztelt Weborvos! Hónapok óta enyhe reflux betegséggel küzdök, amit acidwell tabletta szakaszos szedésével sikeresen kordában tartok, ám az elmúlt hetekben a gyógyszer mellőzése miatt napokig erős refluxos gyomorsavvisszafolyásom volt, ami a...
        Tisztelt Cím! Kérdésem a következő lenne. Het 1 pohár sör Ön szerint beleférne-e a következő problémákkal, vagy semmiképpen sem javasolná a fogyasztását. Más alkoholt nem fogyasztok, csak sörös blogot vezetek így kínos a sör...
        Kedves Dr Nő! Reflux betegségem van és szeretném a tanácsát kérni, hogy milyen homeopátiás gyógyszert szedjek rá és kúra szerűen kell szednem vagy tartósan? Tüneteim: teltség érzés, puffadás, gyakori böfögés és néha feljön a sav is....
        Tiszteletem, Kb 3 éve diagnosztizáltak nálam refluxot, epés refluxot is. Erre PPI-t, Venter-t, motiliumot szedtem kisebb nagyobb megszakításokkal. Voltak jobb időszakok is, de most augusztus óta be kellett vennem napi 1-2 PPI-t(20 mg). Most...
        Tisztelt Dr. Úr! Nemrég voltam gyomor tükrözésen reflux gyanúja miatt. Gyulladást találtak a gyomromban, így biopsziát is végeztek. Mikor megkérdeztem a doktornőt mi lehet a bajom, nem adott egyértelmű választ, és elkezdtem rögtön a...