• Gyógyszermellékhatás

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        T. cim' Refluxos vagyok 5 éve. Jól bevált a Controloc 20 mg tabletta napi egyszeri reggeli bevétele. Amikor elkezdtem szedni, akkor nagyon lassan elkezdett gyarapodni a súlyom és lettek enyhe kézujjvizesedési problémáim. Erre enyhe vízhajtót kaptam, de nem szedtem, mert nem viseltem jól a tüneteit. Ekkor a gyűrűimet nem tudtam sokáig hordani, de ez megszűnt. Kb. 4 hónapja a Controloc magas ára miatt a háziorvos javasolta , hogy váltsak gyógyszert és a Pantacid Flux 20 mg-os tablettát választottuk.Ez a gyógyszer is tökéletes a refluxra, de kb. 1-1,5 hónapja boka, láb, kézújjak dagadása kezdődött nálam, amit semmi mással nem ill. csak a nyári meleggel tudok magyarázni. Előtte ilyen problémám nem volt, bár felszedtem kb. 1-1,5 év alatt 10 kg. súlyfelesleget, amit nem igen tudok mivel megmagyarázni, mivel nem eszem ennyivel többet, csak talán kevesebb a mozgás. Van még csípőizületi kopásom is, amire kb fél éve szedek napi egy tabletta glukozamin fortét. Szedek még kb. 2 éve napi 1-0-1/2 tabletta Paroxat 20 mg tablettát is, mivel volt egy idegkimerültségem és pánikbeteg lettem, ami szintén a gyógyszerrel és talán a körülmények javulása miatt tünetmentessé vált. Azt szeretném kérdezni, hogy mi lehet az oka a lábdagadásomnak. Lehet, hogy a Pantacid Flux mellékhatása az oka, vagy lehet, hogy keringési probléma? Mit tegyek?

        Dr. Veress Dóra válasza a vizenyő, reflux témában

        Kedves Asszonyom! A Pantacid okozhat a végtagokon jelentkező vizenyőt, így érdemes lenne kezelőorvosával átgondolni, a gyógyszerváltást, vagy a megfelelő vízhajtó megtalálását.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Kérdés: 2011. június 22., 09:03; Megválaszolva: 2011. június 23., 14:33

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktor!Tavaly április végén napi 40 mg pantoprazol szedését írta elő a háziorvos,mert torkomban reflux nyomait látta egy más irányú panasz vizsgálata során.Két hónap után nem szedtem a gyógyszert tovább,mert belekerültem egy...
        Tisztelt Doktor Úr! Pár napja jelentkezett nálam az a tünet hogy étkezés és ivás közben amikor a falat leér a gyomorszájam környékére, akkor erős szúró/égő fájdalmat érzek minden egyes falatnál. Hamar teltnek érzem magam, nem bírok...
        Kedves doktor úr! Kb. 2 hete idegentest érzés van a torkomban. Olyan, mintha lenne ott valami, amit nem tudok lenyelni. Szinte egész nap érzem, bár időnként pár órára elmúlik. Gyakran érzem száraznak a torkom és ezen nem segít, ha vizet...
        Kedves Doktor ur!Szeretném ha ki elemezné számomra a gyomortükrőzés után vett szövettani eredményemet Mikroszkopos leirás:A metszetekben több gyomor-corpus tipusu nyálkahártya részlet látható,ezekben interstitialisan minimális idült...
        ÍROM A diagnózist:A beteg szövettani eredménye HP negatív státuszt, és interstitialis gastr. Chr. Véleményezett enyhe dysplásiával.Mit jelent ez pontosan doktor úr?Szedem a savcsökkentőt és így is fáj a gyomrom.
        Kedves Doktor úr! 29 éves,rendszeresen mozgó, egészségesen étkező (DASH diéta),káros szenvedélyektől mentes nő vagyok.Március végén laborleletek alapján omacor3+ aktiferrin tablettát kaptam a háziorvostól,valamint a vérnyomás...
        Tisztelt Doktornő! Kb. fél éve egy laparoszkópiás nőgyógyászati műtétre készülve erős rosszulléteim kezdtek lenni. Úgy éreztem elájulok, halálfélelmem volt, magas pulzus, mocorgó has. Ezek a tüntetek nem múltak, újra és újra...
        Tisztelt Weborvos! Hónapok óta enyhe reflux betegséggel küzdök, amit acidwell tabletta szakaszos szedésével sikeresen kordában tartok, ám az elmúlt hetekben a gyógyszer mellőzése miatt napokig erős refluxos gyomorsavvisszafolyásom volt, ami a...
        Tisztelt Cím! Kérdésem a következő lenne. Het 1 pohár sör Ön szerint beleférne-e a következő problémákkal, vagy semmiképpen sem javasolná a fogyasztását. Más alkoholt nem fogyasztok, csak sörös blogot vezetek így kínos a sör...
        Kedves Dr Nő! Reflux betegségem van és szeretném a tanácsát kérni, hogy milyen homeopátiás gyógyszert szedjek rá és kúra szerűen kell szednem vagy tartósan? Tüneteim: teltség érzés, puffadás, gyakori böfögés és néha feljön a sav is....

      • Hirdetések
      • Partnereink hírei
        Tekintse meg infografikánkat, és tudjon meg többet az ajakherpeszről!
        Magunkról tanulni sosem késő! Az egészségértés jelentősége felnőtteknél.
      • Hirdetések
      • Infografika és videó