• hányinger - reflux- pszichés ?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktornő! Kb. fél éve egy laparoszkópiás nőgyógyászati műtétre készülve erős rosszulléteim kezdtek lenni. Úgy éreztem elájulok, halálfélelmem volt, magas pulzus, mocorgó has. Ezek a tüntetek nem múltak, újra és újra előjöttek. Elsőre nem tudtam mi lehet ez, így a háziorvoshoz fordultam, aki azt mondta pihenjek és savlekötőt írt fel. Előtte sose volt problémám a gyomrommal. Utólag már rájöttem, hogy ezek pánikrohamok voltak, de mivel ez előtt nem volt ilyen problémám és az orvosom se jött rá, így sok ideig gasztroenterológussal kerestük a választ. Egyre erősebben fájt a gyomrom, hányinger állandósult, nem volt étvágyam. Vérkép és vizelet negatív lett. Pajzsmirigynél picit magasabb volt az egyik érték (T3) de azt mondták azzal nem érdemes foglalkozni. Gyomortükrözés refluxot mutatott, erre többféle savlekötőt próbáltam, rabyprex 20 mg, emozul 40 mg és 2*40 mg noacidot is, amitől nagyon rosszul lettem és több kg-ot fogytam is eleve vékony testalakatomból. Hasi ultrang újra negatív lett, vérvétel újra negatív, kolonoszkópiás vizsgálat negatív, ibs-t írtak a papíromra, bár a néha megjelenő hasmenésem oka a savlekötő gyógyszerek lehetnek. Néha a jobb felső hasi rész fáj, ha megnyomom csak a gyomrom irányában érzek fájdalmat, valamint a gyomorszájtól jobbra mellkasba is beleszúr néha, kardiologusnál is jártam, de ott se találtak semmi eltérést. Jelenleg próbálom elhagyni a savlekötőt, 40 mg Emozult 20mg-os emozulra cseréltem egy hete, de sajnos a hányingerem hetek óta tart, nagyon nehéz így ennem, nincs étvágyam és szorongok is azon, hogy ennyi ideje nem tudok meggyógyulni. Az orvosom szerint a problémám pszichés, ez valóban lehetséges? Legjobban a hányinger zavar, mit tudnék az ellen tenni? Ha elhagyom szép lassan a gyógyszert elmúlhat? VAgy pont hogy erősebb vagy más gyógyszerre lenne szükségem? Régebben emozul 40 mg mellett nem volt hányingerem, aztán hirtelen abbahagytam orvosi tanácsra, de két hét után nagyon erős kezdett lenni a hányinger, akkor kezdtem újra, de sajnos nem segít már. A 40 mg-os után a 20mg-os emozulnál jobb lett az emésztésen (protexin ibs-t is szedek már mellette) de a hányinger se rosszabb se jobb nem lett. Válaszát előre is köszönöm, Lilla

        Dr. Plósz János válasza a hányinger témában

        Ha a savcsökkentő nem segít a panasz megszüntetésében, tényleg erősen kérdéses, hogy reflux-e az alapvető ok. A másik megfontolandó tény, hogy a savcsökkentők lassítják a gyomor ürülését, így azon betegek esetén, akiknel ez az alapvető probléma, tovább fokozhatják a panaszt. Érdemes lehet megpróbálni a savcsökkentő elhagyását, átmenetileg (1-2 hétig) gyomorürülést serkető szer (Cerucal) használatát, valamint gyakori, rendszeres, nyugodt,kis étkezések tartását.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Plósz János
        belgyógyász, gasztroenterológus Tőle szeretnék kérdezni

        Dr. Plósz János

        Kérdés: 2017. május 02., 14:21; Megválaszolva: 2017. május 02., 21:59

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Jó napot kívánok! Azért fordulok Önökhöz mivel teljesen tanácstalan vagyok a párom betegségével kapcsolatba,mivel kialakult nála egy reflux betegség. Szüleivel rengeteget jártak kezelésre ,orvosról-orvosra,megállapították,hogy refluxa...
        Üdvözlöm 23 éves vagyok a tünetek kb 5 hónapja állnak fent súlyosabban De leginkább 3 hete Már kis séta megtétele után a gyomorszájam körül iszonyat fájdalom jelentkezik Olykor meg is kell állnom mert el kezd nyomni a szivem körül...
        Tisztelt Doktor!Tavaly április végén napi 40 mg pantoprazol szedését írta elő a háziorvos,mert torkomban reflux nyomait látta egy más irányú panasz vizsgálata során.Két hónap után nem szedtem a gyógyszert tovább,mert belekerültem egy...
        Tisztelt Doktor Úr! Pár napja jelentkezett nálam az a tünet hogy étkezés és ivás közben amikor a falat leér a gyomorszájam környékére, akkor erős szúró/égő fájdalmat érzek minden egyes falatnál. Hamar teltnek érzem magam, nem bírok...
        Kedves doktor úr! Kb. 2 hete idegentest érzés van a torkomban. Olyan, mintha lenne ott valami, amit nem tudok lenyelni. Szinte egész nap érzem, bár időnként pár órára elmúlik. Gyakran érzem száraznak a torkom és ezen nem segít, ha vizet...
        Kedves Doktor ur!Szeretném ha ki elemezné számomra a gyomortükrőzés után vett szövettani eredményemet Mikroszkopos leirás:A metszetekben több gyomor-corpus tipusu nyálkahártya részlet látható,ezekben interstitialisan minimális idült...
        ÍROM A diagnózist:A beteg szövettani eredménye HP negatív státuszt, és interstitialis gastr. Chr. Véleményezett enyhe dysplásiával.Mit jelent ez pontosan doktor úr?Szedem a savcsökkentőt és így is fáj a gyomrom.
        Kedves Doktor úr! 29 éves,rendszeresen mozgó, egészségesen étkező (DASH diéta),káros szenvedélyektől mentes nő vagyok.Március végén laborleletek alapján omacor3+ aktiferrin tablettát kaptam a háziorvostól,valamint a vérnyomás...
        Tisztelt Doktornő! Kb. fél éve egy laparoszkópiás nőgyógyászati műtétre készülve erős rosszulléteim kezdtek lenni. Úgy éreztem elájulok, halálfélelmem volt, magas pulzus, mocorgó has. Ezek a tüntetek nem múltak, újra és újra...
        Tisztelt Weborvos! Hónapok óta enyhe reflux betegséggel küzdök, amit acidwell tabletta szakaszos szedésével sikeresen kordában tartok, ám az elmúlt hetekben a gyógyszer mellőzése miatt napokig erős refluxos gyomorsavvisszafolyásom volt, ami a...

      • Hirdetések
      • Partnereink hírei
        A hiperhidrózis egy kellemetlen egészségügyi probléma, amire van hatékony orvosi megoldás.
        Gyakorisága a kor előrehaladtával nő, de bármely életkorban kialakulhat.
      • Hirdetések
      • Infografika és videó