• Depresszió..megoldás

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Hello, Nem tudom pontosan mióta, de valószínuleg depresszióban szenvedek, talán bipoláris fajtában. 26 éves vagyok, és középsuliban valami hatására, nem tudom miért de "befordultam" szó szerint, vagy 1,5 évig gyakorlatilag nem szóltam senkihez(a suliban), csak ha nagyon kellett, menzán a többiektol külön ültem.. minden barátom elveszítettem. Ez vidéken volt, Bp -mellé költöztünk, én egy vidéki egyetemen kezdtem tanulni szintén Bp mellett. Közgazdásznak tanultam - pedig teljesen más tudomány érdekelt - de a matek és fizika nem ment olyan jól - a felvételit elronottam matekból és töribol is - csak ide vettek fel. A suli alatt tartott a befordulás, albiban is laktam többedmagammal, de nem tudtam kijönni senkivel, bulizni nem voltam egyszer sem - viszont diákmunkáztam. Diploma óta eltelt 3 év, most itt vagyok, 4 munkahelyet váltottam egyszeruen nem tudok beilleszkedni, nem érdekel a meló, meg semmi sem igazán.. mintha nem tudnék élni, nem tudom hogyan kell, nem megyek sehova most sem - valahogy nem merek, meg nincs is kivel. Nem tudom milyen ruha állna jól, miyen szín tetszik, milyen cipot vegyek fel, nincs semmirol sem véleményem, döntéseket nehezen hozok - sokat gondolkodok de nem a gondolkodásom van belassulva, csak számba akarok venni mindíg minden lehetoséget. Mivel nem mozdultam ki, barátnom sem volt még... rossz. Elkeseredtem, de nem akarok gyógyszereket szedni. De nagyon unom magam, az életet. Úgy érzem már túl késo, túl sok mindenrol maradtam le, a szakmám nem érdekel, a munkám utálom - olyan munka ami szakmai és tetszene, hátszél nélkül nem fog összejönni - 3 év alatt sem sikerült. Egyre gyakrabban törnek rám öngyilkos gondolatok, folyamatosan a múlton merengek, hogy miért így alakult.. de hiába. Pszichológusnál jártam, de oszerinte eléggé egyben vagyok még.. abba is hagytam. A TB-s pszichiáter meg rögtön egy mázsa gyógyszert írt fel egy éve - el is kezdtem szedni, de abbagytam - nem tudtam aludni tole. Nem tudom mit csináljak, úgy érzem vége, szinte mindenbol kimaradtam ami öröm, vagy jó, szerelem, bulik, társaság - most érzem az igényt mindezekre ... eddig nem volt, nem tudom miért. Máskor meg úgy érzem hogy na most behozom a lemaradást..szervezek programokat, stb. de a végén mindíg otthon kötök ki a számítógép elott. Mindehhez párosul egy roppant kissebségi érzés, mivel nem elit egyetemre jártam, és csak közgazdász lettem nem bölcsész, meg mérnök...meg orvos. Gyulölöm magam ezért is, valahányszor beszélgetek valakivel (randi esetében is) és erre terelodik a téma, rögtön alacsonyabbrendunek érzem magam. E miatt is jártam már MRI-n, cT, EEG-n, neuropszichológusnál, stb. mind negatív volt. A napjaim a meló után számítógép elott töltöm, olvasok az internetetn. Úgy érzem túl sokat voltam egyedül, az életemben. A magány, zárkózottság, szorongás beleitta magát a lelkembe- mérgez, és érzem hogy legyoz. Már meg is terveztem hogyan szeretnék véget vetni: a diplomám, + nyelvvizsgáim a fejem alá teszem mint támaszték, miközben az úton fekszem (nyílt tér legyen) hajnalban, és egy pisztollyal fejbe lövöm magam. Nem tudok örülni semminek sem már, mosolyogni sem nagyon szoktam. Tisztában vagyok hogy másoknak sokkal nehezebb... de nekem ez már túl sok volt. Még boven tudnék írni a gondolataimrol...de ennyi is elég. Mit tudnék még csinálni?

        Dr. Veress Dóra válasza a depresszió témában

        Kedves Kérdező! A problémái alapján felmerül a hangulatzavar, a bipoláris zavar, a személyiségzavar, szociális szorongás... Egy alapos kivizsgálással el kellene dönteni, hogy pontosan milyen betegsége is van, mert csak ennek ismeretében lehet jól kezelni. Szükség lenne egy pszichológiai vizsgálatra, személyiség tesztekre a pontos diagnózishoz. Ezek elvégzésére keresse fel a helyi pszichiátriai gondozót és beszéljék meg a részleteket. A gyógyszeres kezelést se szabad elutasítani, mert a kezdeti mellékhatások néhány hét alatt elmúlnak, és csak ezek után jelentkezik a valódi hatás.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Kérdés: 2011. október 31., 19:53; Megválaszolva: 2011. november 03., 00:44

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő ! Súlyos májbetegségem van (alkohol+gyógyszer). Mirzaten45(este 1), Frontin 0,5(2x1) tablettákat szedek.Az alkoholt elhagytam, de mit tegyek a gyógyszerekkel? A betegtájékoztatók szerint ezeket a gyógyszereket nem szedhetném,...
        Kedves Doktornő! Már évek óta jellemző rám,hogy nagyon könnyen felkapom a vizet. A legnagyobb probléma az,hogy ezt egyáltalán nem tudom kezelni annak ellenére,hogy évek óta próbálok változtatni rajta;a családom pedig egyáltalán nem...
        Édesanyámról lenne szó az elmúlt pár hónapban nagyon megváltozott, eddig otthon ülős volt könyvet olvasott sorozatokat nézett, nem érdekelték a kozmetikai dolgok amik a női léthez úgymond tartoznak. Pl. fodrász, szép ruhák, smink, egyéb...
        Tisztelt Dr. Nő/Dr.Úr! Azzal kérdéssel fordulok önökhöz hogy ha valaki a lent említett gyógyszereket szedi az kaphat-e hormonleállítás ,fogamzásgátlás céljából Depo Provera injekciót?Váltana-e ki bármilyen kereszthatást ,okozhatna-e...
        Tisztelt Doktornő! Szeretném megérdeklődni, hogy milyen lehetőségeim vannak. Gyerekkortól kezdve több lelki probléma következménye maradt feldolgozatlanul (iskolai kudarcok, évismétlés, szorongás) , ezeket követte a fiatal felnőttkorban...
        Tisztelt Doktor Nő! Már több,mint 1,5 éve küzdök szapora pulzussal,gyomorideggel,fejfájás,enyhe hányinger,szédülés(mint ha ittam volna),néha gomboc érzés a torokban,ájulásérzés,fura nyomás érzés a fejben,fáradtság,gyengeség..ezek...
        Tisztelt Dr. Pálvölgyi Rita! Előjáróban annyit szeretnék írni, hogy egy olyan családból származom, ahol a függőségek jellemzőek például: az alkohol, a kapcsolat vagy a szexuális együttlét iránt. Születésemkor váltak el a szüleim és a...
        Tisztelt Doktor Úr/Doktornő! A következőben kérném segítségét. Iszonyatosan el vagyok keseredve. Pár hónapja kezdődött egy vírusos megbetegedéssel, napokig fel sem bírtam kelni. Azóta rengeteget szédülök, nem bírok egy helyben állni,...
        Tisztelt Doktornő! Azzal a problemaval fordulnék önhöz,hogy mar lassacskán 2eve olyan problémával kuzdok ami megnehezíti a mindennapjaimat. Folyamatosan szorongok,es felek az új emberektol valo ismerkedestol,de mar betegesen ha lehet ki kerulom...
        Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! Tanácstalan vagyok, nem tudom kihez fordulhatnék. Több mint 1 évvel ezelőtt véget ért egy majdnem 6 éves párkapcsolatom, ami nagyon megviselt, sajnos csak pár napig. Néhány nappal a szakítás után fura...