• Mély alvás

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt főorvos Úr/Úrhölgy ! Nem elég mélyen alszom, reggel felé egyre gyakrabban álmodok, melyek időnként negatív kicsengésűek és szinte történeteket látok, ha felébredek és újra elalszom, ezek az irreális történetek rendszerint folytatódnak, vagy új irreális, a jelen élettel semmiféle kapcsolatban nem lévő álmot látok, a rendszerint reggel 6 órai teljes felébredésig. A pszichiátriára küldtek, ahol Coaxilt írtak fel, napi három tabletta bevételét. Úgy érzem a Coaxil nem szünteti meg a szóbanforgó tüneteket és amikor kontrollvizsgálatot kértem és ezt közöltem, a pszichiáter megerősítette a véleményét, továbbra is kell szednem a Coaxilt. A Coaxil azonban mint írtam hatástalan az ismertetett tünetekre, ezzel szemben a mellékhatása, hogy délután, általában ebéd után elalszom,, ez az alvás mély és álomtalan, nem tudom, hogy ennek a gyógyszernek a mellékhatása lehet-e, hogy a jobbkaromban erős izomfájdalom keletkezett. Teljesen tanácstalan vagyok, hogy mit tegyek, visszamenni a pszichiáterhez céltalan, mivel nem hiszem, hogy változtatna az álláspontján. Fogalmam sincs, hogy mit kellene tennem, nagyon kínos, hogy nem tudok felébredésig olyan mélyen aludni, hogy ne álmodjak, bár nem tudom, hogy ez kóros-e? Szíves tanácsukat ezúton is megköszönöm.

        Dr. Veress Dóra válasza a alvászavar témában

        Kedves Uram! A kor előrehaladtával megváltozik az alvás minősége és mennyisége is. Egyre több a felületes alvás és egyre több időt telik el ebben az állapotban. Valószínűleg ennek tudhatóak be az Ön problémái is. Ez ellen nem sokat lehet tenni, a Coaxil segíthet, de az is előfordulhat, hogy nem. A délutáni alvást amennyire lehet el kellene hagyni, mivel ez is rontja az esti alvás minősgét. Ezeken kívül oda kellene figyelni arra, hogy este már ne egyen megterhelő ételeket, nappal mozogjon sokat a friss levegőn, de lefekvés előtt már ne tornázzon. A szobában lévő felesleges fényt szüntesse meg, sötétítsen be. Dolgozzon ki egy elalvás előtti rutint (tisztálkodás, nyugtató tea elfogyasztása, olvasgatás), ami már felkészíti a lefekvésre. Ha hajnalban fel is ébred, akkor se az ágyában forgolódjon, hanem menjen ki, csináljon valamit és amikor elfáradt újra, akkor feküdjön le. Az ágya csak az alvással kapcsolódjon össze, minden más tevékenységet (evés, tévézés) máshol végezzen. A Coaxil okozhat izomfájdalmakat, valamint azt is fontos tudni róla, hogy álmatlanságot és rémálmokat is okozhat, így érdemes lenne átgondolnia, hogy a panaszai nem romlottak-e a gyógyszerszedés megkezdése óta?

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Kérdés: 2011. október 11., 07:18; Megválaszolva: 2011. október 11., 21:56

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő ! Súlyos májbetegségem van (alkohol+gyógyszer). Mirzaten45(este 1), Frontin 0,5(2x1) tablettákat szedek.Az alkoholt elhagytam, de mit tegyek a gyógyszerekkel? A betegtájékoztatók szerint ezeket a gyógyszereket nem szedhetném,...
        Kedves Doktornő! Már évek óta jellemző rám,hogy nagyon könnyen felkapom a vizet. A legnagyobb probléma az,hogy ezt egyáltalán nem tudom kezelni annak ellenére,hogy évek óta próbálok változtatni rajta;a családom pedig egyáltalán nem...
        Édesanyámról lenne szó az elmúlt pár hónapban nagyon megváltozott, eddig otthon ülős volt könyvet olvasott sorozatokat nézett, nem érdekelték a kozmetikai dolgok amik a női léthez úgymond tartoznak. Pl. fodrász, szép ruhák, smink, egyéb...
        Tisztelt Dr. Nő/Dr.Úr! Azzal kérdéssel fordulok önökhöz hogy ha valaki a lent említett gyógyszereket szedi az kaphat-e hormonleállítás ,fogamzásgátlás céljából Depo Provera injekciót?Váltana-e ki bármilyen kereszthatást ,okozhatna-e...
        Tisztelt Doktornő! Szeretném megérdeklődni, hogy milyen lehetőségeim vannak. Gyerekkortól kezdve több lelki probléma következménye maradt feldolgozatlanul (iskolai kudarcok, évismétlés, szorongás) , ezeket követte a fiatal felnőttkorban...
        Tisztelt Doktor Nő! Már több,mint 1,5 éve küzdök szapora pulzussal,gyomorideggel,fejfájás,enyhe hányinger,szédülés(mint ha ittam volna),néha gomboc érzés a torokban,ájulásérzés,fura nyomás érzés a fejben,fáradtság,gyengeség..ezek...
        Tisztelt Dr. Pálvölgyi Rita! Előjáróban annyit szeretnék írni, hogy egy olyan családból származom, ahol a függőségek jellemzőek például: az alkohol, a kapcsolat vagy a szexuális együttlét iránt. Születésemkor váltak el a szüleim és a...
        Tisztelt Doktor Úr/Doktornő! A következőben kérném segítségét. Iszonyatosan el vagyok keseredve. Pár hónapja kezdődött egy vírusos megbetegedéssel, napokig fel sem bírtam kelni. Azóta rengeteget szédülök, nem bírok egy helyben állni,...
        Tisztelt Doktornő! Azzal a problemaval fordulnék önhöz,hogy mar lassacskán 2eve olyan problémával kuzdok ami megnehezíti a mindennapjaimat. Folyamatosan szorongok,es felek az új emberektol valo ismerkedestol,de mar betegesen ha lehet ki kerulom...
        Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! Tanácstalan vagyok, nem tudom kihez fordulhatnék. Több mint 1 évvel ezelőtt véget ért egy majdnem 6 éves párkapcsolatom, ami nagyon megviselt, sajnos csak pár napig. Néhány nappal a szakítás után fura...