• Mániás Depreszió.

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt doktornő.! olyan kérdéssel fordulok önhöz ami nem igazán tiszta a számomra.! nem régóta ismertem meg a a páromat nagyon normális rendes aranyos egyéniség és most 1 2 hónapja derült ki hogy már 26 éves kora óta a mániás depreszióba szenved.! Nem igazán tudom ezt a dolgot kezelni.! Ezért fordultam önhöz hogy tudna e nekem ebbe segíteni hogy miként hogyan kezeljem ezt a dolgot.! Igazából nem igazán tudom mivel is jár ez a betegség,lehet ezt a betegséget tünet mentesíteni,ha rendszeresen betartja a gyógyszerek szedését,de most tapasztalataim alapján a párom szedi a gyógyszert de vannak amikor tisztán tud gondolkodni és van amikor nem is tudja mit beszél és beképzel magának dolgokat.! Nem tudom mi tévő legyek Tudna nekem ebbe segíteni tanácsot adni.! előre is köszönöm válaszát

        Dr. Veress Dóra válasza a bipoláris zavar témában

        Kedves Kérdező! A mániás depressziónak sok megnyilvánulási formája lehet, így nem tudom megmondani, hogy az Ön partnere esetében mire kell számítani. Lehet, hogy többnyire depressziós és csak egyszer volt mániás, de az ellenkezője is igaz lehet. A legegyszerűbb az volna, ha megkérdezné a barátnőjét vagy annak családját, hogy mivel szokott járni a betegség? A tünetek karbantarthatóak jól beállított gyógyszereléssel, de mindig lehetnek olyan periódusok, amikor valamilyen okból gyógyszert kell váltani, vagy módosítani kell a dózison. Ezek az időszakok a tünetek felerősödésével járhatnak. A választottjának úgy tud a legtöbbet segíteni, ha támogatja őt a mindennapokban, meghallgatja a problémáit, figyelmezteti, ha a tünetei erősödnek, stb. Az is segíthet Önnek, ha megkérdezi a párját, hogy ő minek örülne, mit vár Öntől?

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Kérdés: 2011. július 14., 21:26; Megválaszolva: 2011. július 16., 23:55

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Kedves Doktornő, 2012 óta szedtem napi 150 mg Ketileptet, amit (mivel szorongásos tüneteim nagy mértékben csökkentek) sikerült 2017 decemberére 12,5 mg Kventiaxra csökkenteni. Decemberben javasolta kezelőorvosom a Kventiax elhagyását (minden...
        Jó napot kívánok. 3x ért olyan amióta egyedül élek a lányaimmal hogy mellkas szorítás/heves szívverés/hidegrázás/labremegés. Elmentem a háziorvoshoz, Ő azt mondta ezek pánik roham tünetei, pszhilogus segítségét kérjem.De addig is a...
        Kedves Doktornő! Dióhéjban a gondom. Az elmúlt 4 évben pornófüggő voltam.Nyár elején már éreztem h nem nagyon izgulok a pornóra, plusz lett egy barátnőm akivel randiztam és mindig amikor kontaktus volt köztünk felállt de nem 100%osan Aztán...
        Jó napot kívánok. Segítséget szeretnék kérni. 31 éves egyedülálló anya vagyok iker kislányokkal. Amióta megszülettek a lányok a szüleimmel éltünk egy két szobás lakásban.Elkezdtek nőlni a lányok,kinőltük anyukámék házát (3éves...
        Tisztelt Doktornő! A napokban tudtam meg,hogy 5 hetes terhes vagyok a páromtól. Páromnál évekkel ezelőtt nagyon kevés esélyt adtak arra,hogy gyereke születhessen. (alacsony spermiumszám miatt) Mind kettőnket nagyon meglepett ez a hír. A...
        Tisztelt Doktornő! Állandó szorongásos problémák miatt szedek gyógyszereket. Korábban két évig Cymbaltát szedtem, ami bevált ugyan, de szexuális mellékhatásokat tapasztaltam (a libidó jelentős csökkenését), ezért kértem orvosomat, hogy...
        Tisztelt Doktor/Doktor nő! Több problémával keresem meg önt. Nos én egy 28 éves fiatal férfi vagyok. Áprilisban volt egy kapcsolatom ami sajnos nem úgy sült el, ahogy terveztem, sajnos merevedési problémáim voltak, valamint ürességet éreztem....
        Tisztelt Dr. Pálvölgyi Rita! Olyan kérdéssel fordulok Önhöz, hogy valószínűleg pánikbeteg vagyok. Február elejére kaptam időpontot pszochiátriára, de addig is szeretnék megnyugodni, legalábbis szakember véleményét hallani, hogy ez...
        Kedves Szakértő! Kb 2 hete egy mélyebb, letargikusabb állapotba kerültem, mindenben csak a rosszat látom, fáradékony vagyok, kiborulok olyan dolgokon, amiken ezelőtt nem. Édesanyámmal fiatalon megromlott a kapcsolatom, több év után most hívott...
        Jó napot kívánok. Olyan kérdésem lenne hogy a Frontin mellé amiből napi 4*, 5* 1db 0.25 gyógyszert veszek be ,vehetek e be mellé STRESS B-COMPLEX-VITAKOINGET? (B1,B2,B5,B6,B7,B12 ÉS C-vitaminbol áll napi 1db kapszula) Köszönöm szépen a...