• Intenziv

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Kedves Doktor Ur/Nö! Én a férjemmel kapcsolatban szeretnék egy két dolgot kérdezni:Röviden megprobálom leirni a történetét.4honappal ezelött ugy döntöttünk,hogy már nem vagyunk együtt boldogok ezért szétköltöztünk.Ugy tünik mégsem sikerült neki feldolgozni a dolgot,mert 1,5het öngyilkos lett.Szerencsére sikerült megmenteni az életét,de azt még nem lehet tudni milyen maradando károsodást szenvedett.1,5napig volt komában,ma már fizikailag jobban van.Már felül az ágyban,egyedül eszik...Engem inkább a lelki dolgok zavarnak.Sokszor ugy veszem észre rajta,hogy lesüllyedt egy gyerek szintjére.Ha olyan dolgokrol van szo,amiröl Ö nem akar beszélni,akkor becsukja a szemét,meg elfordul.Az egyik pillanatban még mosolyog,a másikban meg már nem lehet beszélni sem vele.Meg folyamatosan vakarodzik,olyan mintha zavarában tenné.Normális dolgok ezek?Vagy igy probálja feldolgozni azt,hogy mit tett?Arra sem emlékezett,hogy miért van ott a korházban,meg,hogy mit tett.A növérkék mondták meg neki.Azt szeretném még kérdezni,hogy ha én bizonytalan vagyok abban,hogy egyáltalán majd vissza szertnék-e hozzá menni,akkor is jol teszem,hogy bejárok hozzá?Nem akarom hitegetni,de azt se szeretném,ha feladná.Ugy érzem,hogy szüksége van rám,ahhoz,hogy gyogyulni akarjon.Köszönöm válaszát!

        WEBBeteg szakértő válasza a zavartság témában

        Tisztelt Kérdező!

        Két lehetőségre tudok gondolni látatlanban, hogy miért viselkedik a férje
        ilyen furcsán, zavartan a történtek után.

        Az egyik, hogy a válás körüli megterhelő események hatására férje idegileg
        összeroppant, és már az öngyilkossági kísérletét is egy tudatborult
        (pszichotikus) állapotban követte el. Ez esetben megfelelő pszichiátriai
        gyógyszeres kezeléssel, kellő türelemmel és kis szerencsével jó esély van
        a felépülésére.

        A másik lehetőség sajnos pesszimistább. Eszerint a férje az öngyilkosság,
        az ön által is írt kómás állapot során olyan idegrendszeri károsodásokat
        szenvedett el az agyi oxigénhiány miatt, ami most a zavartságot okozza.
        Gyógyulásra itt is van esély, de ehhez több kitartás és idő szükséges,
        továbbá sajnos maradványtünetek lehetőségével is számolni kell, bár
        biztató, hogy mint írja, már van előrelépés.

        Abban, hogy Önök maradjanak-e együtt, nem szeretnék állást foglalni, ehhez
        túl kevés információ áll rendelkezésre az előzményekről, amik a
        kapcsolatuk válságához vezetett. Azt azonban mindenképpen mérlegelje, hogy
        ez az ember még a halált is inkább választotta volna, minthogy Ön nélkül
        éljen, ez pedig nem az érzelemmentes elhidegülés jele részéről....

        Jó egészséget kívánva:  Dr. Dinya Zoltán pszichiáter

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2008-06-30 21:17:53; Megválaszolva: 2011. augusztus 01., 09:07

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő ! Súlyos májbetegségem van (alkohol+gyógyszer). Mirzaten45(este 1), Frontin 0,5(2x1) tablettákat szedek.Az alkoholt elhagytam, de mit tegyek a gyógyszerekkel? A betegtájékoztatók szerint ezeket a gyógyszereket nem szedhetném,...
        Kedves Doktornő! Már évek óta jellemző rám,hogy nagyon könnyen felkapom a vizet. A legnagyobb probléma az,hogy ezt egyáltalán nem tudom kezelni annak ellenére,hogy évek óta próbálok változtatni rajta;a családom pedig egyáltalán nem...
        Édesanyámról lenne szó az elmúlt pár hónapban nagyon megváltozott, eddig otthon ülős volt könyvet olvasott sorozatokat nézett, nem érdekelték a kozmetikai dolgok amik a női léthez úgymond tartoznak. Pl. fodrász, szép ruhák, smink, egyéb...
        Tisztelt Dr. Nő/Dr.Úr! Azzal kérdéssel fordulok önökhöz hogy ha valaki a lent említett gyógyszereket szedi az kaphat-e hormonleállítás ,fogamzásgátlás céljából Depo Provera injekciót?Váltana-e ki bármilyen kereszthatást ,okozhatna-e...
        Tisztelt Doktornő! Szeretném megérdeklődni, hogy milyen lehetőségeim vannak. Gyerekkortól kezdve több lelki probléma következménye maradt feldolgozatlanul (iskolai kudarcok, évismétlés, szorongás) , ezeket követte a fiatal felnőttkorban...
        Tisztelt Doktor Nő! Már több,mint 1,5 éve küzdök szapora pulzussal,gyomorideggel,fejfájás,enyhe hányinger,szédülés(mint ha ittam volna),néha gomboc érzés a torokban,ájulásérzés,fura nyomás érzés a fejben,fáradtság,gyengeség..ezek...
        Tisztelt Dr. Pálvölgyi Rita! Előjáróban annyit szeretnék írni, hogy egy olyan családból származom, ahol a függőségek jellemzőek például: az alkohol, a kapcsolat vagy a szexuális együttlét iránt. Születésemkor váltak el a szüleim és a...
        Tisztelt Doktor Úr/Doktornő! A következőben kérném segítségét. Iszonyatosan el vagyok keseredve. Pár hónapja kezdődött egy vírusos megbetegedéssel, napokig fel sem bírtam kelni. Azóta rengeteget szédülök, nem bírok egy helyben állni,...
        Tisztelt Doktornő! Azzal a problemaval fordulnék önhöz,hogy mar lassacskán 2eve olyan problémával kuzdok ami megnehezíti a mindennapjaimat. Folyamatosan szorongok,es felek az új emberektol valo ismerkedestol,de mar betegesen ha lehet ki kerulom...
        Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! Tanácstalan vagyok, nem tudom kihez fordulhatnék. Több mint 1 évvel ezelőtt véget ért egy majdnem 6 éves párkapcsolatom, ami nagyon megviselt, sajnos csak pár napig. Néhány nappal a szakítás után fura...