• Mi az oka

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Dr Varga Tamás Pszichiáter Úr! Fiam 19 éves, idén érettségizik. Idáig is egy visszahúzódó, magánakvaló fiú volt, de most aggódom. Idáig sem voltak barátai, de örömét lelte az internetezésben sok külföldi, hazai fiatallal tartotta így kapcsolatot és versenyszerűen sportolt, hetente 5-ször járt edzésre. Egy barátnője volt két évig, 14-16 éves koráig. Ez a lány nagyon csúnyán kihasználta és nagyon csúfos szakítás lett a szerelem vége. Azóta a lányok nem érdeklik. Imádta a karatét itt volt egy idősebb edzőtársa aki sajnos autóbaleset miatt abbahagyta a sportot. Ezután még sokáig tartották a kapcsolatot, de egy félreértés miatt amit a mai napig nem tisztáztak ez a barátság is megszakadt. Most már a számítógép sem érdekli, az edzésekre is csak ímmel-ámmal járt. Abbahagyta a versenyzést és a héten kilépett az egyesületből is. Most csak unatkozik, nem találja a helyét. Hiába próbálunk hatni rá, hogy más klubban edzen tovább, ne üljön itthon egyedül, csináljon valami értelmeset azt mondja, hogy nincs már meg benne az a tűz. Nem értem mi történt vele. Iskolai dolgai rendben vannak, készül az érettségire, készül az erőnléti felvételire ami a továbbtanulásához kell. Mégis felégetett maga körül minden kapcsolatot. Egyébként teljesen rendes, szerető, normális családban élünk. Apa, anya, testvér, sógor , unokaöcsi, Mindenkit szeret, ragaszkodik hozzánk,talán túlságosan is.

        Dr. Varga Tamás válasza a elmagányososdás témában

        Tisztelt Kérdező! Sok minden lehet a dolgok mögött. Előfordulhat, hogy ez valamilyen pszichiátriai zavar, hangulatzavar vagy érzelmi zavar, ha jelentős a viselkedésváltozás. Ha úgy látják erőteljes a probléma és nem enyhül beszéljenek vele és irányítsák szakemberhez-első körben pszichológust ajánlok.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Varga Tamás
        pszichiáter

        Dr. Varga Tamás

        Kérdés: 2011. március 29., 14:05; Megválaszolva: 2011. március 30., 17:13

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő ! Súlyos májbetegségem van (alkohol+gyógyszer). Mirzaten45(este 1), Frontin 0,5(2x1) tablettákat szedek.Az alkoholt elhagytam, de mit tegyek a gyógyszerekkel? A betegtájékoztatók szerint ezeket a gyógyszereket nem szedhetném,...
        Kedves Doktornő! Már évek óta jellemző rám,hogy nagyon könnyen felkapom a vizet. A legnagyobb probléma az,hogy ezt egyáltalán nem tudom kezelni annak ellenére,hogy évek óta próbálok változtatni rajta;a családom pedig egyáltalán nem...
        Édesanyámról lenne szó az elmúlt pár hónapban nagyon megváltozott, eddig otthon ülős volt könyvet olvasott sorozatokat nézett, nem érdekelték a kozmetikai dolgok amik a női léthez úgymond tartoznak. Pl. fodrász, szép ruhák, smink, egyéb...
        Tisztelt Dr. Nő/Dr.Úr! Azzal kérdéssel fordulok önökhöz hogy ha valaki a lent említett gyógyszereket szedi az kaphat-e hormonleállítás ,fogamzásgátlás céljából Depo Provera injekciót?Váltana-e ki bármilyen kereszthatást ,okozhatna-e...
        Tisztelt Doktornő! Szeretném megérdeklődni, hogy milyen lehetőségeim vannak. Gyerekkortól kezdve több lelki probléma következménye maradt feldolgozatlanul (iskolai kudarcok, évismétlés, szorongás) , ezeket követte a fiatal felnőttkorban...
        Tisztelt Doktor Nő! Már több,mint 1,5 éve küzdök szapora pulzussal,gyomorideggel,fejfájás,enyhe hányinger,szédülés(mint ha ittam volna),néha gomboc érzés a torokban,ájulásérzés,fura nyomás érzés a fejben,fáradtság,gyengeség..ezek...
        Tisztelt Dr. Pálvölgyi Rita! Előjáróban annyit szeretnék írni, hogy egy olyan családból származom, ahol a függőségek jellemzőek például: az alkohol, a kapcsolat vagy a szexuális együttlét iránt. Születésemkor váltak el a szüleim és a...
        Tisztelt Doktor Úr/Doktornő! A következőben kérném segítségét. Iszonyatosan el vagyok keseredve. Pár hónapja kezdődött egy vírusos megbetegedéssel, napokig fel sem bírtam kelni. Azóta rengeteget szédülök, nem bírok egy helyben állni,...
        Tisztelt Doktornő! Azzal a problemaval fordulnék önhöz,hogy mar lassacskán 2eve olyan problémával kuzdok ami megnehezíti a mindennapjaimat. Folyamatosan szorongok,es felek az új emberektol valo ismerkedestol,de mar betegesen ha lehet ki kerulom...
        Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! Tanácstalan vagyok, nem tudom kihez fordulhatnék. Több mint 1 évvel ezelőtt véget ért egy majdnem 6 éves párkapcsolatom, ami nagyon megviselt, sajnos csak pár napig. Néhány nappal a szakítás után fura...