• Bipoláris affektív zavar - hogyan tovább?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        1986 óta kezelnek különféle pszichés problémákkal, 15-20 éve bipoláris aff. zavarral. Úgy érzem, egymagam el tudom viselni az ingadozásaimat, de zavar, hogy a férjem (2éve vagyunk házasok) is szemlélője ennek, nem is tud mit tenni ezzel a gonddal, pedig én előzőleg mindent - amit tudtam - elmondtam neki a betegségemről. Ma már diszharmóniában vagyunk egymással. Sajnos nagyon sok a kevert ill. a depressziós állapotom, nem akarok ezzel terhelni senkit sem. Nem tudom, mik a kilátásaim a jövőt illetően, ez a betegség tovább romlik, egyre jobban "elbutulok"? Egészséges emberek között idegennek érzem magam, betegtársi kapcsolatom sincs (igaz, csak 2004-ben költöztem ide) Hiányzik a kommunikáció, de képtelen vagyok kezdeményezni. Szeretném tudni, általában merre fejlődik ez a betegség. Előre is köszönöm a tájékoztatást. Tisztelettel : Kun Ilona

        Dr. Veress Dóra válasza a bipoláris hangulatzavar témában

        Kedves Ilona, A Bipoláris hangulatzavarról annyit tudunk, hogy minden harmadik ember esetében szűnnek meg a tünetek nyomtalanul, a többieknél a megfelelő gyógyszeres terápiával kontrollálható a betegség. Nagyon fontos, hogy megtalálják az önnek megfelelő gyógyszerkombinációt, hogy csökkentsék az epizódok számát és erősségét. Ezek mellett törekedni kell arra, hogy minél kiegyensúlyozottabb legyen az élete, mozogjon, táplálkozzon helyesen, és a legfontosabb, hogy kellő és állandó mennyiséget aludjon! Ha sikerül beállítani a jó gyógyszerelést és elkerüli azokat a tényezőket, amik provokálják az epizódok kiújulását, akkor szinte tünetmentessé lehet válni. Az alkohol és drogfogyasztás szintén rontja a tünetmentesség esélyeit. A párja már több, mint két éve ismeri Önt és látta az esküvőjük előtt is, hogy milyen is ez a betegség. Amikor megkérte a kezét, akkor tudnia kellett, hogy nehéz fába vágta a fejszéjét, és hogy Önnek tartós segítségre van/lesz szüksége. Javaslom, hogy beszélgessenek többet a benne felmerülő kérdésekről, problémákról, lehet, hogy azt hiszi, hogy nem tud Önnek eleget segíteni, hogy kudarcot vallott. Értesse meg vele, hogy a hangulatingadozások a betegség velejárói, és nem vele vagy ez iránta táplált érzéseivel van baj. Csináljanak közös programokat, élvezzék azokat a napokat, heteket, amikor együtt tudnak lenni, így talán a nehezebb időszakokat is könnyebb elviselni!

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Kérdés: 2011. március 26., 15:15; Megválaszolva: 2011. március 28., 21:51

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Jó napot! Mivel 17 éves vagyok, és nem tudok a szüleim tudta nélkül orvoshoz menni, itt próbálok meg segítséget kérni mert már nagyon kiborít ez az állapot amiben vagyok! Nagyon nehéz leírni milyen is ez pontosan, de megpróbálom. Két/három...
        Tisztelt Doktornő ! Súlyos májbetegségem van (alkohol+gyógyszer). Mirzaten45(este 1), Frontin 0,5(2x1) tablettákat szedek.Az alkoholt elhagytam, de mit tegyek a gyógyszerekkel? A betegtájékoztatók szerint ezeket a gyógyszereket nem szedhetném,...
        Kedves Doktornő! Már évek óta jellemző rám,hogy nagyon könnyen felkapom a vizet. A legnagyobb probléma az,hogy ezt egyáltalán nem tudom kezelni annak ellenére,hogy évek óta próbálok változtatni rajta;a családom pedig egyáltalán nem...
        Édesanyámról lenne szó az elmúlt pár hónapban nagyon megváltozott, eddig otthon ülős volt könyvet olvasott sorozatokat nézett, nem érdekelték a kozmetikai dolgok amik a női léthez úgymond tartoznak. Pl. fodrász, szép ruhák, smink, egyéb...
        Tisztelt Dr. Nő/Dr.Úr! Azzal kérdéssel fordulok önökhöz hogy ha valaki a lent említett gyógyszereket szedi az kaphat-e hormonleállítás ,fogamzásgátlás céljából Depo Provera injekciót?Váltana-e ki bármilyen kereszthatást ,okozhatna-e...
        Tisztelt Doktornő! Szeretném megérdeklődni, hogy milyen lehetőségeim vannak. Gyerekkortól kezdve több lelki probléma következménye maradt feldolgozatlanul (iskolai kudarcok, évismétlés, szorongás) , ezeket követte a fiatal felnőttkorban...
        Tisztelt Doktor Nő! Már több,mint 1,5 éve küzdök szapora pulzussal,gyomorideggel,fejfájás,enyhe hányinger,szédülés(mint ha ittam volna),néha gomboc érzés a torokban,ájulásérzés,fura nyomás érzés a fejben,fáradtság,gyengeség..ezek...
        Tisztelt Dr. Pálvölgyi Rita! Előjáróban annyit szeretnék írni, hogy egy olyan családból származom, ahol a függőségek jellemzőek például: az alkohol, a kapcsolat vagy a szexuális együttlét iránt. Születésemkor váltak el a szüleim és a...
        Tisztelt Doktor Úr/Doktornő! A következőben kérném segítségét. Iszonyatosan el vagyok keseredve. Pár hónapja kezdődött egy vírusos megbetegedéssel, napokig fel sem bírtam kelni. Azóta rengeteget szédülök, nem bírok egy helyben állni,...
        Tisztelt Doktornő! Azzal a problemaval fordulnék önhöz,hogy mar lassacskán 2eve olyan problémával kuzdok ami megnehezíti a mindennapjaimat. Folyamatosan szorongok,es felek az új emberektol valo ismerkedestol,de mar betegesen ha lehet ki kerulom...