• Van még remény?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor Úr! Én egy 19 éves lány vagyok aki depresszióval,pánikbeteggel,és szorongással küzködik! Kb.4éve vannak panaszaim, járok pszichiátriára is és szedek gyógyszereket is. A gyógyszereim neve: Frontin0,5 Sertralin-ratiophart 500mg. Kétségbe vagyok esve mert ha nem szedem ezeket a gyógyszereket akkor ugyan úgy vissza esek! Bágyadt vagyok,nincs kedvem semmihez,szomorú vagyok,azt érzem hogy senki nem szeret,hogy akiket szeretek megbántottam,többször merült fel bennem az öngyilkosság fogalma,és meg is tenném de olyankor mindíg gondolkozom azonn hogy akik szeretnek azok mennyire szenvednének miatt és nem teszem! Iskolába nem járok már egy 2 éve mert én településen lakom és az iskola meg városban van,és a bejárás gonot okoz nekem! Vagyis nem merek felülni buszra. Az iskola elkezdése után is voltak gondjaim mert úton útfélen leszáltam a buszról,mert bepánikoltam hogy sokan vannak,és mi lesz ha rosszul leszek,és annyira ideges voltam hogy rosszul is lettem. Azóta itthon vagyok,csak az a baj hogy itt helyben nincs munkalehetőség utazni meg nem tudok! Na most én árva vagyok kaptam az árvaellátásomat,és miután otthagytam az iskolát ez megszűnt. Mi írtunk egy kérelmet a nyugdíjfolyósítónak hogy továbbra is küldjék az árva ellátásomat. Be hívtak elbeszélgetésre,és a végzés ma jött meg és elutasítottak. Kétségbe vagyok esve mert ez volt minden bizodalmam. Nagyon bánt engem hogy nem dolgozom,és itthon vagyok. Azt szeretném megtudni hogy ha mi fellebezünk erre a levére mert van mód rá hogy ezek tudtán amit én leírtam számíthatok-e arra hogy továbbra is utalják nekem a pénz?! Válaszát várom. Köszönöm

        Dr. Veress Dóra válasza a pánikbetegség, depresszió témában

        Kedves Kérdező! Ha van lehetőség fellebbezésre, akkor próbálják meg, de én nem ezt látom a jövő útjának az Ön esetében. 19 évesen még nagyon fiatal ahhoz, hogy az egész életét a betegségnek rendelje alá! Nagyon fontos lenne befejezni az iskolát, mert végzettség és papírok nélkül ma egyre nehezebb! Azt mondja szed gyógyszereket. Ha ezek nem szüntetik meg a tüneteket, akkor ezt mondja el a kezelő orvosának, és alakítsák úgy a gyógykezelést, hogy csökkenjenek vagy szűnjenek meg a tünetek, hogy ismét tudjon iskolába járni. Ha lehetősége van rá, akkor érdemes pszichoterápiára is jelentkezni, mert a pánikbetegség leküzdésében ez jelentené a hosszú távú megoldást, nem a gyógyszerszedés. Ezeken kívül utánajárhatna annak is, hogy van-e az iskolájának kollégiuma, ahonnan nem kellene minden nap hazajárni, így elkerülhető lenne a buszozás. Ha van a lakhelyén olyan, aki rendszeresen utazik autóval a városba, akkor megkérhetné, hogy vigye magával, hátha a tünetek az autóban nem jelentkeznek. Végső esetben meg lehet fontolni az iskola közelébe költözést is. Persze azzal tisztában kell lennie, hogy ezek csak átmeneti megoldások, a legjobb az lenne, ha a betegségére tudná megtalálni a megfelelő gyógymódot!

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Kérdés: 2011. március 11., 17:04; Megválaszolva: 2011. március 16., 13:38

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Jó napot! Mivel 17 éves vagyok, és nem tudok a szüleim tudta nélkül orvoshoz menni, itt próbálok meg segítséget kérni mert már nagyon kiborít ez az állapot amiben vagyok! Nagyon nehéz leírni milyen is ez pontosan, de megpróbálom. Két/három...
        Tisztelt Doktornő ! Súlyos májbetegségem van (alkohol+gyógyszer). Mirzaten45(este 1), Frontin 0,5(2x1) tablettákat szedek.Az alkoholt elhagytam, de mit tegyek a gyógyszerekkel? A betegtájékoztatók szerint ezeket a gyógyszereket nem szedhetném,...
        Kedves Doktornő! Már évek óta jellemző rám,hogy nagyon könnyen felkapom a vizet. A legnagyobb probléma az,hogy ezt egyáltalán nem tudom kezelni annak ellenére,hogy évek óta próbálok változtatni rajta;a családom pedig egyáltalán nem...
        Édesanyámról lenne szó az elmúlt pár hónapban nagyon megváltozott, eddig otthon ülős volt könyvet olvasott sorozatokat nézett, nem érdekelték a kozmetikai dolgok amik a női léthez úgymond tartoznak. Pl. fodrász, szép ruhák, smink, egyéb...
        Tisztelt Dr. Nő/Dr.Úr! Azzal kérdéssel fordulok önökhöz hogy ha valaki a lent említett gyógyszereket szedi az kaphat-e hormonleállítás ,fogamzásgátlás céljából Depo Provera injekciót?Váltana-e ki bármilyen kereszthatást ,okozhatna-e...
        Tisztelt Doktornő! Szeretném megérdeklődni, hogy milyen lehetőségeim vannak. Gyerekkortól kezdve több lelki probléma következménye maradt feldolgozatlanul (iskolai kudarcok, évismétlés, szorongás) , ezeket követte a fiatal felnőttkorban...
        Tisztelt Doktor Nő! Már több,mint 1,5 éve küzdök szapora pulzussal,gyomorideggel,fejfájás,enyhe hányinger,szédülés(mint ha ittam volna),néha gomboc érzés a torokban,ájulásérzés,fura nyomás érzés a fejben,fáradtság,gyengeség..ezek...
        Tisztelt Dr. Pálvölgyi Rita! Előjáróban annyit szeretnék írni, hogy egy olyan családból származom, ahol a függőségek jellemzőek például: az alkohol, a kapcsolat vagy a szexuális együttlét iránt. Születésemkor váltak el a szüleim és a...
        Tisztelt Doktor Úr/Doktornő! A következőben kérném segítségét. Iszonyatosan el vagyok keseredve. Pár hónapja kezdődött egy vírusos megbetegedéssel, napokig fel sem bírtam kelni. Azóta rengeteget szédülök, nem bírok egy helyben állni,...
        Tisztelt Doktornő! Azzal a problemaval fordulnék önhöz,hogy mar lassacskán 2eve olyan problémával kuzdok ami megnehezíti a mindennapjaimat. Folyamatosan szorongok,es felek az új emberektol valo ismerkedestol,de mar betegesen ha lehet ki kerulom...