• Hogyan hízzak anorexia után?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        17 éves vagyok, 162 cm magas és 44 kg. Az orvosom azt mondta, hogy a véreredményem szörnyű, nagyon alacsony a fehérjém, kezdek vérzékeny is lenni. Felírt napi 2 Nutridrinket, és hozzá hogy egyek. Azt mondja, hogy mivel még fejlődő szervezet vagyok, egyek meg mindent amit megkívánok, sütit is, csokit is. Merthogy hiába ettem sok húst meg minden, az nem segített, úgyhogy sok szénhidrát tartalmú étel kellene. De én félek hogy ez így nem helyes. Végül is ő nem dietetikus, semmi konkrétat nem mondott, csak azt hogy " MINDENT ÉS SOKAT". Anyámék meg szerintem duplán nem tudják. Azt mondják, több kenyeret, tésztát egyek. Azt mondják, hogy nem lenne baj, ha úgy ennék, mint régen. Akkoriban sok csokit ettem, mert rettenetesen édesszájú vagyok, a rizst felpúpoztam a tányéron és rengeteg húst ettem hozzá, meg ilyenek. És szerintük nem voltam elhízva, hanem izmos voltam(56 kg), bár szerintem túl nagyok voltak a combjaim. De akkor még 15-16 éves voltam, és szerintem már korántsem fejlődök annyira, pár hónap múlva 18 vagyok. Nos, az igazi kérdés az lenne, hogy milyen legyen az étrendem a két Nutridrink mellett? Legalább az ételek arányára kíváncsi lennék!

        Dr. Csuth Ágnes válasza a anorexia témában

        Kedves Kérdező! Az a kérdés, hogy valóban anorexiás volt-e, mert ebből nem könnyű kigyógyulni, pszichitriai betegségről van ugyanis szó. Visszavezetni egy anorexiást a helyes táplálkozásra fokozatosan kell, ezt egy online étrenddel nem lehet megoldani. Én azt javaslom, hogy keressenek fel dietetikust vagy étkezési tanácsadót, mert ha valóban anorexiáról volt szó, naponként megtervezve kell az étrendet összeállítani.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Csuth Ágnes
        családorvos

        Dr. Csuth Ágnes

        Kérdés: 2011. március 08., 17:34; Megválaszolva: 2011. március 09., 13:02

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő ! Súlyos májbetegségem van (alkohol+gyógyszer). Mirzaten45(este 1), Frontin 0,5(2x1) tablettákat szedek.Az alkoholt elhagytam, de mit tegyek a gyógyszerekkel? A betegtájékoztatók szerint ezeket a gyógyszereket nem szedhetném,...
        Kedves Doktornő! Már évek óta jellemző rám,hogy nagyon könnyen felkapom a vizet. A legnagyobb probléma az,hogy ezt egyáltalán nem tudom kezelni annak ellenére,hogy évek óta próbálok változtatni rajta;a családom pedig egyáltalán nem...
        Édesanyámról lenne szó az elmúlt pár hónapban nagyon megváltozott, eddig otthon ülős volt könyvet olvasott sorozatokat nézett, nem érdekelték a kozmetikai dolgok amik a női léthez úgymond tartoznak. Pl. fodrász, szép ruhák, smink, egyéb...
        Tisztelt Dr. Nő/Dr.Úr! Azzal kérdéssel fordulok önökhöz hogy ha valaki a lent említett gyógyszereket szedi az kaphat-e hormonleállítás ,fogamzásgátlás céljából Depo Provera injekciót?Váltana-e ki bármilyen kereszthatást ,okozhatna-e...
        Tisztelt Doktornő! Szeretném megérdeklődni, hogy milyen lehetőségeim vannak. Gyerekkortól kezdve több lelki probléma következménye maradt feldolgozatlanul (iskolai kudarcok, évismétlés, szorongás) , ezeket követte a fiatal felnőttkorban...
        Tisztelt Doktor Nő! Már több,mint 1,5 éve küzdök szapora pulzussal,gyomorideggel,fejfájás,enyhe hányinger,szédülés(mint ha ittam volna),néha gomboc érzés a torokban,ájulásérzés,fura nyomás érzés a fejben,fáradtság,gyengeség..ezek...
        Tisztelt Dr. Pálvölgyi Rita! Előjáróban annyit szeretnék írni, hogy egy olyan családból származom, ahol a függőségek jellemzőek például: az alkohol, a kapcsolat vagy a szexuális együttlét iránt. Születésemkor váltak el a szüleim és a...
        Tisztelt Doktor Úr/Doktornő! A következőben kérném segítségét. Iszonyatosan el vagyok keseredve. Pár hónapja kezdődött egy vírusos megbetegedéssel, napokig fel sem bírtam kelni. Azóta rengeteget szédülök, nem bírok egy helyben állni,...
        Tisztelt Doktornő! Azzal a problemaval fordulnék önhöz,hogy mar lassacskán 2eve olyan problémával kuzdok ami megnehezíti a mindennapjaimat. Folyamatosan szorongok,es felek az új emberektol valo ismerkedestol,de mar betegesen ha lehet ki kerulom...
        Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! Tanácstalan vagyok, nem tudom kihez fordulhatnék. Több mint 1 évvel ezelőtt véget ért egy majdnem 6 éves párkapcsolatom, ami nagyon megviselt, sajnos csak pár napig. Néhány nappal a szakítás után fura...