• tudathasadás ?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktornő ! Az előzményekkel együtt küldöm önnek a kérdésre válaszom : Ön azt kérdezi,hogy mit értek "Tudathasadás " alatt ! A beteg állapota azóta sem változott,sőt romlott ! Először mérgezésre gondoltam,mert a beteg tiszta pillanatában arra hivatkozott,hogy a "Permetszert az italába töltötték !" Sajnos ezt már nem lehet kimutatni,mert 3 napig otthonában teáztatták,és úgy került kórházba( Máj működési zavarok,hallucináció,kiszáradás,izom gyengeség !" A toxikológiai vizsgálat már nem volt kimutatható,de a kezelő orvos szerint egyértelmű alkohol okozta "Tudathasadás !" De előtte napokban súlyosan bántalmazták,és lelkileg terrorizálták,vagyis érzelmi okok kiválthatták,e ezt az állapotot ! Köszönettel

        Dr. Varga Tamás válasza a pszichés probléma témában

        Tisztelt Kérdező! Sajnos az előzményeket nem ismerem, nem én válaszolta. Pszichotikus állapot(elmezavar) viszonylag gyorsan, néhány nap alatt is kialkulhat. Amennyiben rendszeres alkoholfogyasztóról van szó, ennek megvonása, vagy alkohol okozta szervi károsodások okozhatnak zavart állapot, tudatzavart, pszichotikus tüneteket.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Varga Tamás
        pszichiáter

        Dr. Varga Tamás

        Kérdés: 2011. március 01., 17:12; Megválaszolva: 2011. március 03., 18:50

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő ! Súlyos májbetegségem van (alkohol+gyógyszer). Mirzaten45(este 1), Frontin 0,5(2x1) tablettákat szedek.Az alkoholt elhagytam, de mit tegyek a gyógyszerekkel? A betegtájékoztatók szerint ezeket a gyógyszereket nem szedhetném,...
        Kedves Doktornő! Már évek óta jellemző rám,hogy nagyon könnyen felkapom a vizet. A legnagyobb probléma az,hogy ezt egyáltalán nem tudom kezelni annak ellenére,hogy évek óta próbálok változtatni rajta;a családom pedig egyáltalán nem...
        Édesanyámról lenne szó az elmúlt pár hónapban nagyon megváltozott, eddig otthon ülős volt könyvet olvasott sorozatokat nézett, nem érdekelték a kozmetikai dolgok amik a női léthez úgymond tartoznak. Pl. fodrász, szép ruhák, smink, egyéb...
        Tisztelt Dr. Nő/Dr.Úr! Azzal kérdéssel fordulok önökhöz hogy ha valaki a lent említett gyógyszereket szedi az kaphat-e hormonleállítás ,fogamzásgátlás céljából Depo Provera injekciót?Váltana-e ki bármilyen kereszthatást ,okozhatna-e...
        Tisztelt Doktornő! Szeretném megérdeklődni, hogy milyen lehetőségeim vannak. Gyerekkortól kezdve több lelki probléma következménye maradt feldolgozatlanul (iskolai kudarcok, évismétlés, szorongás) , ezeket követte a fiatal felnőttkorban...
        Tisztelt Doktor Nő! Már több,mint 1,5 éve küzdök szapora pulzussal,gyomorideggel,fejfájás,enyhe hányinger,szédülés(mint ha ittam volna),néha gomboc érzés a torokban,ájulásérzés,fura nyomás érzés a fejben,fáradtság,gyengeség..ezek...
        Tisztelt Dr. Pálvölgyi Rita! Előjáróban annyit szeretnék írni, hogy egy olyan családból származom, ahol a függőségek jellemzőek például: az alkohol, a kapcsolat vagy a szexuális együttlét iránt. Születésemkor váltak el a szüleim és a...
        Tisztelt Doktor Úr/Doktornő! A következőben kérném segítségét. Iszonyatosan el vagyok keseredve. Pár hónapja kezdődött egy vírusos megbetegedéssel, napokig fel sem bírtam kelni. Azóta rengeteget szédülök, nem bírok egy helyben állni,...
        Tisztelt Doktornő! Azzal a problemaval fordulnék önhöz,hogy mar lassacskán 2eve olyan problémával kuzdok ami megnehezíti a mindennapjaimat. Folyamatosan szorongok,es felek az új emberektol valo ismerkedestol,de mar betegesen ha lehet ki kerulom...
        Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! Tanácstalan vagyok, nem tudom kihez fordulhatnék. Több mint 1 évvel ezelőtt véget ért egy majdnem 6 éves párkapcsolatom, ami nagyon megviselt, sajnos csak pár napig. Néhány nappal a szakítás után fura...