• Fóbia

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt doktor! Olyan problámám alakult ki és erősödött az évekl alatt ami nagyon lehetetlené teszi a normális életet! Nem merek emberek közé menni mert úgy érzem ha kimegyek már csak az utcára is mindenki engem figyel, és ettől olyan mértékű szorongás vagy pánikroham tör rám hogy nagyom rosszul érzem magam! Tüneteim ilyenkor: zavart viselkedés, erős nagyon erős szorongás,émelygés,mozgáskordinációs probléma úgy érezem hogy össze fogk esni mintha széthullanék,álladóan pánik szerűen kapkodok a fejem,tekintetem az emberek felé hogy hogyan reagálnak mert úgy érzem hogy bolondnak meg furcsának titulálnak!Már a házból is alig merek kimenni csak ha nagyon muszály mindíg úgy érzem figyelnek,kinevetnek, de tudom hogy ezt a szorongó viselkedésel váltom illetve az ilyenkor jelentekző szétszórt viselkedésnek és járásomnak! Tuti hogy paranoid szociális fóbiám van+antropofóbia félek az emberektől , a társadalomtól a megítéléstől nemtudok beilleszkedni nemtudok szemkontaktust teremteni ilyenkor nagyon bizar és furcsa a viselkedésem!Bár tudom hogy ezt éne generálom de nemtom uralni illetve kiverni a fejeből.Rettegek az emberektől,szociális dolgoktól..stb Mit tehetnék válaszát előre is köszönöm!!

        Dr. Varga Tamás válasza a pszichés probléma témában

        Tisztelt kérdező! Több dolog állhat a háttérben, felmerül szorongásos zavar vagy paranoid kórkép. A leírtak alapján úgy érzem, hogy intenzívek a panaszok, sok szenvedést okoznak, mindenképpen forduljon pszichiáterhez(pl. keresse fel a lakhelye szerint illetékes pszichiátriai gondozót)!

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Varga Tamás
        pszichiáter

        Dr. Varga Tamás

        Kérdés: 2011. február 25., 13:26; Megválaszolva: 2011. március 01., 08:47

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő ! Súlyos májbetegségem van (alkohol+gyógyszer). Mirzaten45(este 1), Frontin 0,5(2x1) tablettákat szedek.Az alkoholt elhagytam, de mit tegyek a gyógyszerekkel? A betegtájékoztatók szerint ezeket a gyógyszereket nem szedhetném,...
        Kedves Doktornő! Már évek óta jellemző rám,hogy nagyon könnyen felkapom a vizet. A legnagyobb probléma az,hogy ezt egyáltalán nem tudom kezelni annak ellenére,hogy évek óta próbálok változtatni rajta;a családom pedig egyáltalán nem...
        Édesanyámról lenne szó az elmúlt pár hónapban nagyon megváltozott, eddig otthon ülős volt könyvet olvasott sorozatokat nézett, nem érdekelték a kozmetikai dolgok amik a női léthez úgymond tartoznak. Pl. fodrász, szép ruhák, smink, egyéb...
        Tisztelt Dr. Nő/Dr.Úr! Azzal kérdéssel fordulok önökhöz hogy ha valaki a lent említett gyógyszereket szedi az kaphat-e hormonleállítás ,fogamzásgátlás céljából Depo Provera injekciót?Váltana-e ki bármilyen kereszthatást ,okozhatna-e...
        Tisztelt Doktornő! Szeretném megérdeklődni, hogy milyen lehetőségeim vannak. Gyerekkortól kezdve több lelki probléma következménye maradt feldolgozatlanul (iskolai kudarcok, évismétlés, szorongás) , ezeket követte a fiatal felnőttkorban...
        Tisztelt Doktor Nő! Már több,mint 1,5 éve küzdök szapora pulzussal,gyomorideggel,fejfájás,enyhe hányinger,szédülés(mint ha ittam volna),néha gomboc érzés a torokban,ájulásérzés,fura nyomás érzés a fejben,fáradtság,gyengeség..ezek...
        Tisztelt Dr. Pálvölgyi Rita! Előjáróban annyit szeretnék írni, hogy egy olyan családból származom, ahol a függőségek jellemzőek például: az alkohol, a kapcsolat vagy a szexuális együttlét iránt. Születésemkor váltak el a szüleim és a...
        Tisztelt Doktor Úr/Doktornő! A következőben kérném segítségét. Iszonyatosan el vagyok keseredve. Pár hónapja kezdődött egy vírusos megbetegedéssel, napokig fel sem bírtam kelni. Azóta rengeteget szédülök, nem bírok egy helyben állni,...
        Tisztelt Doktornő! Azzal a problemaval fordulnék önhöz,hogy mar lassacskán 2eve olyan problémával kuzdok ami megnehezíti a mindennapjaimat. Folyamatosan szorongok,es felek az új emberektol valo ismerkedestol,de mar betegesen ha lehet ki kerulom...
        Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! Tanácstalan vagyok, nem tudom kihez fordulhatnék. Több mint 1 évvel ezelőtt véget ért egy majdnem 6 éves párkapcsolatom, ami nagyon megviselt, sajnos csak pár napig. Néhány nappal a szakítás után fura...