• Szorongok,és félek!

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Üdvözlöm Dr.Nő/Úr! Cvetkó Milán vagyok,28 éves!Tavaly június elején meghalt egy jó barátom,amit elöttem jelentettek be!Akkor kicsit rosszul lettem!Ájulás érzést tapasztaltam!Pár napra az eset után nagyon rosszul lettem!A tünetek alapján,pánik rohamom volt!A korházba elvittek!Megnéztek mindenem!Szív,tüdő,vérkép!Mindendent rendben találtak!A sűrgösségi orvos,cukor ill neurótikus kivizsgálást ajánlott a körzeti orvosomnak!Ő kezdödő magas vérnyomás problémával elküldött vérvételre!Az eredmény azt mutatta,hogy semmi gond!Viszont a cukrom a határ értéken volt,a koleszterinem meg picit volt csak magassab!Azt mondta nekem hogy diétázzak!Rendszeressen eszek gyümölcsöt,változatos étrend mellett!Egy hónap múlva,újból volt vérvizsgálat sokkal jobb eredményeket mutatott!Ekkor is diétát javasolt!Csak hogy ez idő alatt volt kettő enyhébb pánik rohamom csak azok sokkal enyhébbek voltak!Azóta hetente egyszer kicsit szédülök,egy héten két nap enyhe tenziós fejfájásom van "tompán beleszúrós",sokszor gondolok a halálra,aggódok attól hogy hirtelen megszünök létezni,aggódok a jővőm miatt!Olyan gondolataim vannak,hogy-"úr isten egyszer nem leszek" stb...nagyon rossz ilyenre gondolni!Nagyon vidám ember vagyok!Ennek ellenére is jönnek a szorongások!Hétvégente elmegyek a barátaimmal sörözni,emellett dohányzom is!A cigaretta csak hétvégén van!Sokáig fent vagyok hétvégén!Szerintem emiatt van hogy vasárnap nem tudok rendesen aludni!Volt olyan hogy csak hajnalban aludtam el munkába indulás elött!Hozzátesz azt is hogy hetente kézszer kicsit fáradékonyabb vagyok!A vérnyomásom általában 132/85 körűl mozog!Enyhe fülzúgásom is van!Van olyan is hogy kiérződik a szívdobogásom!Sokszor érzek valami furcsa érzést a felső testemben!Mintha a két melbimbómra raktak volna egy ruha csipeszt!A szegy csontomnál meg egy kis pontba egy olyat mintha valaki a mutató ujjával enyhén nyomná!Akét lapockám között is szokott fájni,de enyhén!Inkább olyan kényelmetlen!Valamikor lesugárzik az oldalamba az enyhe fájdalom!Azt mondták nekem,hogy ami történik velem,ez lehet a multam miatt is,mivel Édesapám,Nagymamám és Nagyapám is meghalt!Nagyon megrázó volt!Ezek a felső testi enyhe fájdalmaim noveber óta vannak jelen!Karácsony környékén csak egy nap éreztem!Megint vissza jött,kb január elején!Tegnap elött megint volt egy pánik roham szerü élményem!Beszettem egy frontint és elmúlt!Az lenne a kérdésem önhöz hogy mihez kezdjek.Nagyon elvagyok keseredve!És félek is!Válaszát és segítségét elörre is nagyon köszönöm! Üdvözlettel:Milán!

        Dr. Varga Tamás válasza a pszichés probléma témában

        Kedves Milán! Nem valósznű, hogy súlyosabb állapotról van szó, de leveléből komoly aggodalmakat érzek ki testi egészségével kapcsolatosa. Úgy tűnik ezek tartós, intezív feszültséget okoznak Önnek. Azt javaslom keressen fel egy pszichológust, bizonyos technikákkal jól befolyásolhatók az aggodalmak, szorongásos tünetek és, ha mégsem teljes a tünetnemntesség még mindig ott van az orvosi segítség kérés lehetősége. Remélem jólalakulnak a dolgok!

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Varga Tamás
        pszichiáter

        Dr. Varga Tamás

        Kérdés: 2011. február 15., 20:14; Megválaszolva: 2011. február 18., 12:47

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő ! Súlyos májbetegségem van (alkohol+gyógyszer). Mirzaten45(este 1), Frontin 0,5(2x1) tablettákat szedek.Az alkoholt elhagytam, de mit tegyek a gyógyszerekkel? A betegtájékoztatók szerint ezeket a gyógyszereket nem szedhetném,...
        Kedves Doktornő! Már évek óta jellemző rám,hogy nagyon könnyen felkapom a vizet. A legnagyobb probléma az,hogy ezt egyáltalán nem tudom kezelni annak ellenére,hogy évek óta próbálok változtatni rajta;a családom pedig egyáltalán nem...
        Édesanyámról lenne szó az elmúlt pár hónapban nagyon megváltozott, eddig otthon ülős volt könyvet olvasott sorozatokat nézett, nem érdekelték a kozmetikai dolgok amik a női léthez úgymond tartoznak. Pl. fodrász, szép ruhák, smink, egyéb...
        Tisztelt Dr. Nő/Dr.Úr! Azzal kérdéssel fordulok önökhöz hogy ha valaki a lent említett gyógyszereket szedi az kaphat-e hormonleállítás ,fogamzásgátlás céljából Depo Provera injekciót?Váltana-e ki bármilyen kereszthatást ,okozhatna-e...
        Tisztelt Doktornő! Szeretném megérdeklődni, hogy milyen lehetőségeim vannak. Gyerekkortól kezdve több lelki probléma következménye maradt feldolgozatlanul (iskolai kudarcok, évismétlés, szorongás) , ezeket követte a fiatal felnőttkorban...
        Tisztelt Doktor Nő! Már több,mint 1,5 éve küzdök szapora pulzussal,gyomorideggel,fejfájás,enyhe hányinger,szédülés(mint ha ittam volna),néha gomboc érzés a torokban,ájulásérzés,fura nyomás érzés a fejben,fáradtság,gyengeség..ezek...
        Tisztelt Dr. Pálvölgyi Rita! Előjáróban annyit szeretnék írni, hogy egy olyan családból származom, ahol a függőségek jellemzőek például: az alkohol, a kapcsolat vagy a szexuális együttlét iránt. Születésemkor váltak el a szüleim és a...
        Tisztelt Doktor Úr/Doktornő! A következőben kérném segítségét. Iszonyatosan el vagyok keseredve. Pár hónapja kezdődött egy vírusos megbetegedéssel, napokig fel sem bírtam kelni. Azóta rengeteget szédülök, nem bírok egy helyben állni,...
        Tisztelt Doktornő! Azzal a problemaval fordulnék önhöz,hogy mar lassacskán 2eve olyan problémával kuzdok ami megnehezíti a mindennapjaimat. Folyamatosan szorongok,es felek az új emberektol valo ismerkedestol,de mar betegesen ha lehet ki kerulom...
        Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! Tanácstalan vagyok, nem tudom kihez fordulhatnék. Több mint 1 évvel ezelőtt véget ért egy majdnem 6 éves párkapcsolatom, ami nagyon megviselt, sajnos csak pár napig. Néhány nappal a szakítás után fura...