• Vaginizmus

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        16 éves korom óta (első szexuális próbálkozásom óta) tudom, hogy vaginizmusom van. Jelenleg, 5 év után, pszichológusi segítséggel megtanultam a tampon használatát, kisebb bökkenőkkel, de mondhatni egyszerűen tudom használni. Ennek ellenére a menstruáció későbbi napjaiban (4-5.) és ami fontosabb: minden egyes behatolási próbálkozás során (párkapcsolatban élek), akár kézzel, akár másképp történik, erős és görcsös fájdalmat érzek. Ez a fájdalom a tamponhasználatkor és a saját ujjammal történő kísérlet során szinte sohasem vagy csak nagyon enyhén, a behatolást fizikailag nem nehezítve jelentkezik. Ennek a problémának pszichológia okait nem találtuk (semmilyen negatív szexuális élményem nem volt), párkapcsolatom harmonikus, csak ez az egy problémánk van, de ezt párom is megérti és segítőkészen áll a dologhoz. Fogamzásgátlót nem szedek, önkielégítést nem végzek, nőgyógyász nem vizsgált meg. Orgazmusom még sohasem volt. Kifogytam az ötletekből, nem tudom, hogyan tovább és miért van ez az egész...

        Dr. Diószegi Judit válasza a vaginizmus témában

        Kedves Kérdező! Mindenképpen indokolt lenne nőgyógyászati kivizsgálás, hogy ki lehessen zárni a szervi okát a fájdalomnak. Ha semmilyen eltérés nem igazolódik, akkor mégis pszichés hátteret kell keresni. Sokak menstruáció folyamán nem élnek nemi életet, mert kellemetlennek élik meg azt. Nem fájdalomra gondolok, hanem a vérzéssel járó "problémákra". Nem kizárt, hogy az Ön esetében is erről van szó, mely nem feltétlenül tudatosul. Gondolja át, az ekkor történő aktussal kapcsolatban vannak-e valamilyen negatív érzései, kellemetlenségei (a fájdalmon kívül), nem-e inkább párja igénye miatt élnek ilyenkor szexuális életet. Ha nőgyógyászati eltérés nincs és a menses időszakán kívül egyébként nincsenek ilyen problémák, akkor lehetséges, hogy ez áll a háttérben, pszichológusával próbáljanak ezsetben erről beszélni. Ha a menstruációs időszak alatti aktus Önnek nem okoz örömet, akkor nyugodtan várjanak az azt követő időszakig.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Diószegi Judit
        pszichiáter

        Dr. Diószegi Judit

        Kérdés: 2011. január 15., 20:01; Megválaszolva: 2011. január 17., 17:45

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő ! Súlyos májbetegségem van (alkohol+gyógyszer). Mirzaten45(este 1), Frontin 0,5(2x1) tablettákat szedek.Az alkoholt elhagytam, de mit tegyek a gyógyszerekkel? A betegtájékoztatók szerint ezeket a gyógyszereket nem szedhetném,...
        Kedves Doktornő! Már évek óta jellemző rám,hogy nagyon könnyen felkapom a vizet. A legnagyobb probléma az,hogy ezt egyáltalán nem tudom kezelni annak ellenére,hogy évek óta próbálok változtatni rajta;a családom pedig egyáltalán nem...
        Édesanyámról lenne szó az elmúlt pár hónapban nagyon megváltozott, eddig otthon ülős volt könyvet olvasott sorozatokat nézett, nem érdekelték a kozmetikai dolgok amik a női léthez úgymond tartoznak. Pl. fodrász, szép ruhák, smink, egyéb...
        Tisztelt Dr. Nő/Dr.Úr! Azzal kérdéssel fordulok önökhöz hogy ha valaki a lent említett gyógyszereket szedi az kaphat-e hormonleállítás ,fogamzásgátlás céljából Depo Provera injekciót?Váltana-e ki bármilyen kereszthatást ,okozhatna-e...
        Tisztelt Doktornő! Szeretném megérdeklődni, hogy milyen lehetőségeim vannak. Gyerekkortól kezdve több lelki probléma következménye maradt feldolgozatlanul (iskolai kudarcok, évismétlés, szorongás) , ezeket követte a fiatal felnőttkorban...
        Tisztelt Doktor Nő! Már több,mint 1,5 éve küzdök szapora pulzussal,gyomorideggel,fejfájás,enyhe hányinger,szédülés(mint ha ittam volna),néha gomboc érzés a torokban,ájulásérzés,fura nyomás érzés a fejben,fáradtság,gyengeség..ezek...
        Tisztelt Dr. Pálvölgyi Rita! Előjáróban annyit szeretnék írni, hogy egy olyan családból származom, ahol a függőségek jellemzőek például: az alkohol, a kapcsolat vagy a szexuális együttlét iránt. Születésemkor váltak el a szüleim és a...
        Tisztelt Doktor Úr/Doktornő! A következőben kérném segítségét. Iszonyatosan el vagyok keseredve. Pár hónapja kezdődött egy vírusos megbetegedéssel, napokig fel sem bírtam kelni. Azóta rengeteget szédülök, nem bírok egy helyben állni,...
        Tisztelt Doktornő! Azzal a problemaval fordulnék önhöz,hogy mar lassacskán 2eve olyan problémával kuzdok ami megnehezíti a mindennapjaimat. Folyamatosan szorongok,es felek az új emberektol valo ismerkedestol,de mar betegesen ha lehet ki kerulom...
        Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! Tanácstalan vagyok, nem tudom kihez fordulhatnék. Több mint 1 évvel ezelőtt véget ért egy majdnem 6 éves párkapcsolatom, ami nagyon megviselt, sajnos csak pár napig. Néhány nappal a szakítás után fura...