• Stressz

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktornő/ Doktor Úr! Abban szeretném kérni a segítségét, hogy a testvérem új munkahelyen kezdett el dolgozni, ahol a munkaköre nem kis stresszel jár. Amúgy is hajlamos arra, hogy könnyen felidegesítse magát, már fogyott is néhány kilót. Van- e olyan készítmény, amit tudna ajánlani vagy módszer, ami segítene? Előre is köszönöm válaszát!

        WEBBeteg szakértő válasza a stressz témában

        Tisztelt Kérdező!

        Egy új munkahely, és általában minden újdonság az életünkben megszokást igényel, ami bizony izgalommal, szorongással, stresszel jár. Új munkahelyen új feladatokat kell megismerni és megoldani, új kollégákat kell megszokni, és főként önmagunkat elfogadtatni velük. Ez bizony nem könnyű, de természetesnek nevezhető folyamat, kb 1 hónap alatt jó esetben lezajlik, "felvesszük a szükséges fordulatszámot". Ez idő alatt a szabadidő és a hétvégék kipihentető eltöltése, a család részéről a pozitív, támogató, a figyelmet a stresszes munkáról elterelő hozzáállás az igazi gyógyszer.

        Végig kell gondolni azt is, hogy ügyesebb, hatékonyabb munkaszervezéssel esetleg csökkenthető-e a napi stressz, nyugodtabbá tehető-e a munka elvégzése?

        Ha az Ön által említett probléma ezen már időben túlmutat, akkor sajnos felmerül, hogy nem túl nagy fába vágtuk-e a fejszénket a munkakör elfogadásakor...? Az Ön által írt fogyás a tartós stressz, feszült, szorongó állapot figyelmeztető jele. Érdemes lenne akár pszichológus szakember segítségével relaxációt, autogén tréninget tanulnia és alkalmaznia, mely segít levezetni a felhalmozott feszültséget. Ugyanilyen célzattal javaslom a rendszeres aktív testmozgást. A feszültség, a szorongás egyfajta levezetetlen és ezért károssá váló energia, a sport nagyon sokat javíthat ezen, sokkal kiegyensúlyozottabbá válik tőle a beteg.

        Ha mindezek nem segítenek, akkor felmerül feszültségoldó tabletták átmeneti szedése szakorvosi javaslat és receptfelírás alapján. Szándékosan hagytam azonban a végére ezt a lehetőséget, mert ezt nem szabad a probléma megoldásának tekinteni, maximum átmenti támogatásnak. Mindig azt mondom a betegeimnek is, a feszültségoldó tabletta önmagában nem old meg semmit!

        Ezek ugyanis a probléma valós okainak megoldását csak elodázzák, továbbá ez a látszatmegoldás hosszabb távon könnyen vezet gyógyszeres hozzászokáshoz.

        A tartós stressz a szervezetet láthatatlanul mérgezi, ha a beteg nem tud megbirkózni egyedül vagy segítséggel a munka jelentette terheléssel, akkor saját egészsége érdekében sajnos a munkahelyváltás (tudom, nem könnyű a mai világban...) lehetőségét is mérlegelni kell.

        Jó egészséget kívánva:

        Dr. Dinya Zoltán pszichiáter

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2008-03-26 10:05:17; Megválaszolva: 2011. július 27., 16:57

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Kedves Doktornő, 2012 óta szedtem napi 150 mg Ketileptet, amit (mivel szorongásos tüneteim nagy mértékben csökkentek) sikerült 2017 decemberére 12,5 mg Kventiaxra csökkenteni. Decemberben javasolta kezelőorvosom a Kventiax elhagyását (minden...
        Jó napot kívánok. 3x ért olyan amióta egyedül élek a lányaimmal hogy mellkas szorítás/heves szívverés/hidegrázás/labremegés. Elmentem a háziorvoshoz, Ő azt mondta ezek pánik roham tünetei, pszhilogus segítségét kérjem.De addig is a...
        Kedves Doktornő! Dióhéjban a gondom. Az elmúlt 4 évben pornófüggő voltam.Nyár elején már éreztem h nem nagyon izgulok a pornóra, plusz lett egy barátnőm akivel randiztam és mindig amikor kontaktus volt köztünk felállt de nem 100%osan Aztán...
        Jó napot kívánok. Segítséget szeretnék kérni. 31 éves egyedülálló anya vagyok iker kislányokkal. Amióta megszülettek a lányok a szüleimmel éltünk egy két szobás lakásban.Elkezdtek nőlni a lányok,kinőltük anyukámék házát (3éves...
        Tisztelt Doktornő! A napokban tudtam meg,hogy 5 hetes terhes vagyok a páromtól. Páromnál évekkel ezelőtt nagyon kevés esélyt adtak arra,hogy gyereke születhessen. (alacsony spermiumszám miatt) Mind kettőnket nagyon meglepett ez a hír. A...
        Tisztelt Doktornő! Állandó szorongásos problémák miatt szedek gyógyszereket. Korábban két évig Cymbaltát szedtem, ami bevált ugyan, de szexuális mellékhatásokat tapasztaltam (a libidó jelentős csökkenését), ezért kértem orvosomat, hogy...
        Tisztelt Doktor/Doktor nő! Több problémával keresem meg önt. Nos én egy 28 éves fiatal férfi vagyok. Áprilisban volt egy kapcsolatom ami sajnos nem úgy sült el, ahogy terveztem, sajnos merevedési problémáim voltak, valamint ürességet éreztem....
        Tisztelt Dr. Pálvölgyi Rita! Olyan kérdéssel fordulok Önhöz, hogy valószínűleg pánikbeteg vagyok. Február elejére kaptam időpontot pszochiátriára, de addig is szeretnék megnyugodni, legalábbis szakember véleményét hallani, hogy ez...
        Kedves Szakértő! Kb 2 hete egy mélyebb, letargikusabb állapotba kerültem, mindenben csak a rosszat látom, fáradékony vagyok, kiborulok olyan dolgokon, amiken ezelőtt nem. Édesanyámmal fiatalon megromlott a kapcsolatom, több év után most hívott...
        Jó napot kívánok. Olyan kérdésem lenne hogy a Frontin mellé amiből napi 4*, 5* 1db 0.25 gyógyszert veszek be ,vehetek e be mellé STRESS B-COMPLEX-VITAKOINGET? (B1,B2,B5,B6,B7,B12 ÉS C-vitaminbol áll napi 1db kapszula) Köszönöm szépen a...