• Szorongás

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Dr..Dinya Zoltán pszichiáter részére.! Tisztelt Dr. Úr.Több műtéten átestem,:3 császár,köldöksérv,sérv háló beültetés,epehólyag kivétel,visszér műtét és 5 éve egy rosszindulatú méhdaganat miatta teljes méhkivétel.Még időben ..mert semmilyen más utókezelés nem kellett a továbbiakban.Két és fél éve,az utolsó műtétem után pánikbeteg lettem,generalizált szorongást állapítottak meg./remélem jól írtam!!/Kaptam Citapramot,Xanaxot.Édesanyám másfél éve halt meg,hirtelen 66 évesen..utána ,elmúlt a pánikbetegségem..mintha az ő érte való aggódásom,kiváltotta volna a pánikbetegségemet.Abbahagytam a Citapramot már egy éve,de most még mindig szedek Frontint ,napi 2x 0,5.Mivel nálam a pánikbetegség mindenféle beképzelt "betgségben" jött elő,szinte minden vizsgálatot megcsináltattam.Vérkép jó,EKG,szívultrahang,Holter..stb mind jó.Ezeket azért,mert mindig úgy érzem ,ill igazán érzem is hogy szúr a szívem és ilyenkor megijedek,hogy infarktusom van..De semmit nem találtak.Többször ../igaz annyira nem sűrűn...frontok közeledtével többször,de van úgy hogy semmi kiváltó oka sincs/,hirtelen minden előzmény nélkül elkezd szaporán verni a szívem..na ettől megijedek és akkor mégjobban.Mitől lehet ez..???Éjszak ma is arra ébredtem hirtelen,hogy majd kiugrik a szívem...igaz álmodtam az édesanyámmal éppen ma..lehet ettől.De nem tudom ,ilyenkor mit tegyek,mert ettől nagyon megrémülök.Nem okoz a későbbiekben szívproblémát,ha sokszor ver szaporán a szívem??ilyenkor 85-90 lesz a pulzusom,ami máskor 65-70.Lehet ez az 5 évvel /40 évesen/ történt műtétem miatt??Csak jó lenne ezt megszüntetnem,hogy ha hirtelen rámjön, tudjam kezelni.Gyógyszereket csak a Frontint szedem..ez is kérdésem,hogy ez a dózis nem ártalmas ,ha hosszú távon szedem???Szőlőmag és halolajat iszom mindnennap.Magnézium és kalcium pezsgőtablettát iszom.Csak ez a szapora szívverés néha....ezzel mit kezdjek???Egy utolsó kérdés.Én egyik ágon örököltem a mélyvénás trombózis 7-szeres kockázatát/Leiden mutációval a vérképből állapították meg/Ön szerint javasolt e nekem az Aspirin protect szedése.Szoktam járni visszér vizsgálatra,UH,dopler.Nincs semmigond..kanyargósak az ereim..ennyi.Várom válaszát,köszönettel és üdvözlettel Á.-né

        Dr. Diószegi Judit válasza a pszichés probléma témában

        Kedves Levélíró! Jelenleg már nem Dinya Zoltán doktor úr válaszolja meg a kérdéseket, de én is részletesen válaszolok a kérdéseire. A pánikbetegség egyik tünete a szapora, hirtelen, a pánikroham folyamán megjelenő szapora szívverés, melynek hátterében szervi eltérés nem áll. Éppen ezért szükséges ennek a diagnózisnak a felállításához a részletes testi kivizsgálás. Tehát ez a betegség egy pszichés alapon megjelenő tünete, melynek a hátterében más nem áll. A kezelés antidepresszáns és kezdetben szorongáscsökkentő (Frontin) készítmények szedését jelenti, melyet későbbiekben, amennyiben a beteg állapota engedi, el lehet hagyni. A Frontin elhagyása lassú, lépcsőzetes dóziscsökkentéssel történik, mert a hirtelen leállítás esetében kellemetlen panaszok jelentkezhetnek. Ezt fontos betartani. Emellett pszichoterápiát is kellene kezdenie, mely ugyan hosszabb idő alatt fejti ki a hatását, viszont hatékony stressz kezelési technikákat, relaxációt sajátíthat el, mely segít a pánikrohamok kezelésében is. Ami a Leiden mutációt illeti, akkor szükséges bármilyen gyógyszert szednie, ha a kezelőorvos a kontrollvizsgálatok folyamán eltérést talál.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Diószegi Judit
        pszichiáter

        Dr. Diószegi Judit

        Kérdés: 2010. december 06., 10:39; Megválaszolva: 2010. december 07., 15:33

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő ! Súlyos májbetegségem van (alkohol+gyógyszer). Mirzaten45(este 1), Frontin 0,5(2x1) tablettákat szedek.Az alkoholt elhagytam, de mit tegyek a gyógyszerekkel? A betegtájékoztatók szerint ezeket a gyógyszereket nem szedhetném,...
        Kedves Doktornő! Már évek óta jellemző rám,hogy nagyon könnyen felkapom a vizet. A legnagyobb probléma az,hogy ezt egyáltalán nem tudom kezelni annak ellenére,hogy évek óta próbálok változtatni rajta;a családom pedig egyáltalán nem...
        Édesanyámról lenne szó az elmúlt pár hónapban nagyon megváltozott, eddig otthon ülős volt könyvet olvasott sorozatokat nézett, nem érdekelték a kozmetikai dolgok amik a női léthez úgymond tartoznak. Pl. fodrász, szép ruhák, smink, egyéb...
        Tisztelt Dr. Nő/Dr.Úr! Azzal kérdéssel fordulok önökhöz hogy ha valaki a lent említett gyógyszereket szedi az kaphat-e hormonleállítás ,fogamzásgátlás céljából Depo Provera injekciót?Váltana-e ki bármilyen kereszthatást ,okozhatna-e...
        Tisztelt Doktornő! Szeretném megérdeklődni, hogy milyen lehetőségeim vannak. Gyerekkortól kezdve több lelki probléma következménye maradt feldolgozatlanul (iskolai kudarcok, évismétlés, szorongás) , ezeket követte a fiatal felnőttkorban...
        Tisztelt Doktor Nő! Már több,mint 1,5 éve küzdök szapora pulzussal,gyomorideggel,fejfájás,enyhe hányinger,szédülés(mint ha ittam volna),néha gomboc érzés a torokban,ájulásérzés,fura nyomás érzés a fejben,fáradtság,gyengeség..ezek...
        Tisztelt Dr. Pálvölgyi Rita! Előjáróban annyit szeretnék írni, hogy egy olyan családból származom, ahol a függőségek jellemzőek például: az alkohol, a kapcsolat vagy a szexuális együttlét iránt. Születésemkor váltak el a szüleim és a...
        Tisztelt Doktor Úr/Doktornő! A következőben kérném segítségét. Iszonyatosan el vagyok keseredve. Pár hónapja kezdődött egy vírusos megbetegedéssel, napokig fel sem bírtam kelni. Azóta rengeteget szédülök, nem bírok egy helyben állni,...
        Tisztelt Doktornő! Azzal a problemaval fordulnék önhöz,hogy mar lassacskán 2eve olyan problémával kuzdok ami megnehezíti a mindennapjaimat. Folyamatosan szorongok,es felek az új emberektol valo ismerkedestol,de mar betegesen ha lehet ki kerulom...
        Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! Tanácstalan vagyok, nem tudom kihez fordulhatnék. Több mint 1 évvel ezelőtt véget ért egy majdnem 6 éves párkapcsolatom, ami nagyon megviselt, sajnos csak pár napig. Néhány nappal a szakítás után fura...