• Ez valami pszichés gond lehet?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Ez az egész hirtelen kezdődött, pont kórházban voltam, mert kiszáradtam, viszont közben teljesen kivizsgáltak. De mikor kiengedtek, és azóta egyfolytában úgy érzem, hogy nehezen lélegzek, és mintha a torkomban dobogna a szívem, néha pedig szorít és szúr is. Tegnap elmentem a körzeti orvoshoz, aki megállapította, hogy nincs szerves bajom, ezért holnap el kell mennem pszichiátriára. Csak az a baj, hogy van mikor erősebben rám jön ez a nehéz légzés, és miközben beszívom a levegőt, erősebbeket üt a szívem, és ezt a torkomban érzem. Interneten is rákerestem, hogy mi lehet a baj, de én csak szívbetegségeket találtam, de már nem merek orvoshoz menni, mert már tisztán megállapították hogy semmi szervi bajom nincs, de én valahogy úgy érzem hogy nem vették észre, és ezért állandóan rettegek, hogy esetleg meghalok, vagy megfulladok. Mikor beszívom a levegőt érzem hogy tiszta, meg általában inkább nagyobbakat veszek, mert ha kisebbeket akkor érzem hogy gyorsabban ver a szívem, viszont mégis olyan nehezen kapok néha levegőt. És mikor ennyire rosszul leszek már teljesen bepánikolok, sírok, és félek hogy meghalok. Már a szüleimnek se merem mondani, mert már ők is idegesek, hogy folyton rosszul vagyok. Ez valami pszichés gond? És ha igen, akkor mi? És hogyan lehet kezelni? Előre is köszönöm a választ.

        Dr. Csuth Ágnes válasza a pszichés probléma témában

        Tisztelt Kérdező! A leírt tünetek típusosak a pánikrohamra. A szervi eltérést, nagyon helyesen, kizárták. Javaslom, hogy kérje pszichológus segítségét. Sajátítson el relaxációs technikát és a helyes légzést. Nem érdemes figyelni ennyire a légzést a fulladástól való félelme alaptalan.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Csuth Ágnes
        családorvos

        Dr. Csuth Ágnes

        Kérdés: 2010. november 10., 16:21; Megválaszolva: 2010. november 15., 09:02

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő ! Súlyos májbetegségem van (alkohol+gyógyszer). Mirzaten45(este 1), Frontin 0,5(2x1) tablettákat szedek.Az alkoholt elhagytam, de mit tegyek a gyógyszerekkel? A betegtájékoztatók szerint ezeket a gyógyszereket nem szedhetném,...
        Kedves Doktornő! Már évek óta jellemző rám,hogy nagyon könnyen felkapom a vizet. A legnagyobb probléma az,hogy ezt egyáltalán nem tudom kezelni annak ellenére,hogy évek óta próbálok változtatni rajta;a családom pedig egyáltalán nem...
        Édesanyámról lenne szó az elmúlt pár hónapban nagyon megváltozott, eddig otthon ülős volt könyvet olvasott sorozatokat nézett, nem érdekelték a kozmetikai dolgok amik a női léthez úgymond tartoznak. Pl. fodrász, szép ruhák, smink, egyéb...
        Tisztelt Dr. Nő/Dr.Úr! Azzal kérdéssel fordulok önökhöz hogy ha valaki a lent említett gyógyszereket szedi az kaphat-e hormonleállítás ,fogamzásgátlás céljából Depo Provera injekciót?Váltana-e ki bármilyen kereszthatást ,okozhatna-e...
        Tisztelt Doktornő! Szeretném megérdeklődni, hogy milyen lehetőségeim vannak. Gyerekkortól kezdve több lelki probléma következménye maradt feldolgozatlanul (iskolai kudarcok, évismétlés, szorongás) , ezeket követte a fiatal felnőttkorban...
        Tisztelt Doktor Nő! Már több,mint 1,5 éve küzdök szapora pulzussal,gyomorideggel,fejfájás,enyhe hányinger,szédülés(mint ha ittam volna),néha gomboc érzés a torokban,ájulásérzés,fura nyomás érzés a fejben,fáradtság,gyengeség..ezek...
        Tisztelt Dr. Pálvölgyi Rita! Előjáróban annyit szeretnék írni, hogy egy olyan családból származom, ahol a függőségek jellemzőek például: az alkohol, a kapcsolat vagy a szexuális együttlét iránt. Születésemkor váltak el a szüleim és a...
        Tisztelt Doktor Úr/Doktornő! A következőben kérném segítségét. Iszonyatosan el vagyok keseredve. Pár hónapja kezdődött egy vírusos megbetegedéssel, napokig fel sem bírtam kelni. Azóta rengeteget szédülök, nem bírok egy helyben állni,...
        Tisztelt Doktornő! Azzal a problemaval fordulnék önhöz,hogy mar lassacskán 2eve olyan problémával kuzdok ami megnehezíti a mindennapjaimat. Folyamatosan szorongok,es felek az új emberektol valo ismerkedestol,de mar betegesen ha lehet ki kerulom...
        Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! Tanácstalan vagyok, nem tudom kihez fordulhatnék. Több mint 1 évvel ezelőtt véget ért egy majdnem 6 éves párkapcsolatom, ami nagyon megviselt, sajnos csak pár napig. Néhány nappal a szakítás után fura...