• Sürgősen tanácsra lenne szükségem!

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Kedves doktornő! Az édesapámról lenne szó. 2 éve bekerült a pszichiátriára paranoid skizofréniát és skizofrénia utáni depressziót állapítottak meg nála azóta többször is volt már benn, és most itthon van a következő gyógyszereket kell szednie Xanax 1mg-os napi 1x,Zyprexa 10mg-os 2x1, Kenadrin 5mg-os 2x1 és az utóbbi időben a vérnyomása nagyon magas lett (177/152 volt eddig a legtöbb) erre a háziorvosunk Supradyn drazsét irt fel amit naponta 1x kell bevennie. Másfél hónapja kb. egyre zavartabban viselkedik egész nap csak járkál és remeg, görcsösen tartja a kezeit a testéhez szorítva, alig szól valamit, ha kérdezzük.Nem hajlandó enni se tisztálkodni.Probáltuk szép szóval kérni könyörögni kinálgatni különböző pépes ételekkel (szilárd ételt nem bir megenni azt mondja h nem tudja lenyelni, de a nyelőcsövével semmi probléma, szorongásra gondoltam hogy azért), probáltunk ráparancsolni is hogy üljön le mellénk ebédelni de nem volt meg az eredménye.Az orvosok azt mondták még hogy ezt a betegséget probálta kompenzálni az alkohollal rengeteget ivott a mája 4x nagyobb mint kéne. Attól félünk hogy megint bekerül a kórházba kezd nagyon romlani az állapota.Alig alszik a szeme is begyulladt nagynehezen sikerült rábirnom hogy hagya megtisztitani.Teljesen tanácstalanok vagyunk már.Sok gyógyszert kiprobáltak rajta az orvosok amiket beállitottak neki a kórházba.Abban szeretném kérni a tanácsát hogy itthon hogyan tudnánk őt ellátni?Hogy lehetne rábírni hogy egyen és legalább hagyja magát megfürdetni? Esetleg ápolót fogadjunk e mellé hátha ugy hajlandó? Rendszeresen kell mennie a kórházba ellenrőzésre, és az lenne a legmegfelelőbb ha megint benn tartanák? Előre is köszönöm a válaszát!Esetleg ha kevés információt irtam akkor pótlom nagyon fontos lenne pár jó tanács.Mégegyszer köszönöm!

        WEBBeteg szakértő válasza a skizofrénia témában

        Kedves Kérdező!

        Nagyon bonyolult kérdést vázolt fel, és sok ponton homályos is a történet, de azért leírom néhány gondolatomat a problémával kapcsolatban.

        A megadott diagnózis (schizophrenia) és az Ön által leírt gyógyszeres terápia fedi egymást, korszerű kombinációnak számít. A schizophrenia kezelése azonban igen bonyolult feladat, folyamatos terápiát és orvosi ellenőrzéseket igényel. Sajnos a betegség maga nem gyógyítható, csak egyensúlyban tartható, és a legjobb rendelkezésre álló gyógyszerek mellett is előfordulnak állapotrosszabbodással járó időszakok, amikor sajnos a kórházi befekvés választása a legjobb megoldás. A leírtakból úgy tűnik, jelenleg ez a helyzet Önöknél.

        Ami felmerül mindig kérdésként, így itt is, hogy beveszi-e a beteg a gyógyszereit rendszeresen? Ha sorai alapján enni sem nagyon hajlandó, akkor feltételezem, a gyógyszereit még annyira sem akarja bevenni, márpedig az adott betegségben csak a pontos és folyamatos gyógyszerszedés hozhat eredményt, dobozban maradva a legjobb gyógyszer is hatástalan...

        A másik kérdés a beteg vérnyomása, ami levele alapján bizony magas. Talán a megadott információk hiányosak, mert egyébként nehezen tudom elhinni, hogy háziorvosa erre kizárólag a Supradyn-t írta fel, ami ugyan egy kiváló multivitamin, viszont a vérnyomáscsökkentéshez vajmi kevés köze van... A rendezetlen vérnyomás önmagában is oka lehet a zavartságnak, vagy más egyéb összetevőkkel együtt fokozza azt. Szembe kell nézni az alkoholproblémával is, ami gyanítom, hogy nem szűnt meg, hanem valamilyen mértékben jelenleg is fennáll. Az ittasság hatása közismert, a zavartság szó többé kevésbé erre is használható, de az italozó életmóddal járó szellemi hanyatlás ugyancsak táptalaja lehet zavart periódusoknak.

        Összefoglalva, a schizophrenia, mint alapbetegség tünetei, a szükséges gyógyszerszedés feltételezhető elhanyagolása, a táplálkozás elutasítása és az ebből következő testi legyengülés, az alkoholizálás, a beállítatlan vérnyomás mind amellett szól, hogy a betegnek most érdemes lenne befeküdnie kórházba. Sajnos a betegségtudat az ilyen pácienseknél többnyire hiányzik, így ő talán tiltakozni fog ez ellen, de higyjék el, terápiamódosítás nélkül ez az állapot csak romlani fog.

        Jobbulást kívánva:

        Dr. Dinya Zoltán

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2008-03-23 10:44:35; Megválaszolva: 2011. július 27., 16:53

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Jó napot kívánok. Segítséget szeretnék kérni. 31 éves egyedülálló anya vagyok iker kislányokkal. Amióta megszülettek a lányok a szüleimmel éltünk egy két szobás lakásban.Elkezdtek nőlni a lányok,kinőltük anyukámék házát (3éves...
        Tisztelt Doktornő! A napokban tudtam meg,hogy 5 hetes terhes vagyok a páromtól. Páromnál évekkel ezelőtt nagyon kevés esélyt adtak arra,hogy gyereke születhessen. (alacsony spermiumszám miatt) Mind kettőnket nagyon meglepett ez a hír. A...
        Tisztelt Doktornő! Állandó szorongásos problémák miatt szedek gyógyszereket. Korábban két évig Cymbaltát szedtem, ami bevált ugyan, de szexuális mellékhatásokat tapasztaltam (a libidó jelentős csökkenését), ezért kértem orvosomat, hogy...
        Tisztelt Doktor/Doktor nő! Több problémával keresem meg önt. Nos én egy 28 éves fiatal férfi vagyok. Áprilisban volt egy kapcsolatom ami sajnos nem úgy sült el, ahogy terveztem, sajnos merevedési problémáim voltak, valamint ürességet éreztem....
        Tisztelt Dr. Pálvölgyi Rita! Olyan kérdéssel fordulok Önhöz, hogy valószínűleg pánikbeteg vagyok. Február elejére kaptam időpontot pszochiátriára, de addig is szeretnék megnyugodni, legalábbis szakember véleményét hallani, hogy ez...
        Kedves Szakértő! Kb 2 hete egy mélyebb, letargikusabb állapotba kerültem, mindenben csak a rosszat látom, fáradékony vagyok, kiborulok olyan dolgokon, amiken ezelőtt nem. Édesanyámmal fiatalon megromlott a kapcsolatom, több év után most hívott...
        Jó napot kívánok. Olyan kérdésem lenne hogy a Frontin mellé amiből napi 4*, 5* 1db 0.25 gyógyszert veszek be ,vehetek e be mellé STRESS B-COMPLEX-VITAKOINGET? (B1,B2,B5,B6,B7,B12 ÉS C-vitaminbol áll napi 1db kapszula) Köszönöm szépen a...
        Tisztelt Doktornő! Édesanyámnak keresek pszichológust ill. pszichoterapeutát, ebben szeretném a segítségét kérni. Ő 61 éves, nyugdíjas, de még otthon dolgozik a saját cégében. Több mint 10 éve van otthon, ezalatt lassan leépültek az...
        Tisztelt Doktornő. Pánikbetegségem van. Sajnos pánik rohamom is volt már 3hónap alatt 3*. A pánik rohamok max 30percesek voltak. Mellkas szorítás, nehéz levegő vétel,lábgyengeség, lábremeges. 2017.március óta 2*1db 0.25mg frontin, aztán...
        Tisztelt doktornő! 20 évet küzdöttem és most mindenem megvan. A kirakós utolsó darabját 1 éve értem el, a teljes mértékben kielégítő munkát. Azóta nem találom a helyem csak téblábolok. Ennyi volt? Míg korábban a küzdelem során...