• Mit és hogyan tehetek?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Kedves Doktornő! Az élettársammal másfél hónapja megromlott a kapcsolatunk és külön költöztünk, van egy négy éves kislányunk.Mindegyőnknek van új kapcsolata, a kislány "jól" viseli a megváltozott körülményeket de amikor a láthatás után vagy találkozás után elviszem az új otthonába az édesanyja órákon keresztül nem bír vele mert hisztizik,sír,hiányol engem. Ugyanakkor fordított helyzetben nem tapasztalok hasonló viselkedés változást. Mit tehetek, mit mondhatok az exemnek, hogy ez a helyzet csillapodjon vagy ne forduljon elő? Válaszát előre is köszönöm! Egy aggódó apuka

        Ujpál Zsófia válasza a pszichés probléma témában

        Kedves Aggódó Apuka! A hisztivel nincsen semmi probléma, ekkora gyermekeknél a hiszti az önkifejezés módja. Elképzelhető, hogy a kicsi jobban érzi magát Önnel, mint otthon, az anyukával. Ez nem azt jelenti, hogy egyik vagy másik szülőt jobban szeretné: Bár azt nem írta, milyen időközönként és mennyi időt jelent a láthatás, de a viselkedése mögött lehet az a sokszor megfigyelt jelenség, hogy a „hétvégi” szülők gyakran több mindent engednek meg a gyermeknek, mint az a szülő, aki egyébként a mindennapokat tölti a kicsivel. Hiszen a hétvégi szülő együtt lenni szeretne a gyermekkel, nem pedig nevelni. A kicsi fejlődését tudja segíteni azzal, ha nem engedékenyebb sokkal, mint az anyukája, figyel a következetes nevelésre. Ha mindezt elmondja az exének, bizonyára ő is a helyére tudja tenni a dolgokat, és a kislány reakcióját nem veszi a lelkére. Nagyon fontos arra figyelniük, hogy a kislányt még mindig együtt nevelik, bár helyileg különböző helyszínen és időpontban! Minden jót kívánok!

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Ujpál Zsófia
        pszichológus

         Ujpál Zsófia

        Kérdés: 2010. október 17., 21:52; Megválaszolva: 2010. október 20., 14:26

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő ! Súlyos májbetegségem van (alkohol+gyógyszer). Mirzaten45(este 1), Frontin 0,5(2x1) tablettákat szedek.Az alkoholt elhagytam, de mit tegyek a gyógyszerekkel? A betegtájékoztatók szerint ezeket a gyógyszereket nem szedhetném,...
        Kedves Doktornő! Már évek óta jellemző rám,hogy nagyon könnyen felkapom a vizet. A legnagyobb probléma az,hogy ezt egyáltalán nem tudom kezelni annak ellenére,hogy évek óta próbálok változtatni rajta;a családom pedig egyáltalán nem...
        Édesanyámról lenne szó az elmúlt pár hónapban nagyon megváltozott, eddig otthon ülős volt könyvet olvasott sorozatokat nézett, nem érdekelték a kozmetikai dolgok amik a női léthez úgymond tartoznak. Pl. fodrász, szép ruhák, smink, egyéb...
        Tisztelt Dr. Nő/Dr.Úr! Azzal kérdéssel fordulok önökhöz hogy ha valaki a lent említett gyógyszereket szedi az kaphat-e hormonleállítás ,fogamzásgátlás céljából Depo Provera injekciót?Váltana-e ki bármilyen kereszthatást ,okozhatna-e...
        Tisztelt Doktornő! Szeretném megérdeklődni, hogy milyen lehetőségeim vannak. Gyerekkortól kezdve több lelki probléma következménye maradt feldolgozatlanul (iskolai kudarcok, évismétlés, szorongás) , ezeket követte a fiatal felnőttkorban...
        Tisztelt Doktor Nő! Már több,mint 1,5 éve küzdök szapora pulzussal,gyomorideggel,fejfájás,enyhe hányinger,szédülés(mint ha ittam volna),néha gomboc érzés a torokban,ájulásérzés,fura nyomás érzés a fejben,fáradtság,gyengeség..ezek...
        Tisztelt Dr. Pálvölgyi Rita! Előjáróban annyit szeretnék írni, hogy egy olyan családból származom, ahol a függőségek jellemzőek például: az alkohol, a kapcsolat vagy a szexuális együttlét iránt. Születésemkor váltak el a szüleim és a...
        Tisztelt Doktor Úr/Doktornő! A következőben kérném segítségét. Iszonyatosan el vagyok keseredve. Pár hónapja kezdődött egy vírusos megbetegedéssel, napokig fel sem bírtam kelni. Azóta rengeteget szédülök, nem bírok egy helyben állni,...
        Tisztelt Doktornő! Azzal a problemaval fordulnék önhöz,hogy mar lassacskán 2eve olyan problémával kuzdok ami megnehezíti a mindennapjaimat. Folyamatosan szorongok,es felek az új emberektol valo ismerkedestol,de mar betegesen ha lehet ki kerulom...
        Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! Tanácstalan vagyok, nem tudom kihez fordulhatnék. Több mint 1 évvel ezelőtt véget ért egy majdnem 6 éves párkapcsolatom, ami nagyon megviselt, sajnos csak pár napig. Néhány nappal a szakítás után fura...