• Csak stressz?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktornő/Úr! 22 éves egyetemista vagyok,soha semmilyen különösebb betegségem nem volt,eltekintve persze az általános megbetegedésektől. Tanulmányi eredményeim is mindig jók voltak, és gyorsan tanulok. Az utóbbi időben saját magamon vettem észre számomra aggasztó "tüneteket". Sosem voltam hipohonder beállítottságú sem,de kicsit azért aggódni kezdtem. Feltűnt,hogy például órai jegyzeteimben nagyon sokszor cserélek fel betűket írás közben, vagy ha egy-egy beszélgetésben hevesebben magyarázok, akkor egyszer csak összemondok szavakat. Mintha az agyam már előrébb járna,mint a szavaim. Lehetséges persze,hogy mindez csak az új év miatt, a vizsgaidőszak közeledte miatt, és az egyéb mindennapos gondjaim okozta stressz miatt van,de szeretnék egy kis biztosítékot. Van-e rá okom,hogy aggódjak valamiért,vagy azért nézessem meg magam egy orvossal? Vagy csupán kikapcsolódásra lenne szükségem,hogy a hétköznapi bajokról kicsit megfeledkezzem? Válaszát előre is nagyon köszönöm!

        Dr. Diószegi Judit válasza a pszichés probléma témában

        Kedves Levélíró! Lehetséges, hogy az állandó stressz, a vizsgákra való felkészülés okozza a panaszait. Ha a túl gyors gondolkodás mellett indokolatlanul túl jó hangulatot, csökkent alvásigényt, túlzó beszédességet, figyelemzavart, állandó pörgést észlel, illetve, hogy nehezen tudja kontrollálni magát, akkor lehetséges, hogy pszichiátriai eltérésről van szó. Pontos diagnózist pszichiáter tud mondani részletes kivizsgálás után.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Diószegi Judit
        pszichiáter

        Dr. Diószegi Judit

        Kérdés: 2010. október 13., 00:51; Megválaszolva: 2010. október 13., 18:33

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő ! Súlyos májbetegségem van (alkohol+gyógyszer). Mirzaten45(este 1), Frontin 0,5(2x1) tablettákat szedek.Az alkoholt elhagytam, de mit tegyek a gyógyszerekkel? A betegtájékoztatók szerint ezeket a gyógyszereket nem szedhetném,...
        Kedves Doktornő! Már évek óta jellemző rám,hogy nagyon könnyen felkapom a vizet. A legnagyobb probléma az,hogy ezt egyáltalán nem tudom kezelni annak ellenére,hogy évek óta próbálok változtatni rajta;a családom pedig egyáltalán nem...
        Édesanyámról lenne szó az elmúlt pár hónapban nagyon megváltozott, eddig otthon ülős volt könyvet olvasott sorozatokat nézett, nem érdekelték a kozmetikai dolgok amik a női léthez úgymond tartoznak. Pl. fodrász, szép ruhák, smink, egyéb...
        Tisztelt Dr. Nő/Dr.Úr! Azzal kérdéssel fordulok önökhöz hogy ha valaki a lent említett gyógyszereket szedi az kaphat-e hormonleállítás ,fogamzásgátlás céljából Depo Provera injekciót?Váltana-e ki bármilyen kereszthatást ,okozhatna-e...
        Tisztelt Doktornő! Szeretném megérdeklődni, hogy milyen lehetőségeim vannak. Gyerekkortól kezdve több lelki probléma következménye maradt feldolgozatlanul (iskolai kudarcok, évismétlés, szorongás) , ezeket követte a fiatal felnőttkorban...
        Tisztelt Doktor Nő! Már több,mint 1,5 éve küzdök szapora pulzussal,gyomorideggel,fejfájás,enyhe hányinger,szédülés(mint ha ittam volna),néha gomboc érzés a torokban,ájulásérzés,fura nyomás érzés a fejben,fáradtság,gyengeség..ezek...
        Tisztelt Dr. Pálvölgyi Rita! Előjáróban annyit szeretnék írni, hogy egy olyan családból származom, ahol a függőségek jellemzőek például: az alkohol, a kapcsolat vagy a szexuális együttlét iránt. Születésemkor váltak el a szüleim és a...
        Tisztelt Doktor Úr/Doktornő! A következőben kérném segítségét. Iszonyatosan el vagyok keseredve. Pár hónapja kezdődött egy vírusos megbetegedéssel, napokig fel sem bírtam kelni. Azóta rengeteget szédülök, nem bírok egy helyben állni,...
        Tisztelt Doktornő! Azzal a problemaval fordulnék önhöz,hogy mar lassacskán 2eve olyan problémával kuzdok ami megnehezíti a mindennapjaimat. Folyamatosan szorongok,es felek az új emberektol valo ismerkedestol,de mar betegesen ha lehet ki kerulom...
        Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! Tanácstalan vagyok, nem tudom kihez fordulhatnék. Több mint 1 évvel ezelőtt véget ért egy majdnem 6 éves párkapcsolatom, ami nagyon megviselt, sajnos csak pár napig. Néhány nappal a szakítás után fura...