• Alvászavar

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Elég mozgékony,nem tud sokáig megmaradni egy helybe,többszöri felszolitásra se engedelmeskedik ha igen nem sokáig birja. Az iskolába nincs gond vele jól tanul.Az éjszakánk ugy zajlik hogy vagdalozik álmában valamikor felkel és sétál de nem emlékszik rá.

        Ujpál Zsófia válasza a alvászavar témában

        Kedves Levélíró! A kicsi alapos vizsgálata volna szükséges ahhoz, hogy a viselkedése mögött meghúzódó okokat teljes bizonyossággal megállapíthassuk. Lehetséges, hogy csak az átlagosnál nagyobb a mozgásigénye, és kellő kifáradást követően az álmai is nyugodtabbak. Kisgyerekeknél az alvajárás nem ritka, és idővel kinövik. Figyeljenek arra, hogy a kicsi sokat mozogjon napközben, járassák különórára, sportoljon minél többet. Az éjszakai feszült álmok mögött állhat a megnövekedett belső lelki feszültség, melyet szinté több minden befolyásolhat – nagyobb változások az gyermek életében, családi nehézségek, konfliktusok. ha az iskolában is jelentkeznek problémák, akkor érdemes nevelési tanácsadót felkeresni, ahol megfelelő tesztekkel ki lehet zárni a hiperaktivitást és figyelemzavart. Fontos, hogy első körben fogadják el a gyermek viselkedését, ne büntessék, ne szidják le izgágaságáért, ne szófogadatlanságnak értelmezzék. Mozogjon minél többet! Amennyiben a viselkedése negatív irányba változik, érdemes felkeresni egy gyermekpszichológust, hogy a probléma gyökerét együtt megkeressék. Minden jót kívánok!

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Ujpál Zsófia
        pszichológus

         Ujpál Zsófia

        Kérdés: 2010. október 05., 18:12; Megválaszolva: 2010. október 08., 13:46

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő ! Súlyos májbetegségem van (alkohol+gyógyszer). Mirzaten45(este 1), Frontin 0,5(2x1) tablettákat szedek.Az alkoholt elhagytam, de mit tegyek a gyógyszerekkel? A betegtájékoztatók szerint ezeket a gyógyszereket nem szedhetném,...
        Kedves Doktornő! Már évek óta jellemző rám,hogy nagyon könnyen felkapom a vizet. A legnagyobb probléma az,hogy ezt egyáltalán nem tudom kezelni annak ellenére,hogy évek óta próbálok változtatni rajta;a családom pedig egyáltalán nem...
        Édesanyámról lenne szó az elmúlt pár hónapban nagyon megváltozott, eddig otthon ülős volt könyvet olvasott sorozatokat nézett, nem érdekelték a kozmetikai dolgok amik a női léthez úgymond tartoznak. Pl. fodrász, szép ruhák, smink, egyéb...
        Tisztelt Dr. Nő/Dr.Úr! Azzal kérdéssel fordulok önökhöz hogy ha valaki a lent említett gyógyszereket szedi az kaphat-e hormonleállítás ,fogamzásgátlás céljából Depo Provera injekciót?Váltana-e ki bármilyen kereszthatást ,okozhatna-e...
        Tisztelt Doktornő! Szeretném megérdeklődni, hogy milyen lehetőségeim vannak. Gyerekkortól kezdve több lelki probléma következménye maradt feldolgozatlanul (iskolai kudarcok, évismétlés, szorongás) , ezeket követte a fiatal felnőttkorban...
        Tisztelt Doktor Nő! Már több,mint 1,5 éve küzdök szapora pulzussal,gyomorideggel,fejfájás,enyhe hányinger,szédülés(mint ha ittam volna),néha gomboc érzés a torokban,ájulásérzés,fura nyomás érzés a fejben,fáradtság,gyengeség..ezek...
        Tisztelt Dr. Pálvölgyi Rita! Előjáróban annyit szeretnék írni, hogy egy olyan családból származom, ahol a függőségek jellemzőek például: az alkohol, a kapcsolat vagy a szexuális együttlét iránt. Születésemkor váltak el a szüleim és a...
        Tisztelt Doktor Úr/Doktornő! A következőben kérném segítségét. Iszonyatosan el vagyok keseredve. Pár hónapja kezdődött egy vírusos megbetegedéssel, napokig fel sem bírtam kelni. Azóta rengeteget szédülök, nem bírok egy helyben állni,...
        Tisztelt Doktornő! Azzal a problemaval fordulnék önhöz,hogy mar lassacskán 2eve olyan problémával kuzdok ami megnehezíti a mindennapjaimat. Folyamatosan szorongok,es felek az új emberektol valo ismerkedestol,de mar betegesen ha lehet ki kerulom...
        Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! Tanácstalan vagyok, nem tudom kihez fordulhatnék. Több mint 1 évvel ezelőtt véget ért egy majdnem 6 éves párkapcsolatom, ami nagyon megviselt, sajnos csak pár napig. Néhány nappal a szakítás után fura...