• 17 évesen minden nap hazudik, mit tegyek?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        17éves fiam,napi szinten hazudik.Próbáljuk jó útra téríteni,már nagyon nehéz.Félek,nagy baj lesz így a továbbiakban.Mit tegyek?Köszönöm válaszát!

        WEBBeteg szakértő válasza a pszichés probléma témában

        Kedves Levélíró! A hazugság egy tünet, valamiért kialakult. Érdemes volna nem közvetlenül a hazugsággal magával foglalkozni, hanem azzal a kiváltó okkal, amiért a fia nem mond igazat. Vajon miért nem akarja, vagy miért nem meri az igazat elmondani? Mit akar a hazugsággal elkerülni? Igazat mondani általában egyszerűbb, így a hazugság mindig valamilyen „kényszer” hatására alakul ki, valamiért mégis a hazugság tűnik a könnyebb útnak. Beszélgessenek erről a fiával, próbálják megérteni őt, hogyan működik, mi zajlik a lelkében. A gyermekek, és egy kamasz is még gyerek, mindig jelzik, ha a családi rendszerben valami nem működik jól, és ezt akaratlanul, azaz korántsem tudatosan, vagy betegségekkel, pszichés problémákkal, vagy akár magatartás zavarokkal (folyamatos hazudozás) tudják jelezni. Válaszolják meg önmaguknak a fenti kérdéseket, ez már egy fontos előrelépés lehet a változás, változtatás útján. Minden jót kívánok!

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség

        Kérdés: 2010. október 05., 09:19; Megválaszolva: 2010. október 11., 11:36

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő ! Súlyos májbetegségem van (alkohol+gyógyszer). Mirzaten45(este 1), Frontin 0,5(2x1) tablettákat szedek.Az alkoholt elhagytam, de mit tegyek a gyógyszerekkel? A betegtájékoztatók szerint ezeket a gyógyszereket nem szedhetném,...
        Kedves Doktornő! Már évek óta jellemző rám,hogy nagyon könnyen felkapom a vizet. A legnagyobb probléma az,hogy ezt egyáltalán nem tudom kezelni annak ellenére,hogy évek óta próbálok változtatni rajta;a családom pedig egyáltalán nem...
        Édesanyámról lenne szó az elmúlt pár hónapban nagyon megváltozott, eddig otthon ülős volt könyvet olvasott sorozatokat nézett, nem érdekelték a kozmetikai dolgok amik a női léthez úgymond tartoznak. Pl. fodrász, szép ruhák, smink, egyéb...
        Tisztelt Dr. Nő/Dr.Úr! Azzal kérdéssel fordulok önökhöz hogy ha valaki a lent említett gyógyszereket szedi az kaphat-e hormonleállítás ,fogamzásgátlás céljából Depo Provera injekciót?Váltana-e ki bármilyen kereszthatást ,okozhatna-e...
        Tisztelt Doktornő! Szeretném megérdeklődni, hogy milyen lehetőségeim vannak. Gyerekkortól kezdve több lelki probléma következménye maradt feldolgozatlanul (iskolai kudarcok, évismétlés, szorongás) , ezeket követte a fiatal felnőttkorban...
        Tisztelt Doktor Nő! Már több,mint 1,5 éve küzdök szapora pulzussal,gyomorideggel,fejfájás,enyhe hányinger,szédülés(mint ha ittam volna),néha gomboc érzés a torokban,ájulásérzés,fura nyomás érzés a fejben,fáradtság,gyengeség..ezek...
        Tisztelt Dr. Pálvölgyi Rita! Előjáróban annyit szeretnék írni, hogy egy olyan családból származom, ahol a függőségek jellemzőek például: az alkohol, a kapcsolat vagy a szexuális együttlét iránt. Születésemkor váltak el a szüleim és a...
        Tisztelt Doktor Úr/Doktornő! A következőben kérném segítségét. Iszonyatosan el vagyok keseredve. Pár hónapja kezdődött egy vírusos megbetegedéssel, napokig fel sem bírtam kelni. Azóta rengeteget szédülök, nem bírok egy helyben állni,...
        Tisztelt Doktornő! Azzal a problemaval fordulnék önhöz,hogy mar lassacskán 2eve olyan problémával kuzdok ami megnehezíti a mindennapjaimat. Folyamatosan szorongok,es felek az új emberektol valo ismerkedestol,de mar betegesen ha lehet ki kerulom...
        Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! Tanácstalan vagyok, nem tudom kihez fordulhatnék. Több mint 1 évvel ezelőtt véget ért egy majdnem 6 éves párkapcsolatom, ami nagyon megviselt, sajnos csak pár napig. Néhány nappal a szakítás után fura...